Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:11

Nie dla reklam na stacji metra Plac Wilsona!

Kilka tygodni temu na stacji metra Plac Wilsona pojawiły się ogromne ekrany reklamowe. Miasto jest Nasze skierowało petycję do rady miasta domagając się likwidacji reklam.
Nie dla reklam na stacji metra Plac Wilsona!
Nośniki reklamowe na Placu Wilsona

Źródło: Miasto Jest Nasze Żoliborz

W tym artykule przeczytasz o:

  • reklamach na stacji Plac Wilsona
  • petycji MJN domagającej się likwidacji reklam

O demontażu ścian z kortenu i montażu nośników reklamowych na stacji metra Plac Wilsona pisaliśmy już w kwietniu:

Metro zamontowało na stacji 12 podświetlanych modułów reklamowych, po sześć na każdej ścianie symetrycznie względem długości peronu. Czyli stało się to samo, co działo się wcześniej na innych stacjach I linii metra, gdy ściany kolejnych stacji pokrywały się wielkoformatowymi nośnikami reklam wizualnych.

Wedle rzeczniczki Metra Anny Bartoń reklamy na stacji Plac Wilsona zamontowane zostały w oparciu o szczegółowe wytyczne uzgodnione przez przedstawicieli m.st. Warszawy, Metra Warszawskiego, ZTM oraz Biura Architektury i Planowania Przestrzennego w maju 2023 r. i nie spowodowały istotnych zmian w wystroju stacji. Z takim stanowiskiem nie zgadza się wielu mieszkańców Żoliborza, a także aktywiści z Miasto Jest Nasze. Nie da się ukryć, że reklamy w bardzo istotny sposób wpływają na wizerunek zaprojektowanej przez Andrzeja Chołdzyńskiego stacji uważanej za jedną z najpiękniejszych i najbardziej oryginalnych pod względem wystroju, spójnej architektonicznie, nagradzanej wielokrotnie, także na międzynarodowych konkursach. Argument estetyczny wysuwa także Miasto Jest nasze w swej petycji skierowanej do władz Warszawy domagającej się likwidacji reklam. - Uważamy, że należy uszanować estetykę stacji przewidzianą w projekcie. Demontaż fragmentów ścian z charakterystycznej perforowanej blachy kortenowskiej pod reklamy, to zbyt duża ingerencja w wystrój stacji, która jest wizytówką Żoliborza - czytamy w tekście petycji.

- Paradoksem tej stacji jest to, że stosunek procentowy pokrycia reklamami ścian jest mniejszy niż był przed zamontowaniem nowych nośników, a kortenu na ścianach nawet przybyło. Nośniki utrzymane są w jednym standardzie, niemniej stacja Plac Wilsona jest o tyle specyficzna, że sufit usytuowany jest bardzo nisko, tuż nad wagonami - przez co reklama wydaje się być optycznie większa - mówi Wiktor Zając ze Stowarzyszenia Żoliborzan. Co być może jeszcze ważniejsze, w nośnikach zamontowane zostały bardzo intensywne świetlówki, a dwie z nich znalazły się tuż pod kopułą w kształcie elipsy, która zmienia odcienie w zależności od pory dnia. Skutek jest taki, że światło nośników reklamowych dominuje nad kolorowym podświetleniem zamontowanym na krawędziach elipsy. Argument ze zbyt jaskrawym podświetleniem reklam podnosi także Miasto jest Nasze w petycji: - Nośniki Trilight emitują intensywne oświetlenie, co może mieć negatywny wpływ na komfort pasażerów. 12 ekranów na stacji plac Wilsona, to stanowczo za dużo. Świecące reklamy męczą wzrok i rozpraszają uwagę, co może mieć konsekwencje w postaci bezpieczeństwa pasażerów.

Miasto Jest Nasze zwraca też uwagę na ogólnie rzecz biorąc zagadnienie postępującej komercjalizacji przestrzeni publicznej kosztem jej estetyki i funkcjonalności. -Nie godzimy się na komercjalizację przestrzeni, która powstała dzięki środkom podatników. Stacja Plac Wilsona, które ma służyć wszystkim mieszkańcom miasta, bo wszyscy partycypujemy w kosztach jej utrzymania, płacąc podatki i kupując bilety. W komentarzach na forach internetowych wiele głosów popiera ten punkt widzenia, choć zdarzają się także mieszkańcy, którzy argumentują, że nowe nośniki wyglądają bardziej estetycznie niż stare i wystarczyłoby tylko usunąć te reklamy, które znajdują się w pobliżu kopuły oraz zmniejszyć intensywność podświetlenia reklam, żeby pogodzić estetykę z komercją.

Ankieta: Co sądzisz o reklamach na stacji metra Plac Wilsona?
Jestem za
17%
Jestem przeciw
67%
Jest mi to obojętne
17%

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 32 km/h