W tym artykule przeczytasz o:
- demontażu ścian na stacji Plac Wilsona
- montażu nośników reklamy
Odpowiedź jest oczywista. Ściany na stacji Plac Wilsona zostały zdemontowane, by zamontować w ich miejsce nowe nośniki reklamowe. Metro zamontuje na stacji 12 podświetlanych modułów reklamowych, po sześć na każdej ścianie symetrycznie względem długości peronu. Czyli dzieje się to samo, co działo się wcześniej na innych stacjach I linii metra, gdy ściany kolejnych stacji pokrywały się wielkoformatowymi nośnikami reklam wizualnych. Wtedy prezydent miasta Rafał Trzaskowski polecił wstrzymanie montażu reklam, ich inwentaryzację i kontrolę decyzji urzędników. Okazało się, że firma reklamowa Stroer i Metro Warszawskie nie trzymały się wszystkich ustaleń, co zresztą zgłaszał Zarząd Transportu Miejskiego. Zawarte zostało porozumienie w sprawie ograniczenia liczby nośników i sporządzone zostały szczegółowe wytyczne dotyczące ich umieszczania na ścianach stacji. Na stacjach, które wcześniej zostały oszpecone reklamami nie wszystkie uzgodnione zmiany zostały jednak przeprowadzone. Nowe nośniki m.in. nadal zasłaniają nazwy stacji i nie są umieszczane na skraju peronów, wciąż zakłócając system informacji pasażerskiej.
Wedle rzeczniczki Metra Anny Bartoń aktualnie wykonywane prace na stacji Plac Wilsona realizowane są w oparciu o szczegółowe wytyczne uzgodnione przez przedstawicieli m.st. Warszawy, Metra Warszawskiego, ZTM oraz Biura Architektury i Planowania Przestrzennego w maju 2023 r. i nie spowodują istotnych zmian w wystroju stacji. Z takim stanowiskiem nie zgadza się żoliborska radna Donata Rapacka, która twierdzi, że reklamy w bardzo istotnny sposób wpłyną na wizerunek zaprojektowanej przez Andrzeja Chołdzyńskiego stacji uważanej za jedną z najpiękniejszych i najbardziej oryginalnych pod względem wystroju stacji w Warszawie. Swego krytycznego stosunku do nowych reklam nie kryją także mieszkańcy, którzy wyrażają oburzenie na internetowych forach, że dochodzi do dewastacji jednej z najbardziej wyrazistych i spójnych architektonicznie stacji, nagradzanej wielokrotnie, także na międzynarodowych konkursach. Wygląda na to, że jak zwykle estetyka przegra z ekonomią i chęcią zysku.
Napisz komentarz
Komentarze