Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:34

Startuje festiwal Script Fiesta na Żoliborzu

Już w najbliższy czwartek, 18 kwietnia rozpocznie się 12. edycja Festiwalu Filmowego Script Fiesta. Na widzów czekają filmy, rozmowy, warsztaty i niezwykła wystawa. Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny.

W tym artykule przeczytasz o:

  • rozpoczęciu festiwalu Script Fiesta
  • Idei imprezy i wydarzeniach towarzyszących
  • wystawie poświęconej zmarłemu niedawno reżyserowi Januszowi Majewskiemu

Poświęcony sztuce scenariuszowej Festiwal Filmowy Script Fiesta odbędzie się w dniach 18-21 kwietnia w warszawskim kinie Elektronik. Na uczestników czekają cztery dni bezpłatnych projekcji filmowych, paneli dyskusyjnych i warsztatów, a także trzy konkursy scenariuszowe. W kapitule konkursu na scenariusz filmu zrealizowanego zasiadają Olga Tokarczuk, Jerzy Skolimowski, Maciej Ślesicki, Małgorzata Szumowska, Paweł Maślona, Kaja Krawczyk-Wnuk i Tomasz Habowski. Zwycięzca konkursu otrzyma najwyższą nagrodę scenariuszową w Polsce w wysokości aż 50 tys. złotych - w tym roku o nagrodę walczą filmy „Chleb i sól” Damiana Kocura, „Filip” Michała Kwiecińskiego i „Zielona granica” Agnieszki Holland. Zwycięzcę drugiego konkursu scenariuszowego, na koncept serialu, wyłoni jury w składzie: Juliusz Machulski, Michał Kwieciński i Kalina Alabrudzińska. Zwycięzca będzie mógł cieszyć się nagrodą w wysokości 20 tys. złotych. Trzeci konkurs wyłoni scenariusz najlepszego teledysku – tu głos będą mieli widzowie. Swoją nagrodę w wysokości 10 tys. zł na najlepszy koncept scenariusza audio wręczy także Audioteka będąca partnerem Script Fiesty. Ogłoszenie wszystkich zwycięzców nastąpi podczas gali rozdania nagród w niedzielę, 21 kwietnia.

Na uczestników wydarzenia czekają ciekawe rozmowy i wyjątkowi goście. Na festiwalu pojawią się m.in. Gabriela Muskała, Marianna Zydek, Małgorzata Szumowska, Lena Góra, Ilona Łepkowska i Krzysztof Zanussi. Panele, w których wezmą udział, będą dotyczyły takich tematów, jak: bohaterowie LGBT+, aborcja czy uchodźcy. Specjaliści z branży odpowiedzą na pytania, jak opisywać trudne historie? Jak mówić o sprawach ważnych, aktualnych? Nie zabraknie także rozmów o scenariuszach poświęconych odważnym interpretacjom przeszłości, wykorzystaniu sztucznej inteligencji, przepracowaniu doświadczeń choroby, a także o dobrych praktykach we współpracy scenarzysty z producentem.

Gościem specjalnym festiwalu będzie Philip LaZebnik, autor scenariuszy do głośnych filmów animowanych, takich jak: „Pocahontas”, Mulan”, „Książę Egiptu” i „Droga do El Dorado”. Masterclass z LaZebnikiem odbędzie się już w czwartek, 18 kwietnia. W sobotę, 20 kwietnia odbędzie się natomiast masterclass z Krzysztofem Zanussim i projekcja jedynego hollywoodzkiego filmu reżysera „Morderstwo w Catamount”.

W trakcie festiwalu w budynku Warszawskiej Szkoły Filmowej, która jest organizatorem festiwalu, będzie można zobaczyć także wystawę scenariuszy i zdjęć Janusza Majewskiego, reżysera, scenarzysty i do niedawna rektora uczelni przez długie lata zamieszkującego na Żoliborzu. Scenariusze, które zostaną zaprezentowane, pochodzą z filmów: „Zaklęte rewiry” (1975), „Sprawa Gorgonowej” (1977) i „Lekcja martwego języka” (1979). Wśród fotosów zobaczymy zdjęcia z planów zdjęciowych oraz wyjątkową kolekcję zdjęć prywatnych reżysera, udostępnionych przez jego córkę - Annę Klarę Majewską.

Wśród zaplanowanych wydarzeń warto zwrócić uwagę także na Noc Teledysków. W piątek, 19 kwietnia pokazane zostaną najważniejsze klipy ostatniego roku. Zobaczymy teledyski do takich utworów, jak: „Wielkie żarcie” Dr. Misio, do którego scenariusz napisał Wojciech Smarzowski, „Nie całuj” Julii Wieniawy i Dawida Tyszkowskiego, do którego scenariusz stworzył nominowany do Oscara za „Sukienkę” Tadeusz Łysiak, czy „Mori” Dawida Podsiadły z Jerzym Skolimowskim w roli głównej.

- Festiwal Filmowy Script Fiesta ma za zadanie popularyzować rolę scenariusza w sztuce audiowizualnej, dlatego tak ważne było dla mnie wprowadzenie na festiwalu sekcji poświęconej sztuce pisania scenariusza do teledysków. Wciąż za mało uwagi przykładamy do wyeksponowania osób piszących scenariusze klipów, ale głęboko wierzę, że takie inicjatywy, jak nasza, będą w stanie to zmienić. Kiedyś z wypiekami na twarzy czekało się na nowe teledyski w MTV… teraz możemy oglądać wideoklipy na dużym ekranie kina Elektronik. To naprawdę wielka frajda! - mówi dyrektor artystyczny festiwalu, Artur Zaborski.

24 teledyski pokazane w ramach Nocy Teledysków wezmą udział w konkursie na najlepszy scenariusz – ogłoszenie wyników nastąpi w trakcie gali rozdania nagród w niedzielę, 21 kwietnia. W ubiegłym roku nagrodę otrzymała Monika Brodka za „Sadzę” – warto dodać, że artystka sama pisze scenariusze do swoich teledysków, podobnie jak Ralph Kaminski, którego teledysk do utworu „Pies” zaprezentujemy w tym roku.

Nagrodę w kategorii najlepszy teledysk ufundowało Respect Energy - jedna z największych, niezależnych firm na rynku energii elektrycznej w Polsce, działająca na ponad 20 rynkach, która jako pierwsza zaoferowała swoim klientom w 100% zielony mix energetyczny, pochodzący z odnawialnych źródeł takich jak: słońce, wiatr, woda i biogaz.

Organizatorem festiwalu jest Warszawska Szkoła Filmowa. Wszystkie spotkania, pokazy i warsztaty będą odbywać się w warszawskim Kinie Elektronik i w salach uczelni przy ul. Gen. Zajączka 7. Udział w wydarzeniach jest bezpłatny. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.