Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:50

Rusza budowa nowego przystanku na linii obwodowej. Perony gotowe jeszcze w tym roku

Przystanek na Powązkach miał być gotowy rok temu. Opóźnia związane są z uzupełnieniem projektu o kładkę łączącą Wolę z Żoliborzem. Kolejarze zaczynają budowę nowego przystanku.

Platformy będą długie na 200 metrów i w większości zostaną zadaszone wiatami. - Oświetlenie ledowe zapewni dobrą widoczność po zmroku. O odjazdach i przyjazdach pociągów pasażerowie dowiedzą się z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Będą tablice, infokioski oraz gabloty informacyjne. Ustawione zostaną ławki i miejsca odpoczynku na stojąco – informują kolejarze.

Inwestycja powstanie po północno – wschodniej stronie wiaduktu przy ulicy Powązkowskiej. - Będą to dwa perony jedno - krawędziowe z kładką w rejonie ulicy Przasnyskej, która połączy Wolę i Żoliborz – mówił podczas konferencji prasowej Rafał Banaszkiewicz z PKP PLK.

Perony będą  usytuowane po wolskiej stronie wykopu. Jeden będzie pomiędzy torami, drugi pomiędzy torem, a skarpą. Wyglądem mają nawiązywać do pozostałych przystanków znajdujących się na linii obwodowej Warszawa Gdańska - Warszawa Zachodnia.

Infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Poruszanie się mają ułatwić dwie windy, które poprowadzą pasażerów z peronów na kładkę. Z wiaduktu drogowego na peron pomiędzy torami dostaniemy się schodami oraz windą.

Do peronu na skraju torów od strony Powązkowskiej powstanie również pochylnia i schody.

Pasażerowie mieli wyruszyć z Powązek pociągiem rok temu. „Konieczne były zmiany w projektach”

Na przystanek będzie można dojść także nową kładką od ulicy Duchnickiej, która połączy także dzielnice Wola i Żoliborz.

Pierwotnie przystanek osobowy miał być oddany do użytku rok temu, jednak jak przekonywali przedstawiciele PKP PLK podczas konferencji prasowej, poślizg spowodowany był koniecznością zmian w projekcie.

Chodziło o kładkę, która w pierwszej koncepcji miała prowadzić jedynie na Żoliborz. Po zmianach połączy ona Wolę i Żoliborz. Całą inwestycje panuje się zakończyć w czwartym kwartale tego roku.

W początkowym etapie prac nie przewiduje się dużych utrudnień w ruchu kolejowym. Zaczną się one dopiero w sierpniu. Wtedy pociągi mają kursować wahadłowo i rzadziej.

W trakcie określania planów PKP poruszono kwestię częstotliwości kursowania pociągów. Temat poruszył warszawski radny Maciej Binkowski z ramienia PiS.

Stwierdził on, że nowe stacje to nie wszystko. - Wraz z radnym Sejmiku Województwa Mazowieckiego udało nam się też namówić Warszawski ZTM, Szybką Kolej Miejską i Koleje Mazowieckie do zwiększenia ilości kursów na wyremontowanym odcinku Linii Obwodowej.

Nowa częstotliwość i tak będzie daleka od naszych oczekiwań (minimum 10-12 minut by trasa ta stała się naziemną linią metra) lecz jest to i tak dobry krok w stosunku do proponowanego przez ZTM utrzymania średnio jednego (!) kursu SKM na godzinę – wyjaśniał za pośrednictwem mediów społecznościowych warszawski radny.

- To kolejny przystanek na linii, po przystanku na Obozowej, który ułatwi mieszkańcom Woli i Warszawy korzystanie z połączeń kolejowych. Myślę, że będzie on wygodną alternatywą dla istniejącej już komunikacji miejskiej - mówiła Agnieszka Safuta-Pawlak, dyrektor ds. inwestycji aglomeracji warszawskiej PKP PLK.

Inwestycja pochłonie łącznie 208 milionów złotych.

Kolejarze chcą zwiększyć przepustowość stacji Warszawa Gdańska

– W ramach inwestycji na stacji Warszawa Gdańska PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują budowę kładki dla pieszych z wiaduktu Generała Andersa do peronów. Nowy obiekt będzie zadaszony i wyposażony w windy dla osób o ograniczonej mobilności.

Ponadto, przy rondzie przy ulicy Kłopot, PLK planują wybudować kładkę wyposażoną w windy, która usprawni dojście pieszym na dwie strony miasta – zdradził w marcu Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. Według zapowiedzi w istniejącym przejściu podziemnym pojawią się ruchome schody prowadzące na perony.

Aktualnie kolejarze szukają wykonawcy prac budowlanych. W przypadku, gdy inwestycja będzie przebiegała zgodnie z harmonogramem prace przy Dworcu Gdańskim zakończą się w 2021 roku.


csm_linia_obwodowa_plus_powazki_Obszar_roboczy_1_724de4ee58

csm_linia_obwodowa_plus_powazki_Obszar_roboczy_1_724de4ee58


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ