Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:03

Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie

W tegorocznych Międzynarodowych Targach Książki weźmie udział blisko 600 wystawców oraz prawie 1000 autorek i autorów, tłumaczy i ilustratorów – wśród nich Norman Davies i Neal Shusterman. Święto książki odbędzie się między 23 a 26 maja w Pałacu Kultury i Nauki i na placu Defilad. Odędzie sie także wiele imprez towarzyszących. Wstęp na targi jest bezpłatny.
Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie

Źródło: MTK

W tym artykule przeczytasz o:

  • Międzynarodowych Targach Książki
  • gościu honorowym - Włochach
  • najciekawszych spotkaniach i wydarzeniach
  • warszawskiej strefie literackiej
  • spotkaniach z nauką
  • panelu dyskusyjnym na Żoliborzu...

Międzynarodowe Targi Książki to świetna okazja, by w jednym miejscu spotkać ulubionych autorów, kupić ich książki i zdobyć autografy. Z publicznością spotkają się m.in. Janusz L. Wiśniewski, Michał Lubina, Robert Małecki, Maciej Siembieda, Michał Rusinek, Katarzyna Puzyńska, Radek Rak, Wit Szostak, Rafał Kosik, Anna Kańtoch, Joanna Laprus, Magda Stachula, Vincent V. Severski, Robert Michniewicz, Rafał Skąpski, Grzegorz Kapla, Małgorzata Czyńska, Konrad Piskała, Jędrzej Pasierski, Grzegorz Piątek, Magdalena Majcher, Aneta Korycińska, Katarzyna Berenika Miszczuk, Jagna Rolska, Anna Podsiadło, Joanna Chmura, Julia Łapińska, Elżbieta Łapczyńska, Magdalena Salik, Olaf Popkiewicz, Mikołaj Grynberg, Marcin Kruszewski.

Gość honorowy – Włochy

W tym roku gościem honorowym targów są Włochy. Przy stoisku 133 w Sali Marmurowej PKiN będzie można spotkać włoskich wydawców, autorów i przedstawicieli świata książki i kultury.

Program Włoch rozpocznie spotkanie z udziałem wydawców literatury dziecięcej, Carla Gallucciego, Gai Stock i Jadwigi Jędryas. A w foyer Sali Goethego PKiN będzie można oglądać wystawę najpiękniejszych okładek książek pt. „Włoskie historie. Włoska literatura piękna widziana oczami ilustratorów”. Z kolei na dzień otwarcia targów, podczas Wieczoru Wystawców, zaplanowano koncert Italia Folksongs w wykonaniu Daniele Di Bonaventura Band’Union & Ilarii Pilar Patassini.

Najciekawsze spotkania i wydarzenia

Targom towarzyszy wielowątkowy program: festiwale i wydarzenia branżowe, m.in. Festiwal Komiksowa Warszawa, Festiwal Kryminalna Warszawa, Dzień Reportażu z Nagrodą im. Ryszarda Kapuścińskiego, Międzypokoleniowy Festiwal Literatury dla Dzieci „Ojce i dziatki”, „Spotkania z Nauką”, Salon Wydawców Ukraińskich, Salon Niezależnych Wydawców Białoruskich oraz panele i dyskusje z wiodącymi twórcami mediów poświęconych literaturze.

Dodatkowo w ramach Festiwalu Literatury Young & New Adult zorganizowana zostanie strefa autografów, w której autorki najmłodszego pokolenia podpisywać będą swoje książki. Będzie tam można spotkać m.in. Ludkę Skrzydlewską, Natalię Brożek, Irenę Małysę, Mańkę Smolarczyk, Martę Bijan Emilię Jachimczyk, Natalię Grzegrzółkę, Zuzannę Wólczyńską, Aleksandrę Muraszkę, Zuzę Bandosz i Angelikę Łabudę.

A wśród gości zagranicznych, obok licznej grupy twórców z Włoch, będą m.in.: Norman Davies, Neal Shusterman, Chelsea G. Summers, Marco Gervasio, Bora Chung, Peter Balko, czy Øyvind Torseter, Switłana Taratorina, Hałyna Tkaczuk, Yaryna Tsymbal czy Jurij Wynnyczuk.

Warszawska strefa literacka

Elementem targów jest także program m.st. Warszawy. W tym roku zaplanowano spotkania, warsztaty i panele tematyczne m.in. wykład Igora Siedleckiego „Sąsiedztwo w mikroskali”, rysowanie i rozmowy z Mariuszem Tarkawianem z okazji wznowienia „Atlasu wszystkich mieszkańców”, rozmowę Sławomira Łotysza i Aleksandry Litorowicz „Po co historyk stoi w bagnie?”, spotkanie i warsztaty z Dianą Lelonek wokół „Atlasu Śmiecioroślin” oraz warsztaty z Julią Krupą o zielarstwie w mieście a także biodróż wokół PKiN z Michałem Książkiem. 

Na Scenie Głównej rozmowę z Bereniką Kołomycką i Piotrem Nowackim o tym, jak się robi komiksy dla dzieci poprowadzi Magda Majewska, a z Janem Mazurem i Michałem Rzecznikiem Olga Wróbel porozmawia o tym, jak wspierać rynek komiksu w Polsce.

W sobotę w sali im. Goethego w PKiN odbędą się spotkania z autorkami i autorami książek-finalistek 15. edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego ustanowionej przez Radę m.st. Warszawy.

Na miejskim stoisku (stoisko G2) będzie można znaleźć książki nominowane i nagradzane w warszawskich nagrodach literackich: Nagrodzie Literackiej m.st. Warszawy, Nagrodzie im. Ryszarda Kapuścińskiego oraz Nagrodzie Historycznej m.st. Warszawy im. Kazimierza Moczarskiego.

Spotkania z nauką

Nowością tegorocznych Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie jest blok wydarzeń i sektor wystawienniczy „Spotkania z Nauką” z ofertą wydawców akademickich i naukowych i programem spotkań. Sektor ze stoiskami 17 oficyn znajdzie się PKiN w salach Korczaka i Mikołajskiej, a w Forum przygotowanym w sąsiedztwie, odbywać się będą spotkania z udziałem przedstawicieli środowiska naukowego.

A na Żoliborzu...

Na Żoliborzu, niejako przy okazji targów, w piątek, 24 maja o godzinie 18:00 w Centrum Lokalnym Żoliborz, ul. Rydygiera 6b odbędzie się panel dyskusyjny zatytułowany – Instytucje kultury w dobie kryzysu na rynku książki. Do udziału w dyskusji zaproszeni zostali goście, którzy od lat związani są z książką:

  • Leszek Nurzyński – moderator / Centrum Lokalne Żoliborz
  • Lucyna Dąbrowska – współprowadzenie (Propagatorka czytelnictwa. Recenzentka, bibliotekarka, reżyserka. Autorka powieści „Bibliotekara”)
  • Urszula Obara (Czytelniczka, redaktorka i recenzentka, szczególnie oddana literaturze feministycznej. W przeszłości również wydawczyni i bibliotekarka)
  • Łukasz Zych (Właściciel Najlepszej Księgarni, członek Zarządu Stowarzyszenia Księgarzy Polskich)
  • Szymon Wielgosz (Bookstagramer)

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 32 km/h