Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:42

Elektra sprzedała działkę deweloperowi

[Tylko u nas!] Zakłady Elektromechaniczne „Elektra” Spółdzielnia Inwalidów sprzedała deweloperowi biurowiec przy ul. Przasnyskiej 6A. Inwestor posiada już zgodę na rozbiórkę starego biurowca, w miejscu którego wybuduje nową inwestycję mieszkaniową. Deweloper ogłosił konkurs architektoniczny dla nowej zabudowy działki.
„Lipski” z ul. Przasnyskiej w historycznym skrócie

Jeszcze w 2011 r. przy ul. Przasnyskiej stały dwa biurowce typu „Lipsk”. Ich historia sięga końca lat 70. XX w. W latach 70. i 80. budynki wznoszone na NRD-owskiej licencji były najbardziej rozpoznawalnymi budynkami zarówno w socjalistycznej Polsce i w innych „demoludach”. Budynki wyróżniały elewacje o jaskrawych kolorach. Najczęściej występowały w kolorach: pomarańczowym, zielonym, czerwonym i błękitnym. Elewacje były wykonane z hartowanego szkła, które sprowadzano z lipskiego kombinatu w dwóch rozmiarach. W klasycznych biurowcach typu „Lipsk” wykorzystywano podwieszane sufity z ognioodpornej, miękkiej płyty typu Sokalit. Płyty te produkowane w NRD zawierały od 30 do 50 % azbestu*.

Siedziba Z.E. "Elektra" S.I. mieści się w budynku typu "Lipsk" przy ul. Przasnyskiej 6A

Na podstawie starych zdjęć lotniczych można zauważyć, że pierwszym budynkiem typu „Lipsk” przy ul. Przasnyskiej pod numerem 6 był w kolorze pomarańczowym i stał prostopadle do ulicy. Ze zdjęć wynika, że budynek ten musiał powstać przed 1977 r.W miejscu zielonego „Lipska” widać było wyłącznie pierwsze prace ziemne. Z kolei na zdjęciach z 1982 r. i 1987 r. budynek w dalszym ciągu był w budowie. Można zauważyć wyłącznie konstrukcję betonową parteru. Dopiero całą konstrukcję można dostrzec na początku lat 90. Tak też zielony i pomarańczowy „Lipsk” razem wyróżniały się na tle zabudowy Żoliborza Przemysłowego aż do 2011 r., kiedy „starszy brat” został wyburzony pod budowę dwóch budynków mieszkalnych.

Z.E. „Elektra” S.I. sprzedała biurowiec

Od tamtej wiele się zmieniło. Jak ustaliła nasza redakcja, Zakłady Elektromechaniczne „Elektra” Spółdzielnia Inwalidów sprzedała nieruchomość przy ul. Przasnyskiej 6A deweloperowi - firmie Matexi Polska sp. z o.o. pod nową zabudowę. Nasza redakcja postanowiła się zwrócić z pytaniami do Elektry. Zapytaliśmy się czy prawdą jest, że Elektra sprzedała swoją nieruchomość przy ul. Przasnyskiej 6A firmie Matexi?

W budynku Z.E."Elektra" S.I. przy ul. Przasnyskiej 6A mieści się także bar

W odpowiedzi na nasze pytania Prezes Zarządu Zakładów Elektromechanicznych „Elektra” Spółdzielni Inwalidów Artur Walo potwierdził, że Spółdzielnia sprzedała swój udział w użytkowaniu wieczystym działki przy ul. Przasnyskiej 6A oraz w udziale własności budynku, który posadowiony jest na tej działce. „Sposób zagospodarowania działki określi Kupujący” - dodał prezes Elektry.

Co planuje deweloper?

Zwróciliśmy się także z pytaniami do dewelopera odnośnie planów jakie mają względem kupionej nieruchomości, co jest w tym miejscu planowane i czy planowane są inne funkcje niż mieszkaniowe. Zapytaliśmy się również kiedy Matexi planuje rozpocząć inwestycję. Jak poinformowała nas Elżbieta Jung z firmy Matexi, inwestor planuje inwestycję mieszkaniową o mniejszej kubaturze niż obecnie istniejący budynek biurowy, zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Jak poinformował nas inwestor powstanie tu budynek mieszkalny wraz z usługami. „Jesteśmy na etapie prowadzenia konkursu architektonicznego, który wyłoni najlepszą koncepcję zabudowy” - zaznaczyła Elżbieta Jung.

Z budynku Z.E. "Elektra" S. I. widać fragment Zatrasia i Rudawki
Trwa postępowanie o wydanie pozwolenia na rozbiórkę

Jednocześnie w tej sprawie zwróciliśmy się do Urzędu Dzielnicy Żoliborz. Zapytaliśmy się, czy inwestor zwrócił się do Urzędu w sprawie rozbiórki i o pozwolenie na budowę nowej inwestycji. Jak poinformowała nas rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz Donata Wancel, do Urzędu Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy nie wpłynęło żadne pismo od spółki Matexi Polska Sp. z o.o., dotyczące rodzaju planowanej inwestycji na działce oznaczonej w MPZP jako B6.MW (U). „Wpłynął do nas wniosek spółki P6A sp. z o.o. o wydanie pozwolenia na rozbiórkę. Postępowanie jest obecnie w toku. Nie otrzymaliśmy żadnego wniosku o pozwolenie na budowę na tym terenie. Zgodnie z planem miejscowym na terenie B6.MW (U) możliwa jest zabudowa wielorodzinna z usługami” - wyjaśniła rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy.

O to jak długo będą pracować ludzie w biurowcu "Elektry" zapytaliśmy się na portierni. Jak się okazało, nikt o planach wyprowadzi jeszcze nie wie. Jak pisze jeden z internautów jednej z grup społecznościowych pobliskiego osiedla, rozbiórka miałaby się zacząć za ok. 17 miesięcy. 

Hol główny w budynku Elektry
Najemcy miejsc parkingowych nie muszą się obawiać wypowiedzenia

Zadaliśmy także pytanie o parking komercyjny Elektry, z którego korzysta wielu mieszkańców dzielnicy, w szczególności ze starych osiedli, na których nie ma hal garażowych. „Jakie są dalsze plany wobec budynku Elektry a także wobec parkingu komercyjnego? Czy Elektra planuje wypowiedzieć umowy dzierżawy miejsc parkingowych?” - pytamy. Jak poinformował Prezes Zarządu Z.E. „Elektra” S.I. Artur Walo, że część gruntu na której posadowiony jest parking, nadal pozostaje w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni, która w dalszym ciągu prowadzi tam dotychczasową działalność.

Teren Elektry podzielony został na dwie działki zgodnie z podziałem jednostek terenowych w mpzp Żoliborza Południowego. Kolorem żótym zaznaczona jest działka, na której znajduje się biurowiec. Tę działkę kupił deweloper. Z kolei kolorem czerwonym zaznaczona jest działka, która aktualnie pozostaje własnością Elektry. 

Na pierwszy rzut oka może dziwić fakt, dlaczego Z.E. „Elektra” S.I. nie sprzedała terenu, na którym znajduje się parking. Jak poinformowała nas Elżbieta Jung z Matexi Polska Sp. z o.o., parking znajduje się na działce nr 50/2, która została wydzielona z jednej działki z powodu zapisów planu miejscowego. Okazuje się, że działa ta jest inną jednostką terenową, która przewiduje inne zagospodarowanie działki. Teren działki nr 50/2 oznaczony jest w planie miejscowym jako „B3.UP”. Oznacza to, że na tym terenie ustala się przeznaczenie terenu na podstawowe, tj. usługi publiczne w tym oświaty, kultury, sportu, zdrowia, pomocy społecznej, administracji publicznej, a także dopuszczalne, tj. usługi towarzyszące obiektom usług publicznych (maksymalna wysokość zabudowy 12 metrów). Dlatego też Matexi z przyczyn oczywistych nie był zainteresowany zakupem tej działki.

Widok na parking Elektry oraz budynek Przasnyska 6B, w którym mieści się siedziba naszej redakcji

Obecnie najemcy korzystający z parkingu Elektry nie mają powodu do obaw. Pytanie tylko, czy za kilka lat nie powstanie presja ze strony nowych mieszkańców nowej inwestycji, którzy nie będą chcieli mieć potężnego parkingu przed swoimi oknami.

* - źródło: varsavianista.pl (autor Jerzy S. Majewski)

 

 

 

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.