Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:22

Restauracja - sprawnie funkcjonująca maszyna

Goście odwiedzający restauracje mają swoje oczekiwania.
To oczywiste, kupują w końcu usługę i chcą otrzymać świadczenie najwyższej jakości.

Według opinii na portalach społecznościowych klienci najczęściej oceniają smak i jakość potraw, poziom obsługi i ogólną atmosferę. Często nie zdają sobie sprawy z tego, że za każdym z tych czynników wpływających na funkcjonowanie restauracji, kryje się wiele niewidocznych dla nich aspektów.

Praca w kuchni od kuchni

Kucharze to siła napędowa każdego gastronomicznego przedsięwzięcia. Nie ma co ukrywać, że od dobrej kuchni, czyli, w efekcie finalnym, od smacznego jedzenia, zależy sukces każdej restauracji. Ale czy kucharz to człowiek, który po prostu potrafi gotować? Otóż zupełnie nie! Ich kulinarny talent jest tylko dodatkowym atutem. Kucharze to osoby o niezwykłej kondycji fizycznej oraz odporności na stres.

W chwili, w której przestrzeń restauracyjna zapełnia się całkowicie, muszą w sposób zorganizowany, pod dużą presją i z ogromną precyzją zaplanować kolejność oraz czas wydania zamówień. Jest to niezwykle trudne, szczególnie kiedy na sali siedzi kilkadziesiąt osób, które przyszły o tej samej porze i czekają na swoje potrawy. Biorąc pod uwagę, że dla Gości liczy się przede wszystkim smak oraz jakość jedzenia, a dania zawsze powinny być podawane szybko, to w takich chwilach poziom stresu w kuchni jest ogromny, a i temperatura powietrza podnosi się momentalnie. Co więcej, po wyczerpującym dniu, pracowników kuchni zawsze czeka sprzątanie i to bardzo dokładne sprzątanie. To wtedy wytrzymałość fizyczna jest najważniejsza.

Na filmach często widzimy, jak Szef Kuchni z ogromną przyjemnością testuje nowe dania do menu. W rzeczywistości są to długie godziny spędzone na wyszukiwaniu przepisów, czerpaniu inspiracji, podglądaniu trendów i gotowaniu z początku niekoniecznie idealnych potraw po kilka razy…

Kelner biega tylko z tacą

Istnieje mit zgodnie z którym kelner nie musi wcale wiele umieć, bo noszenie tacy nie jest trudne. Nic bardziej mylnego…

To właśnie on, od momentu powitania, przez cały pobyt w restauracji, aż do wyjścia dba o Gości. Dobra znajomość menu, którą potwierdza egzamin u Szefa Kuchni, wiedza dotycząca poszczególnych produktów, gramatur, obeznanie z kartą win i alkoholi, to tylko mała część dobrego serwisu. Wysoka kultura osobista, łatwość nawiązywania kontaktów oraz profesjonalne serwowanie dań to podstawowe cechy dobrego kelnera.

Ale i w tym przypadku to nie wystarczy… Charakterystyczna osobowość sprawia, że Goście zapamiętują obsługę, a błyskotliwość pomaga wybrnąć z niekomfortowych sytuacji. Poczucie estetyki kelnerów zapewnia restauracjom czystość i perfekcyjnie nakryte stoły. Spostrzegawczość z kolei daje Gościom poczucie odpowiedniej troski.

Praca kelnera łączy się również z dobrą kondycją i odpornością na zmęczenie. Goście rzadko wiedzą, że za uśmiechem miłej blondynki kryje się 15 przechodzonych po restauracji kilometrów, kilkaset przeniesionych talerzy, czy 16 przepracowanych godzin.

Zatem zdecydowanie kelnerem nie każdy być może…

Menadżer lubi rządzić

Stali Goście odwiedzający restauracje doskonale znają Menadżerów. To oni czuwają nad sprawnym działaniem lokalu. Ale czy rzeczywiście ich rola ogranicza się do zarządzania? Niezupełnie.

Kiedy trzeba sprzątają wraz z kelnerami, innym razem zabawiają Gości rozmową czy tłumaczą błędy innych pracowników. Czasem kryją się za ekranem komputera.

Jednak najważniejszym zadaniem niewidocznym dla Gości jest koordynacja współpracy wszystkich osób w restauracji. Bo restauracje mają to do siebie, że żadne z ogniw tworzących dane miejsce nie może być słabsze. Kuchnia wydaje jedzenie z należytą starannością, kelner donosi talerz z profesjonalnym uśmiechem, a Pani zmywająca doprowadza naczynia do stanu idealnego. Fakt, że przy okazji wnętrze jest czyste, zadbane i ciekawe poprawia tylko atmosferę.

Tworzy klimat, dzięki któremu Gość wraca z przyjemnością, nie wiedząc, że na jego dobre samopoczucie pracuje cały, dobrze zorganizowany zespół.

Autorka tekstu: Adriana Choroś-Chmielewska 
fatto a mano ristorante & wine bar oraz polot w kuchni polskiej


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.