W dniach 9-10 września w Parku Żeromskiego odbyły się I Żoliborskie Targi Przedsiębiorczości, których organizatorem był „Nasz Żoliborz”, producent lokalnej żoliborskiej aplikacji, lokalnej wyszukiwarki produktów i usług, dzięki której zachęcamy mieszkańców Żoliborza do wydawania swoich pieniędzy właśnie w tej dzielnicy. Ideą Targów była promocja lokalnych przedsiębiorców wśród mieszkańców. W dwa dni odwiedziło nas blisko 5000 osób.
Podczas dwudniowych targów można było spotkać lokalnych wystawców, którzy prezentowali swoje produkty lub usługi. Poniżej kilka słów o niektórych wystawcach.
Eat&Meat, restauracja z ul. Rydygiera, częstowała Was pysznymi przekąskami oraz rozdawała kupony uprawniające do 30% zniżki w restauracji.
Centrum Młodego Odkrywcy przeprowadziło bardzo interesujące zabawy z robotami. Dzieci mogły rozegrać mecz przy użyciu robotów lub przejść przez labirynt.
Tutu Balet zachęcał do udziału najmłodszych w zajęciach baletowych, które odbywają się w każdą sobotę i poniedziałek w Teatrze Komedia.
Optyk Wojciech Sala rozdawał ulotki z 15% rabatem, prowadził bezpłatne konsultacje, zachęcając do badania wzroku.
Ludzie Tego Miasta sprzedawali żoliborskie koszulki, ale również, dzięki zaprzyjaźnionej grupie muzycznej, umilali czas uczestnikom targów.
Academy of Language, żoliborska szkoła językowa zlokalizowana przy ul. Rydygiera 11, zapraszała na zajęcia językowe dzieci oraz młodzież.
Instytut Norel-Wilsz rozdawał bezpłatne próbki swoich kosmetyków oraz doradzał, jak dbać o skórę.
Firma Active Studio sprzedawała minerały, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem przybyłych gości.
Zapach Lawendy, lokalny producent zabawek, sprzedawał maskotki, które były robione na miejscu, podczas targów.
Restauracja Via Suzina, która razem z restauracją Kotłownia działa przy ul. Suzina, częstowała uczestników pysznymi zupami i zachęcała do odwiedzin, rozdając ulotki. Serdecznie zachęcamy wybrania się do tej restauracji na pyszną pizzę.
ZolPan, producent systemów dekoracyjnych, zachęcał uczestników do skorzystania z szerokiej oferty tynków, farb i wszelkich materiałów niezbędnych do wykończenia mieszkania.
Przedszkola Dziecięcy Kącik i Balibu proponowały interakcję z dziećmi; zabawy i balony to tylko część atrakcji, jakie te dwa przedszkola serwowały maluchom.
Sklep Słoneczny sprzedawał naturalne kosmetyki i zdrowe jedzenie, każdy miał okazję porozmawiać na temat zdrowego sposobu życia.
Muzeum Sportu i Turystyki rozdawało ulotki, prowadziło ciekawe zabawy dla najmłodszych, chociażby koło fortuny.
Pierwszego dnia Targów odbyła się również bardzo interesująca debata, z udziałem Pana Grzegorza Wolfa, wicedyrektora Biura Rozwoju Gospodarki w m.st. Warszawy, Pana Krzysztofa Bugli, Burmistrza Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, Borysa Musielaka, założyciela ReaktorX, platformy dla startupów oraz Mateusza Durlika, wydawcy Gazety Nowego Żoliborza (to ja ). Debata była w całości poświęcona tematowi wspierania lokalnych firm przez „miasto”, przez pryzmat Żoliborza. Debatę poprowadził Stanisław Trzciński, znany żoliborzanin, założyciel prowadzący Stanisław Trzciński z STX Jamboree agencji marketingu muzycznego.
Debata była spotkaniem różnych wizji rozwoju przedsiębiorczości. Dyrektor Wolf podkreślał, że każdy przedsiębiorca, który ma pomysł na rozwój firmy, powinien zgłosić się do centrum kreatywności przy ul. Smolnej i porozmawiać o tym, w jaki sposób miasto mogłoby wspomóc go w dalszym procesie. Ja (Mateusz Durlik) zwróciłem uwagę na to, że budżet Warszawy na wspieranie przedsiębiorców to 800 000 zł; jest to kwota, która powinna być większa, zwłaszcza, że budżet Warszawy to około 15 mld zł. Burmistrz dzielnicy, Krzysztof Bugla, zwracał uwagę na już istniejące programy pomocowe w naszej dzielnicy, mówił m.in. o preferencyjnych warunkach wynajmu niektórych lokali, chociażby Prochowni czy Fortu Sokolnickiego. Borys Musielak mówił o partnerstwie między przedsiębiorcami, o wzajemnym wspieraniu się w realizacji celów. Zwrócił również uwagę na sukcesy przedsiębiorców, którzy byli otwarci na wielokulturowość zatrudnienia. Dzięki innemu spojrzeniu na biznes można stworzyć większą konkurencyjność, co z powodzeniem powinno przełożyć się na korzyści biznesowe.
Wśród publiczności padały również pytania dotyczącego tego, w jaki sposób pomóc choćby lokalnym rzemieślnikom, na co wcześniej odpowiadał Burmistrz, mówiąc o preferencyjnych warunkach wynajmu powierzchni.
Bardzo dziękujemy wszystkim za przybycie na I Żoliborskie Targi Przedsiębiorczości i do zobaczenia w przyszłym roku.
Napisz komentarz
Komentarze