Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:33

Festiwal Marymonckiej Mączki

Po raz kolejny w parku Kaskada odbędzie się w sobotę, 25 maja w godzinach 12:00 - 17:00 Festiwal Marymonckiej Mączki.
  • Źródło: UD Żoliborz

W tym artykule przeczytasz o:

  • Festiwalu Marymonckiej Mączki
  • programie imprezy
  • artystach, którzy uświetnią festiwal

Na terenie dzisiejszego Marymontu znajdowało się wiele młynów wodnych na rzece Rudawce. Produkowana tam mąka zwana popularnie marymontką słynęła aż do końca XIX wieku z wysokiej jakości i białości. Czasy największej świetności marymonckie młyny przeżywały w okresie panowania Sasów.
Nawiązując do tej mącznej tradycji, po raz kolejny w parku Kaskada odbędzie się w sobotę, 25 maja w godzinach 12:00 - 17:00 Festiwal Marymonckiej Mączki.

W programie tegorocznego festiwalu organizowanego przez Urząd Dzielnicy Żoliborz oraz Żoliborski Dom Kultury znalazły się m.in:

  • warsztaty wypieków:
    - wyśmienitych bułek
    - pysznych pizzerinek w piecu opalanym drewnem
  • warsztaty kreatywne:
    - wianki z kwiatów 
    - botaniczne lampiony 
  • animacje i zabawy dla dzieci 
  • spektakl dla dzieci ,,3x Królewna 3x Smok" Teatru pod Orzełkiem
    To trzy opowieści o królewnach. Choć wszystkie zaczynają się tak samo, to w zależności od charakteru królewny, Złośnicy, Beksy lub Roztropnej dalszy ciąg jest zupełnie inny. Dzieci utożsamiając się z bohaterkami bajki uczą się, że w różnych sytuacjach życia mogą zachować się dobrze lub źle, a najlepszym orężem w walce z bajkowym Smokiem jak i codziennymi strachami jest uśmiech i rozwaga, a nie płacz i złość. 
    Teatr pod Orzełkiem to profesjonalni aktorzy lalkarze, absolwenci Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, Akademii Teatralnej w Warszawie, prezentujący swoje umiejętności w kraju i za granicą. Teatr założył Mariusz Orzełek - aktor-lalkarz, miłośnik teatru przedmiotu i wieloletni praktyk technik lalkowych. W latach 1994-2002 wykładał w Akademii Teatralnej w Warszawie na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Prowadził liczne warsztaty teatralne m.in. dla Polonii w wielu krajach Europy. Juror festiwali teatralnych dla dzieci i młodzieży. Otrzymał tytuł instruktora roku przyznawany przez Towarzystwo Kultury Teatralnej i honorową odznakę Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Oprócz projektów teatralnych angażuje się w produkcje filmowe, m.in. film „Czarna Dama” czy internetowy serial „14 dni”.
  • koncert Doroty Osińskiej (godz. 16:00)
    Dorota Osińska występowała na scenach muzycznych i teatralnych w Polsce, a także w USA, Kanadzie, Niemczech i Francji. Jej dotychczasowy repertuar tworzyli m.in.: Włodzimierz Korcz, Jerzy Satanowski, Zygmunt Konieczny, Magda Czapińska, Jacek Cygan, Ernest Bryll. Śpiewała u boku takich wykonawców jak: Zbigniew Wodecki, Irena Santor, Alicja Majewska, Stanisława Celińska, Magda Umer, Zbigniew Zamachowski, Krzysztof Kolberger, Grupa MoCarta.
    W 1999 zajęła drugie miejsce w konkursie na interpretacje piosenek Agnieszki Osieckiej na festiwalu „Pamiętajmy o Osieckiej” w Warszawie oraz zwyciężyła w konkursie „Śpiewajmy Poezję” w ramach Zamkowych Spotkań w Olsztynie. W 2000 zdobyła pierwsze miejsce w konkursie „Czy to jest kochanie?” w Elblągu, zdobyła Grand Prix w konkursie piosenki artystycznej w Rybniku i otrzymała drugą nagrodę jury oraz większość regulaminowych wyróżnień, w tym od Polskiego Radia, dziennikarzy i fotoreporterów podczas konkursu „Debiutów” podczas 37. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Była też dwukrotnie wyróżniona na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.
    W 2004 nagrała swój debiutancki album studyjny pt. Idę, który wydała Agencja Fonograficzna Polskiego Radia (na rynku polskim) i agencja artystyczna The Paderewski Symphony Orchestra of Chicago (na rynku amerykańskim). Promocji albumu towarzyszył recital pt. „Wpadłam na chwilę” (reż. Laco Adamík), którego premiera odbyła się w Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej.
    W 2010 wydała album pt. Kamyk zielony, na który nagrała piosenki z tekstami Magdy Czapińskiej. Premierze towarzyszył spektakl w Teatrze Rampa w Warszawie. Zagrała w spektaklach teatralnych: Ulica Szarlatanów, Nie ma szatana (premiera telewizyjna jako Myślenie ma kolosalną przeszłość), Para nasycona, Dobranoc panowie i Wyjście z tła. Muzyka teatralna i filmowa Jerzego Satanowskiego oraz w sztuce Oskary, Oskary…. Śpiewała też w widowisku Trzymaj się swoich chmur (reż. Magda Umer), w oratoriach A kto się odda w radość i Woła nas Pan Ernesta Brylla i Włodzimierza Korcza (reż. Krzysztof Jaślar) oraz w Mszy Polskiej ks. Jana Twardowskiego z muzyką Hadriana Filipa Tabęckiego. Po rolach w spektaklach teatru Sztukmistrz z miasta Lublina, Brat naszego Boga i Jajokracja, wykonuje piosenki u boku aktora Roberta Kowalskiego.
    W 2013 zajęła drugie miejsce w finale drugiej edycji programu TVP 2 The Voice of Poland oraz wydała album pt. Teraz. W marcu 2016 z utworem „Universal” zajęła czwarte miejsce w finale w krajowych eliminacji do 61. Konkursu Piosenki Eurowizji. W 2018 wydała album, zatytułowany po prostu Dorota Osińska. W lutym 2020 wydała album pt. Cześć, to ja.

Z marymoncką białą i delikatną mąką wiąże się dawniej popularne, a dziś już nieco zapomniane powiedzonko warszawskie – „Elegant z marymonckiej mąki”, więcej o tym pisaliśmy tutaj:

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.