Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:11
Reklama

Rudawka w ruinie. Dyrektorka z WSM nie chce udzielić odpowiedzi

[Tylko u nas!] Na łamach naszej gazety pisaliśmy o remontach balkonów w żoliborskich osiedlach Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Sprawą zainteresowała się warszawska rozgłośnia radiowa. Niestety Dyrektorka Osiedla WSM Rudawka nie udzieliła nam odpowiedzi o zaniedbaniach na swoim osiedlu.
Rudawka w ruinie. Dyrektorka z WSM nie chce udzielić odpowiedzi

Autor: Wiktor Zając

W artykule Nie remontują starych balkonów, ale chcą remontować nowe dokonaliśmy analizy porównawczej z dwóch osiedli podlegających Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Analiza ta wynikała z tego jak dużym szokiem jest kiedy na jednym osiedlu walą się balkony w budynku z początku lat 70., które miały przejść remont 9 lat temu, a na drugim stoi kilkunastoletni apartamentowiec, który ma mieć przeprowadzone remonty balkonów w związku z ogłoszonym przetargiem.

Spółdzielnia wysyła do audycji radcę prawnego zamiast dyrektorkę lub inspektora technicznego

6 czerwca odbyła się audycja Elżbiety Uzdańskiej „Jest Sprawa” w Radiu Dla Ciebie. W audycji udział wzięły trzy osoby, nasz redaktor, radca prawny ds. Inwestycji w WSM mec. Andrzej Pakuła oraz Katarzyna Kaszyca - mieszkanka Osiedla WSM Rudawka.

Jeden z balkonów na Elbląskiej 63 (Rudawka)

Jak tłumaczył się w audycji „Jest Sprawa” w Radiu Dla Ciebie mec. Andrzej Pakuła, że będąc radcą prawnym i pełnomocnikiem Zarządu nie będzie posiadał wiedzy na temat ponad 400 budynków w zasobach WSM. „O tym czy dany budynek wymaga remontu czy nie, decydują przeglądy tych budynków” - dodał radca prawny Spółdzielni. Niestety jak się okazuje, remont balkonów w budynku przy ul. Elbląskiej 63 na Osiedlu WSM Rudawka był wpisany do planu remontów już w 2015 r. Jeśli ktoś 9 lat temu wpisał do planu remontów balkony, to zapewne zakładał, że środki na ten remont musiały być. Często z różnych względów taki remont może być opóźniony i to z przyczyn, czasami niezależnych od braku woli. Niemniej przekładanie tego remontu przez 9 lat budzi duże wątpliwości.

Niestety trudno rozmawiać o konkretnych remontach, jeśli Zarząd Spółdzielni nie wysyła osoby odpowiedzialnej za konkretny remont.

W linku: Kontrowersje w sprawie remontów Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej na Żoliborz można odsłuchać podcast z audycji "Jest Sprawa". 
 

Dyrektor Osiedla WSM Rudawka nie chce udzielić odpowiedzi naszej redakcji

Do dnia, w którym była audycja, nie udało nam się otrzymać jakiejkolwiek odpowiedzi od Dyrektorki Osiedla WSM Rudawka Marzeny Bieńkowskiej. Pismo oficjalne wpłynęło do naszej redakcji dopiero 11 czerwca, czyli już po Walnym Zgromadzeniu WSM. W piśmie czytamy:

W odpowiedzi na Pana maila przesłanego w dniu 14.05.2024 r. w sprawie podania informacji dot. stanu technicznego balkonów budynku Elbląska 63 Administracja Osiedla WSM Rudawka informuje, że zakres pytań obejmujący informacje, które zgodnie z art. 8[1] u.s.m. przeznaczone są jedynie dla członków spółdzielni a nie dla wszystkich mieszkańców Żoliborza, dlatego też odpowiedź w gazecie nie jest miejscem na udzielanie takich wyjaśnień. Zainteresowani mieszkańcy budynku Elbląska 63 otrzymują na bieżąco wszelkie wyjaśnienia bezpośrednio w Administracji.

Dyrektor Osiedla WSM Rudawka 
Pełnomocnik Zarządu
Marzena Bieńkowska

Interesującą kwestią jest fakt, że odpowiedź Dyrektor Bieńkowskiej jest nie na temat. Przypomnijmy, że w mailu do Dyrektorki Rudawki zadaliśmy następujące pytania:

1. Dlaczego Spółdzielnia nie wykonała remontu balkonów na Elbląskiej 63 od 9 lat? Co stanęło na przeszkodzie?
2. Dlaczego przez tyle lat nie wykonano żadnych zabezpieczeń?
3. Ile przetargów było ogłoszonych na remont balkonów ww. budynku w przeciągu ostatnich 9 lat? 
4. Czy planowane są remonty jakichkolwiek balkonów na terenie Rudawki?

Podstawa prawna na którą powołuje się Dyrektorka Osiedla to Art. 8 [1] ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych, który mówi:


1. Członek spółdzielni mieszkaniowej ma prawo otrzymania odpisu statutu i regulaminów oraz kopii uchwał organów spółdzielni i protokołów obrad organów spółdzielni, protokołów lustracji, rocznych sprawozdań finansowych oraz faktur i umów zawieranych przez spółdzielnię z osobami trzecimi.
2. Koszty sporządzania odpisów i kopii tych dokumentów, z wyjątkiem statutu i regulaminów uchwalonych na podstawie statutu, pokrywa członek spółdzielni wnioskujący o ich otrzymanie.
3. Statut spółdzielni mieszkaniowej, regulaminy, uchwały i protokoły obrad organów spółdzielni, a także protokoły lustracji i roczne sprawozdanie finansowe powinny być udostępnione na stronie internetowej spółdzielni.

Co mówi Prawo prasowe? 

Przytoczona przez Administrację Osiedla podstawa prawna nie stanowi ważnej podstawy do odmowy udzielenia prasie informacji o swojej działalności. Zadane przez nas naszą redakcję pytania nie dotyczą ani faktur, ani umów zawartych przez WSM, a konkretne pytania ważne chociażby pod kątem bezpieczeństwa przechodniów poruszających się w pobliżu budynku Elbląska 63. Administracja Osiedla powinna udzielić odpowiedzi w trybie Art. 4. ust. 1. Prawa prasowego, który mówi, że przedsiębiorcy i podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych oraz niedziałające w celu osiągnięcia zysku są obowiązane do udzielenia prasie informacji o swojej działalności, o ile na podstawie odrębnych przepisów informacja nie jest objęta tajemnicą lub nie narusza prawa do prywatności.

Balkony na Jasnodworskiej 9 (Rudawka)

W międzyczasie otrzymaliśmy odpowiedź od Dyrektora sąsiedniego osiedla będącego w zasobach WSM, który udzielił rzetelnej odpowiedzi naszej gazecie. W związku z powyższym postanowiliśmy dać drugą szansę Dyrektor Marzenie Bieńkowskiej, wskazując termin do udzielenia ewentualnej nowej odpowiedzi w sprawie remontów balkonów. Niestety pełnomocniczka Zarządu nie skorzystała z tej szansy.

Spółdzielnia z osiedlami o różnych standardach budynków, ale i komunikacji

W poprzednim artykule przytoczyliśmy też przykład balkonów apartamentowca stojącego na rogu ul. Braci Załuskich i ul. Poli Gojawiczyńskiej. Mieszkańców dziwił ten kontrast, że na jednym żoliborskim osiedlu stoi sypiący się blok z lat 70., a na drugim nowoczesny budynek, w którym prowadzone są na bieżąco remonty.

Dyrektor Osiedla WSM Żoliborz III Mirosław Mikielski udzielił rzetelnej odpowiedzi. Pełnomocnik Zarządu z Sadów Żoliborskich poinformował, że remonty bieżące oprócz prac koniecznych, będących skutkiem przeglądu, są również zależne od woli i akcentowanych potrzeb właścicieli budynku. „Inaczej mówiąc, właściciele dysponują funduszem remontowym budynku i w zdecydowanej mierze decydują o zakresie przeznaczonych środków. Oczywiście za żądaniami i oczekiwaniami podąża decyzja właścicieli co do wysokości odpisu na fundusz remontowy” - podkreślił Dyrektor Mikielski. „Balkony od strony południowej wymagają izolacji na styku z elewacją. Obecny stan prowadzi do przesączania wody na ściany wewnętrzne lokali mieszkalnych. Remonty balkonów i loggii dokonywane są na bieżąco. Nie mamy konieczności jednoczesnego remontu wszystkich balkonów w budynku. Po przeglądach kwalifikowane są poszczególne jednostki i remontowane. Balkony zakresowo nie odbiegają od wcześniejszych remontowanych, a płyty czołowe wykonywane są w jednej technologii i kolorze” - poinformował Dyrektor Osiedla WSM Żoliborz III.

Balkony Poli Gojawiczyńskiej 19 (Żoliborz III - Sady Żoliborskie)

Szkoda, że podobnej odpowiedzi nie potrafiła udzielić Dyrektorka Osiedla WSM Rudawka. Najwidoczniej trudno mówić o spójnych standardach w Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, szczególnie kiedy nie robi się żadnych remontów i trzeba wstydzić się za takie budynki jak Elbląska 63, gdzie trudno mówić o bieżących pracach remontowych i o zachowaniu jednolitości w wyglądzie balkonów czy przede wszystkim o zachowaniu standardów bezpieczeństwa. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ