Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 03:17

Muzeum z Żoliborza jednym z siedmiu najpiękniejszych muzeów świata!

Gmach Muzeum Historii Polski w Cytadeli Warszawskiej uznany został za jedno z "Najpiękniejszych Muzeów Świata" w odbywającym się w Paryżu międzynarodowym konkursie Prix Versailles 2024.
Muzeum z Żoliborza jednym z siedmiu najpiękniejszych muzeów świata!
Muzeum Historii Polski

Źródło: MHP

W tym artykule przeczytasz o:

  • nagrodzie Prix Versailles dla Muzeum Historii Polski
  • idei i prestiżu Prix Versailles
  • krótkiej historii budynku MHP

Prix Versailles (Nagroda Wersalska) to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w dziedzinie architektury i designu. Przyznaje ją złożone ze światowych autorytetów jury, którego werdykt ogłaszany jest co roku w siedzibie UNESCO w Paryżu. Do tej pory nagrody przyznawane były hotelom, restauracjom, centrom handlowym i sklepom, stacjom przesiadkowym, lotniskom, kampusom uniwersyteckim oraz obiektom sportowym. W tegorocznej jubileuszowej - dziesiątej edycji konkursu po raz pierwszy pojawiła się osobna kategoria obejmująca architekturę muzeów.

Gmach MHP wśród siedmiu najpiękniejszych

Budynek Muzeum Historii Polski usytuowany w żoliborskiej Cytadeli Warszawskiej znalazł się wśród siedmiu nowych lub otwartych ponownie obiektów muzealnych z całego świata uznanych przez jury konkursu Prix Versailles za najpiękniejsze. Gmach Muzeum Historii Polski został doceniony za szczególne walory architektoniczne. "Muzeum Historii Polski to nie tylko miejsce, w którym opowiadamy o dziejach państwa i narodu. To dzieło samo w sobie, budynek pełen przemyślanych znaczeń. Jego fasada nawiązuje do kolejnych warstw naszej historii: od czasów najdawniejszych, do współczesności" - pisze w informacji o nagrodzie Muzeum Historii Polski.

Z kolei jurorzy konkursu napisali w uzasadnieniu: - Misja muzeum została subtelnie wyryta na ścianach kamiennego monolitu Muzeum Historii Polski. Koncepcja pracowni WXCA zakładała pokrycie fasady płytami marmuru ułożonymi w poziome pasma, które podkreślają warstwową strukturę kamienia i zróżnicowanie poszczególnych kompozycji poprzez zmiany tonalności i faktury" - napisało w uzasadnieniu przyznania nagrody jury konkursu. - "Dzięki lokalizacji Muzeum Historii Polski na Cytadeli Warszawskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie Muzeum Wojska Polskiego i Muzeum Katyńskiego, instytucja jeszcze mocniej splata się z historią kraju, stanowiąc jeden z największych i najnowocześniejszych kompleksów muzealnych w Europie".

Jak i za ile budowano muzeum na Cytadeli? 

Przypomnijmy, że nowy budynek Muzeum Historii Polski otwarty został dla zwiedzających we wrześniu 2023 roku. Zaprojektowała go warszawska pracownia architektoniczna WXCA. Jej projekt zwyciężył w konkursie na ten budynek i sąsiadujące z nim dwa pawilony ogłoszony w 2009 roku. Budowa się jednak przeciągała i kamień węgielny pod budynek MHP wmurowano dopiero w 2018 roku. Termin ukończenia inwestycji był potem kilkakrotnie przesuwany, a koszt budowy szacowany pierwotnie na 310 mln zł wzrósł ostatecznie do 750 mln zł. Powierzchnia budynku wynosi 44 tys. m kw. Mieści przestrzenie ekspozycyjne, sale dydaktyczne i warsztatowe, audytorium na 580 widzów i salę widowiskową z 140 miejscami dla publiczności, bibliotekę i czytelnię, pracownie konserwatorskie i magazyny. Ekspozycja stała znajduje się wciąż w budowie i ma być gotowa w 2026 roku. Koszt budowy muzeum może wzrosnąć nawet do 1,3 mld zł. 

Muzeum Historii Polski jako laureat Prix Versailles znalazło się w elitarnym gronie siedmiu nowo otwartych lub otwartych ponownie muzeów z całego świata uznanych przez jury za najpiękniejsze. Wśród zwycięzców sznalazły się również „Muzeum Sztuki A4” w chińskim Chengdu, „Muzeum Pamięci o Trzęsieniu Ziemi w Smritivan” w Bhuj w Indiach, „Muzeum Oman Poprzez Wieki” („Oman Ascross Ages”), „Het Loo” zwany holenderskim Wersalem, japońskie „Muzeum Sztuki Simose” w Hiroshimie oraz „Wielkie Muzeum Egipskie” w Gizie.


Muzeum Historii Polski

Muzeum Historii Polski

Źródło: MHP

Muzeum Historii Polski

Muzeum Historii Polski

Źródło: MHP

Muzeum Historii Polski

Muzeum Historii Polski

Źródło: MHP

Muzeum Historii Polski

Muzeum Historii Polski

Źródło: MHP


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Beatriz 26.06.2024 23:05
Piękne miejsce, byłam kilka razy

Igor 26.06.2024 13:47
W pierwszej chwili myślałem że to nowy magazyn Panattoni

3454554 26.06.2024 11:59
(ddd)[https://www.gazetazoliborza.pl/artykul/3979,muzeum-z-zoliborza-jednym-z-siedmiu-najpiekniejszych-muzeow-swiata]

3454554 26.06.2024 11:58
fff [url=https://www.gazetazoliborza.pl/artykul/3979,muzeum-z-zoliborza-jednym-z-siedmiu-najpiekniejszych-muzeow-swiata]ffff[/url]

Łukasz 26.06.2024 06:14
Brzydki. Czy uczestnictwa w konkursie było odpłatne? Jeśli tak to ile kisztowało?

red 27.06.2024 23:06
Chciałeś zabłysnąć to zabłysnąłeś durnotą.

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1023 hPa
Wiatr: 37 km/h