W tym artykule przeczytasz m.in. o:
- terminie zakończenia prac,
- zieleni, która ma pojawić się na rondzie,
- jakiej wielkości będzie rondo,
- co z infrastrukturą rowerową,
- obejrzysz wizualizację ronda,
Bezpieczeństwo i płynność ruchu priorytetem
Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej na Żoliborzu to długo oczekiwana inwestycja, która ma poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie (ZDM) podkreśla, że rondo pozwoli na lepsze zarządzanie ruchem, zwłaszcza w obszarze, gdzie często dochodziło do kolizji i niebezpiecznych sytuacji. Rondo będzie miało 26 metrów średnicy, a jego centralna wyspa zostanie obsadzona krzewami, co dodatkowo podniesie estetykę tego miejsca
Inwestycja zgodna z potrzebami mieszkańców
Decyzja o budowie ronda została podjęta na podstawie licznych wniosków mieszkańców oraz audytu bezpieczeństwa przeprowadzonego przez ZDM. Mieszkańcy pobliskich osiedli od dawna apelowali o poprawę bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu. Dzięki nowemu rondu zyskają również rowerzyści, dla których powstanie specjalny przejazd przez południowy wlot ul. Przasnyskiej
Zakres prac i termin realizacji
Zakres prac obejmuje nie tylko budowę samego ronda, ale także modernizację przyległych chodników i dróg rowerowych. Prace rozpoczną się niebawem, a ich zakończenie planowane jest na 30 listopada tego roku. Inwestycja, której koszt wyniesie ponad 6,5 mln zł, jest finansowana w ramach programu Polski Ład.
Zmiany w infrastrukturze komunikacyjnej
Nowe rondo przyniesie ze sobą kilka istotnych zmian w infrastrukturze komunikacyjnej. Przystanki autobusowe zostaną przeniesione za rondo, co powinno wyeliminować sytuacje, w których kierowcy omijają stojące na przystankach autobusy, stwarzając zagrożenie dla pieszych. Dodatkowo w obszarze skrzyżowania powstanie uzupełniająca infrastruktura rowerowa, która poprawi komfort i bezpieczeństwo rowerzystów
Plany na przyszłość
Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej jest częścią większego programu modernizacji skrzyżowań w Warszawie. ZDM planuje w tym roku rozpocząć budowę kilku innych rond, m.in. na ul. Powązkowskiej i Obrońców Tobruku oraz na ul. Bolesława Chrobrego i Popularnej. Te inwestycje mają na celu poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu na najbardziej newralgicznych skrzyżowaniach stolicy
Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej to kolejny krok w stronę poprawy bezpieczeństwa na drogach Warszawy. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Żoliborza zyskają nie tylko bardziej funkcjonalne skrzyżowanie, ale także przyjazną przestrzeń publiczną, która zwiększy komfort życia w tej części miasta.
Napisz komentarz
Komentarze