Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:52

Dzień Cytadeli: piknik rodzinny z historią w tle

W sobotę, 15 czerwca w czterech muzeach na terenie Cytadeli Warszawskiej trwać będzie piknik rodzinny z okazji Dnia Cytadeli!
Dzień Cytadeli: piknik rodzinny z historią w tle

Źródło: Dzień Cytadeli FB

W tym artykule przeczytasz o:

  • pikniku Dzień Cytadeli z historią w tle
  • programie pikniku w czterech muzeach

Piknik zorganizowały cztery żoliborskie muzea znajdujące się na terenie Cytadeli - Muzeum Historii Polski, Muzeum Wojska Polskiego, Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej i Muzeum Katyńskie. Okazją do pikniku, który trwać będzie w godzinach 13:00-19:00 jest rocznica pierwszego wybicia medalu „Virtuti Militari” 15 czerwca 1792 r. Przypomniany zostanie również pierwszy lot balonowy, który miał miejsce w Warszawie w roku 1789. Z tej okazji zaplanowane zostały prawdziwie balonowe atrakcje! Tego dnia wstęp do Muzeów na terenie Cytadeli Warszawskiej jest bezpłatny w godzinach: 10:00-19:00.

Program pikniku:


Muzeum Wojska Polskiego

  • Strefa dla najmłodszych (darmowe gry, zabawy, eurobungee, „dmuchańce”)
  • Strefa dioram i klocków konstrukcyjnych COBI dla młodszych
    i starszych
  • Wirtualna strzelnica pneumatyczna – broń długa
  • Wykład „Order Virtuti Militari w 232. rocznicę wprowadzenia„ - R. Matuszewski / godz. 13:30 i 15:00 – mała sala audiowizualna
  • Prezentacja działa samobieżnego ISU-122 oraz czołgu T-34 z okresu II Wojny Światowej, prelekcja i uruchomienie silników / godz. 15:30 - Plac Węglowy
  • Wykład „Prace konserwatorskie pojazdu ISU-122 ” – T. Kowalski, R. Galewski / godz. 16:00 – mała sala audiowizualna
  • Pokaz dynamiczny działoczynu Wojska Polskiego z udziałem członków grup rekonstrukcji historycznych odtwarzających żołnierzy Wojska Polskiego z okresu II Wojny Światowej. W pokazie weźmie udział ciągnik artyleryjski Citroen Kegresse i armata ppanc. Bofors 37 / godz. 14:00, 15:00, 16:00
  • Pokaz pojazdów i uzbrojenia znajdujących się na wyposażeniu Wojska Polskiego, m.in. MRAP Cougar
  • Stoiska promocyjno-wystawiennicze: Centralna Biblioteka Wojskowa, Centralne Wojskowe Centrum Rekrutacji, Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej, Combat Alert, Regionalne Centrum Informatyki Warszawa (Wojska Obrony Cyberprzestrzeni).
  • Atrakcje balonowe (konkursy, nadmuchana powłoka balonowa) godz. 16:00 – 19:00
  • Loty balonem na uwięzi godz. 17:00/18:00
  • Start balonów do lotu wolnego nad Warszawą w ramach V Warszawskiej Fiesty Balonowej ok. godz. 19:00 ( *start uzależniony od warunków atmosferycznych)
  • Stoiska gastronomiczne i pamiątki

Muzeum Historii Polski

  • Oprowadzania po Parku Cytadela wraz z przewodnikiem / godz. 13:00- 18:00, co godzinę zbiórka w szatni Muzeum

Po latach zamknięcia, Cytadela Warszawska wreszcie została otwarta dla mieszkańców Warszawy oraz turystów. Przewodnicy zabiorą uczestników w podróż przez zieloną enklawę stolicy, opowiadając o genezie twierdzy oraz jej wpływie na życie mieszkańców.  W ramach fascynującej wędrówki zwiedzający będą mogli podziwiać wyjątkowy widok na panoramę Warszawy z dachu Muzeum Historii Polski.

  • Oprowadzanie kuratorskie po wystawie „Potęga opowieści“ / 13:00 i 15:00

Historia to nauka czy literatura? Kto i w jaki sposób na przestrzeni wieków kształtował nasze wyobrażenia o przeszłości? Średniowieczna kronika, pamiątki po bohaterach narodowych, powieść historyczna to różne sposoby budowania wspólnoty. Dla kogo tworzono historyczne obrazy, dzieła literatury i filmu? Które narzędzia okazały się najskuteczniejsze, a które przeminęły? O tym opowiada nowa wystawa czasowa Muzeum Historii Polski.

  • Projekcje filmów w technologii VR (Virtual Reality)/hol główny MHP godz. 13:00 – 19:00:
    „Dża – dża „– dramat wojenny o utytułowanej polskiej tenisistce Jadwidze Jędrzejowskiej, 
    „Nie kochać w taką noc” – komedia muzyczna o międzywojennym kabarecie z Aleksandrem Żabczyńskim w roli głównej, 
    „Kino” – film szkatułkowy o Kazimierzu Prószyńskim, w 120. rocznicę stworzenia pierwszej polskiej produkcji fabularnej,
    „Wiktoria 1920”- film przygodowy, w którym widz podczas wojny polsko – bolszewickiej rusza dostarczyć depeszę do Warszawy, „MS Piłsudski – podwodna misja” – film przygodowy na pokładzie MS Piłsudskiego – słynnego polskiego transatlantyku. 
  • Planszówki / godz. 13:00 – 17:00 - Czytelnia MHP i Park
  • Spektakl dla dzieci „W rytmie zabawy“ oparty o wiersze Juliana Tuwima / godz. 14:00 – 15:00 - Amfiteatr w Parku
  • DJ set Kuby Kozaka inspirowany muzyką warszawską i polską muzyką rozrywkową ze współczesnym sznytem / godz. 16:00 – 18:00 - taras MHP

Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej

  • Kuratorskie oprowadzanie po wystawie stałej Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej / godz. 13:00 i 16:00
  • Projekcja filmu „Człowiek Świętego Imienia. Rzecz o Romualdzie Traugutcie” / godz. 14:00
  • Projekcja filmu „Sprawa Traugutta” / godz. 17:00

Muzeum Katyńskie

  • Skarb warszawskiej architektury – spacer architektoniczny po Muzeum Katyńskim, zwiedzanie z przewodnikiem terenu bastionu oraz wnętrza kaponiery / godz. 14:00-15:30 i 17:00-18:30
  • Puchary zawodów baloniarskich należące do kpt. Bronisława Koblańskiego / pokaz w gmachu Muzeum Katyńskiego
  • Kawalerowie Virtuti Militari – ofiary zbrodni katyńskiej. Prezentacja wybranych sylwetek i unikatowych pamiątek ze zbiorów Muzeum Katyńskiego / namiot wystawienniczy
  • Prelekcja kustosza Muzeum Katyńskiego Piotra Skotnickiego o życiu codziennym w obozach specjalnych NKWD (podczas wykładu będzie prezentowana makieta obozu w Kozielsku) – namiot wystawienniczy.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.