Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 08:24

Wielka tajemnica byłego radnego PiS Roberta Rogali

[Tylko u nas!] 4 miesiące temu na łamach naszej gazety pisaliśmy o zatajaniu dochodów Roberta Rogali w oświadczeniach majątkowych. Obecnie były już radny w oświadczeniu końcowym kolejny raz nie ujawnił dochodów z Rady Nadzorczej WSM.

W tym artykule przeczytasz:

  • Dlaczego sekretarz Rady Nadzorczej zataja swoje dochody?
  • Ile zarabiają członkowie Rady Nadzorczej WSM?
  • Czy Rada Nadzorcza WSM jest wyłącznie organem nadzorującym firmę?
Oświadczenie majątkowe byłego radnego Roberta Rogali

Robert Rogala był wieloletnim żoliborskim radnym, który w grudniu 2023 r. został diakonem, skutkiem czego nie mógł startować na radnego nowej kadencji. Nasza gazeta w lutym b.r. opublikowała artykuł o byłym radnym, który zatajał sporą część swoich dochodów w oświadczeniach majątkowych, o czym możecie przeczytać klikając poniższy link: Radny Robert Rogala, który jest diakonem, zataja swoje dochody.

Dlaczego sekretarz Rady Nadzorczej WSM zataja swoje dochody?

W maju 2022 r. Robert Rogala został sekretarzem Rady Nadzorczej Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Wybrany przez Walne Zgromadzenie do tego organu będzie pełnił tę funkcję do czerwca 2025 r. Warto zaznaczyć, że obecne wynagrodzenie członka Rady Nadzorczej w dużym WSM wynosi między 3181 a 3817 złotych. Z kolei w małej WSM („Żoliborz Centralny”) wynagrodzenie w Radzie Nadzorczej wynosi 0 złotych. Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa „Żoliborz Centralny” powstała w wyniku wydzielenia się z dużej WSM na początku lat 90. Kwestią zastanawiającą jest, dlaczego Rogala zataja w oświadczeniach, że dostaje pieniądze z WSM, skoro dla przykładu bielański radny Radosław Sroczyński (Razem dla Bielan) podaje swoje wynagrodzenie zarówno w (tej samej) Radzie Nadzorczej WSM, jak i w Radzie Osiedla WSM Wawrzyszew Nowy.

VIII punkt końcowego oświadczenia majątkowego Roberta Rogali (źródło: bip.um.warszawa.pl)

Oświadczenie końcowe kolejny raz bez informacji z działalności w WSM

Poprzedni artykuł naszej gazety ukazał się 26 maja b.r., zaś 3 dni później Robert Rogala złożył do Urzędu Dzielnicy oświadczenie końcowe. Efekt? Wszystko wskazuje na to, że były radny nie wyciągnął żadnych wniosków i uznał, że również i tym razem nie pojawi się w oświadczeniu pozycja dotycząca wynagrodzenia za pracę w Radzie Nadzorczej WSM. W punkcie VIII oświadczenia oprócz dochodu z tytułu umów o pracę, dochodu z tytułu diet radnego widnieje pozycja „dochód z działalności wykonywanej osobiście”.

Ile zarabiają i ile będą zarabiać członkowie Rady Nadzorczej w dużej WSM?

Członkowie zasiadający w prezydium Rady Nadzorczej Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej zarabiają 90% najniższej krajowej. Pozostali członkowie tego organu 75%. Oznacza to, że kwotą najniższą jaką miesięcznie można zarobić w Radzie Nadzorczej to 3181 złotych, zaś będąc w jej prezydium 3817 złotych. Z racji, że Robert Rogala jest sekretarzem otrzymuje 90% najniższej krajowej. Warto przy tym zauważyć, że w związku z rosnącą najniższą krajową, wynagrodzenie te wzrośnie - w przypadku szeregowego członka Rady będzie to kwota 3225 złotych, a w przypadku członka prezydium 3870 złotych.

Biuro Zarządu Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Elbląskiej 14

Czy Rada Nadzorcza WSM jest wyłącznie organem nadzorującym firmę?

Robert Rogala zrezygnował z angażowania się w życiu politycznym i społecznym na rzecz bycia osobą duchowną bez pełnych święceń kapłańskich. Nasuwa się pytanie czy rezygnacja ta miałaby się ograniczyć wyłącznie do Rady Dzielnicy? Jednak praca w Radzie Nadzorczej to nie jest wyłącznie praca w organie nadzorującym firmę jaką jest Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa. Praca w Radzie Nadzorczej to również forma zaangażowania się w samorządzie mieszkańców tej Spółdzielni. Czy tylko dlatego, że praca w Radzie Nadzorczej WSM nie jest publicznym samorządem, nie stoi z interesem bycia diakonem?

Były radny milczy

Dochowując rzetelności dziennikarskiej zwróciliśmy się do Roberta Rogali, aby odniósł się do sprawy swojego oświadczenia końcowego. Pytaniem do byłego radnego było, dlaczego w niniejszym oświadczeniu nie wykazał dochodu jaki uzyskuje z Rady Nadzorczej Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, w której jest sekretarzem? Niestety podobnie jak i poprzednim razem,  Robert Rogala nie udzielił w tej sprawie żadnej odpowiedzi. 
 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ