Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:48

Czym jest kawowa alternatywa?

Coraz częściej w menu kawiarni można znaleźć dziwne pozycje, takie jak: V60, drip, chemex czy aeropress. Jeśli nie wiecie o co chodzi, śpieszę z pomocą. Wszystkie dotyczą kawy i różnych sposobów jej parzenia. Dzisiaj opiszę Wam czym one są, czemu stały się popularne i dlaczego warto ich spróbować.

Zacznijmy od najważniejszego, czyli od samej kawy. Jak większość produktów spożywczych jest ona dostępna w wielu opcjach cenowych. Od taniej “zalewajki”, po drogie ziarna, zazwyczaj przeznaczone do ekspresu ciśnieniowego. Taka jest przeciętna oferta typowego supermarketu. Niestety, te najdroższe ziarna z supermarketu to zazwyczaj mieszanka ziaren różnego pochodzenia i trudno dowiedzieć się o takiej kawie więcej niż to z jakiej części świata pochodzi. Na szczęście dla osób poszukujących większych doznań smakowych istnieje segment kaw speciality.

Kawy speciality to takie, które osiągają wyniki co najmniej 80 pkt na 100 w badaniach jakości. Takie badania są ustandaryzowane i przeprowadzane przez specjalnie do tego przeszkolonych ludzi. Podczas tych badań oceniane jest wiele kluczowych charakterystyk, takich jak ilość defektów w wybranej próbce kawy lub jej smak. Jednak, co jest najważniejsze, w przypadku kaw speciality jesteśmy w stanie wyśledzić ścieżkę, którą kawa przebyła od konkretnego krzaka do naszej filiżanki.

To jest właśnie to, co najbardziej kręci mnie i innych kawowych maniaków. Podobnie jak z winem, można porównywać jak smakują różne kawy z wybranego regionu lub kraju. Różnice są bardzo mocno wyczuwalne i ich odkrywanie sprawia wyjątkową przyjemność. Właśnie na potrzeby smakowania kawy do łask wróciły metody przygotowania kawy, które określamy mianem alternatywnych.

I choć zazwyczaj są bardzo proste, to pozwalają przygotować złożoną i pełną w smaku kawę. Dripem potocznie określa się wszystkie metody przelewowe. Jednym z przykładów dripu jest V60, czyli filtr w kształcie stożka, do którego wsypujemy kawę i przelewamy przez nią wodę. Chemex działa na takiej samej zasadzie, tyle że od razu jest też dzbankiem, z którego można nalać kawę. Innym rodzajem są metody imersyjne, w których kawę najpierw zalewamy wodą, odczekujemy trochę, a później przelewamy do naczynia. Taką metodą jest Aeropress, czyli ręczna pompka, w której zalaną kawę przeciskamy za pomocą tłoka prosto do kubka. Ze wszystkich metod, tą najbardziej widowiskową jest syfon, który wygląda jak urządzenie rodem z laboratorium chemicznego. Możemy w nim obserwować jak woda najpierw paruje i miesza się z kawą, a następnie opada z powrotem do naczynia jako pyszny napar.

Jeśli nie zdarzyło Wam się wypić kawy przygotowanej jedną z tych metod, to czeka Was niemały szok. Jeśli barista starannie Wam ją przygotuje, to nie będziecie potrzebowali żadnego cukru ani mleka (i nie próbujcie ich nawet zamawiać, chyba że chcecie przyprawić baristów o zawał serca). Ta, którą otrzymacie nie będzie też w żaden sposób podobna do typowej czarnej kawy przygotowanej na mocnym espresso z ekspresu ciśnieniowego.

 Z wyglądu będzie przypominała mocniejszą herbatę, a w smaku będzie delikatniejsza niż większość kaw wypitych w Waszym życiu. Nie dajcie się jednak zwieść pozorom, na pewno będzie tam odpowiednia ilość kofeiny.

W następnym miesiącu napiszę więcej o smakach kaw i ich różnicach pomiędzy krajami pochodzenia, a teraz zachęcam Was do odwiedzenia jednej z żoliborskich kawiarni, które oferują kawy speciality. Sprawdzajcie kolejne wydania Gazety Żoliborza, bo będę zamieszczał ich opisy.

Secret Life Cafe - jedna z pierwszych kawiarni na Żoliborzu, w ofercie której możemy znaleźć kawową alternatywę. Pracujący tam bariści regularnie biorą udział w zawodach

(z niemałymi sukcesami) oraz sami organizują kawowe wydarzenia. Średnio raz na dwa tygodnie organizują degustacje kawowe, czyli tak zwane cuppingi. Jest to doskonała okazja do odkrycia świata kaw speciality. Z całego serca polecam zajrzeć na ul. Słowackiego 15/19 i skosztować ich pysznej kawy!


kawa

kawa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.