Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 10:36

Jan Sajdak - z Żoliborza do Rouen

Jan Sajdak, którego wyjątkowe dzieła sztuki można podziwiać w żoliborskim parku Fosa wraz z Ewą Dąbrowską zwyciężyli w międzynarodowym konkursie i zaprezentują swe prace w lesie Roumare nieopodal Rouen we Francji.
Jan Sajdak - z Żoliborza do Rouen
Jan Sajdak - Wielbłądy

Źródło: Jan Sajdak FB

W tym artykule przeczytasz o:

  • niezwykłych dziełach Jana Sajdaka w Parku Fosa
  • Wierzbiowej Świątyni, 
  • Ptakach Wodnych
  • usłudze fryzjerskiej dla Wioślarza
  • niezwykłych pracach Jana Sajdaka i Ewy Dąbrowskiej, które będzie można oglądać w północnej Francji 

Żoliborski artysta Jan Sajdak i jego prace na stałe wpisały się w krajobraz Żoliborza. Land art, czyli nurt sztuki, w którym się specjalizuje ma podkreślać środowisko naturalne i jego piękno.  

Wierzbowa świątynia

W 2018 roku powstała „Wierzbowa świątynia”, zrobiona w starej, spróchniałej wierzbie. Tym sposobem Jan spisaną na straty wierzbę, a właściwie jej pień uratował przed zagładą. Pusty w środku i zwęglony pień otrzymał drugie życie za sprawą autorskiej wizji Jana. Artysta zainstalował w pniu kolorowe witraże. Dzięki temu wnętrze wierzby w dni słoneczne wypełniały różne kolory, zaś w nocy zainstalowane od wewnątrz światełko rozświetlało witraże.

Wierzbowa świątynia

Witraże z czasem jednak uległy zniszczeniu, zaś sama instalacja na stałe wpisała się w żoliborski krajobraz jako niecodzienna atrakcja. Jan Sajdak także dzięki pomocy mieszkańców pracowicie odtworzył witraże. Rosnąca w fosie warszawskiej Cytadeli wierzba stała się znakiem rozpoznawczym tej części parku. - Staram się stworzyć dyskretną, minimalistyczną biżuterię dla natury. Jaki jest sens biżuterii? Wydaje mi się, że zwrócić uwagę na piękno istniejące, ale tak nam spowszedniałe, że niewidoczne. Nieraz wystarczy drobna interwencja, podkreślenie, kropka nad i, która sprawi, byśmy zwrócili uwagę na to, po czym od dawna już prześlizgiwaliśmy się wzrokiem, na to, co stało się tak oczywiste, że aż przezroczyste. Widzę sens w sztuce, która poprzez delikatne zabiegi podkreśla piękno natury, oddaje mu hołd, uświęca, zestrajając się z zastanym krajobrazem, z klimatem miejsca. – pisał Jan Sajdak.

Ptaki Wodne 

Dwa lata później artysta wykonał kolejne kompozycje: „Ptaki Wodne” na zakolu rzeczki Drny w fosie, skręconego z suchych badyli „Wioślarza” oraz „Bramę dla ludzi, dom dla jeży”. Te wyjątkowe instalacje nie tylko cieszą oko, ale również pełnią funkcje ekologiczne, zapewniając schronienie dla zwierząt żyjących w parku.

Ptaki Wodne

„Bardziej uproszczony symbol, niż konkretny gatunek, szkicowałem je na podstawie obserwacji zarówno czapli, jak i żurawi. Bardzo pasowały mi do miejsca, w którym teraz stoją, do zakola rzeczki Drny, płynącej na pewnym odcinku dnem fosy Cytadeli. Szczególnie teraz, kiedy poziom wody w rzeczce jest wyższy dzięki tamowaniom, jej powierzchnię pokrywa rzęsa wodna, w jej nurcie rozwija się z roku na rok coraz bujniejsze życie, na jej brzegach rosną kępki wysokich pokrzyw i traw, różne ptaki wodne z pewnością czują się nad Drną dobrze - mówił Jan Sajdak o „Ptakach Wodnych”. 

Wioślarz po wizycie u fryzjera 

Niedawno charakterystycznego "Wioślarza" ktoś pozbawił... głowy. Sam twórca, z pomocą Ewy Dąbrowskiej, wyświadczył swemu dziełu kompleksową przysługę fryzjerską nadając Wioślarzowi, jak sam pisze nieco bardziej naelektryzowaną osobowość.  Artysta zamierzał jakiś czas temu przenieść Wioślarza na nowe miejsce, w związku z planowaną budową kładki. - Jest on jednak całkowicie spróchniały i rozsypałby się, gdybym go wyjął z ziemi. Tak więc, kto go lubi, niech się nim cieszy, póki Wioślarz stoi. To sztuka przemijająca po prostu i to też jest jej urok moim zdaniem. Wioślarz płynie dalej jak na razie - pisze Jan Sajdak.

Wioślarz z nową "fryzurą"

Wielbłądy i Stado w Roumare

Tymczasem już w tym tygodniu odbędzie się wernisaż wystawy „Foret Monumentale” w lesie Roumare niedaleko Rouen. W międzynarodowym konkursie było ponad 320 zgłoszeń. Zaproszonych do realizacji zostało dziewięć projektów, w tym dwa z Polski: projekt Jana Sajdaka – "Wielbłądy" oraz Ewy Dąbrowskiej – "Stado". - Uważamy to za wielkie szczęście. (...) Zaprojektowaliśmy nasze prace dla konkretnych miejsc w lesie, mnie zafascynowała rozległa przestrzeń pomiędzy wysokimi dębami, gdzie, ze względu na świetlistość lasu, na ziemi kłębi się bujna zieleń, paprocie i inne zioła. Ewę z kolei zafascynował bardziej cienisty fragment lasu, gdzie pod bukami i grabami króluje brąz zeschłych liści. Na szlaku będzie można zobaczyć szereg prac w różnym stylu. Wystawę będzie można zwiedzać w ogólnodostępnym lesie przez najbliższe 2 lata.

Wielbłądy
Stado

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 32 km/h