Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 10:53

Mazowsze na Filmowo poleca się turystom

Od dawna Mazowsze przyciągało uwagę wybitnych reżyserów, takich jak Andrzej Wajda, Roman Polański czy Stanisław Bareja.
Mazowsze na Filmowo poleca się turystom

Autor: Mateusz Durlik

o w tym regionie powstały tak kultowe produkcje jak "Ogniem i Mieczem", „Czterej pancerni i pies” oraz "Rejs". Tu nakręcono wiele niezapomnianych scen, które zapisały się w historii polskiego kina. Dzięki szlakowi turystycznemu "Mazowsze na Filmowo" turyści mają teraz wyjątkową okazję, by osobiście odwiedzić te magiczne miejsca i poczuć atmosferę ulubionych filmówPrzewodnik turystyczny "Mazowsze na Filmowo" został stworzony z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i opracowany przez Marka Szymańskiego i firmę Landbrand. Analiza autorów wykazała, że Mazowsze jest scenerią dla około stu najważniejszych polskich filmów ostatnich lat. Zabytki, krajobrazy, miasta i miasteczka Mazowsza stały się tłem dla produkcji, które dziś można zaliczyć do klasyki polskiego kina oraz najpopularniejszych seriali.

 

'Mazowsze na Filmowo' to unikalna inicjatywara łączy miłość do kina z promocją naszego pięknego regionu. Jesteśmy dumni, że możemy zaprosić turystów do odkrywania Mazowsza w zupełnie nowy, filmowy sposób. To nie tylko atrakcja turystyczna, ale także podróż przez historię polskiej kinematografii – zaznacza Izabela Stelmańska, Prezes Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej - podróżowanie szlakiem "Mazowsze na Filmowo" to nie tylko świetna zabawa, ale również edukacyjna przygoda. Odwiedzając miejsca znane z ekranu, można dowiedzieć się więcej o historii regionu, architekturze i kulturze Mazowsza. To także doskonała okazja do integracji rodzinnej – zarówno dzieci, jak i dorośli znajdą tu coś dla siebie.

 

Mazowsze stało się scenerią dla wielu filmów, które na stałe wpisały się w kanon polskiej kinematografii. Leoncin, położony w Puszczy Kampinoskiej, wcielił się w rolę Litwy w ekranizacji "Pana Tadeusza" w reżyserii Andrzeja Wajdy. Pałac w Radziejowicach stał się Soplicowem w przedwojennej superprodukcji. Pałac w Łącku posłużył jako tło dla odcinka "Stawki większej niż życie", gdzie kapitan Kloss spędzał urlop. Seroczyn był przez wiele tygodni filmowym Serbinowem w "Nocach i dniach", a rezerwat nieopodal zasłynął z kwitnących nenufarów. Warszawska Praga często zmieniała swoje oblicze, stając się lewobrzeżną częścią stolicy w takich filmach jak "Pianista" i "Korczak".

 

Niezwykły potencjał filmowy Mazowsza pokazują również zaskakujące i kreatywne adaptacje lokalizacji. Grochalskie Piachy w Puszczy Kampinoskiej imitowały pustynię w Iraku w "Operacji Samum". Zamek w Czersku przeniósł widzów do świata fantasy w "Wiedźminie". Płock odgrywał kosmos w filmach o Panu Kleksie, Otwock zamienił się w Sandomierz w "Ojcu Mateuszu", a Żyrardów udawał Gdańsk w filmie "Wałęsa. Człowiek z nadziei".

 

- Przygotowując szlaki filmowe po Mazowszu towarzyszyła nam myśl, żeby to nie było samo zwiedzanie dla zwiedzania miejsc związanych z filmami, ale połączenia tego z wypoczynkiem, z dowiedzeniem się czegoś o historii - mówi Marek Szymański, autor przewodnika „Mazowsze na Filmowo”Mazowsze to niekończąca się opowieść. Mamy jeziora, mamy quasi pustynię w Puszczy Kampinoskiej, mamy dużo zieleni, mamy piękne rzeki, mamy dużo obiektów zabytkowych, które mogą zagrać coś historycznie, ale mamy również Warszawę jako przestrzeń samą w sobie, gdzie powstałomnóstwo dawnych seriali i filmów i cały czas powstają nowe.

 

Przewodnik "Mazowsze na Filmowo" to nie tylko kompendium filmowych lokalizacji Mazowsza, ale także źródło informacji o pozafilmowych atrakcjach regionu. Zawiera gotowe pomysły na całe podróże, miejsca gdzie warto zatrzymać się na weekend oraz propozycje gdzie na filmowym szlaku pysznie zjeść i napić się dobrej kawy. Przewodnik prezentuje miejsca wykorzystane w filmach, które ciągle się zmieniają i rozwijają wraz z nowymi produkcjami filmowymi i serialowymi.

 

Pełny przewodnik do pobrania: https://www.mrot.pl/wp-content/uploads/2023/05/PRZEWODNIK-FILMOWY_INTERNET-sm.pdf

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.