Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:11

Święto kin studyjnych na Żoliborzu

W Warszawie jest 14 kin studyjnych. Z myślą o stałych bywalcach, ale i o wszystkich kochających filmy odbędzie się w stolicy Tydzień Warszawskich Kin Studyjnych. Między 19 a 25 kwietnia zaplanowano specjalne seanse filmowe, spacery i warsztaty. Specjalne wydarzenia zaplanowane zostały także w dwóch żoliborskich kinach - Wisła i Elektronik.
Święto kin studyjnych na Żoliborzu
Kino Elektronik

Źródło: Kino Elektronik

W tym artykule przeczytasz o:

  • tygodniu warszawskich kin studyjnych
  • programie tygodnia
  • wydarzeniach w żoliborskich kinach Wisła i Elektronik

W Tygodniu Warszawskich Kin Studyjnych biorą udział wszystkie warszawskie kina studyjne, czyli: Atlantic, Amondo, Iluzjon, Kinokawiarnia Stacja Falenica, Kino Na Boku, Kinoteka, Kultura, Luna, Muranów, Praha, Świt, U-jazdowski i oczywiście żoliborskie kina Elektronik i Wisła.

W każdym z kin zaplanowano pokazy, dyskusje, warsztaty, wystawy, spotkania, spacery, a nawet potańcówkę. Zobaczyć będzie można ponadczasową klasykę, kroniki filmowe, teatroteki, a także najnowsze europejskie produkcje, w tym filmy dla dzieci. Część wydarzeń jest całkowicie bezpłatna, pozostałe w przystępnych cenach.

Tydzień Warszawskich Kin Studyjnych otworzy seans filmu „Wilczyca” w piątek 19 kwietnia w kinie Luna, po którym odbędzie się dyskusja poświęcona polskiemu kinu gatunkowemu. Na sobotę zaplanowano pokaz przedpremierowy bajki „Kicia Kocia w przedszkolu”, a na popołudnie spacer z reżyserem Dariuszem Gajewskim śladami lokacji do filmu „Warszawa”.

Z kolei w poniedziałek 22 kwietnia młodzież szkolna weźmie udział w warsztatach pisania bloga, a fani kultowego „Kilera” Juliusza Machulskiego będę mieli okazję spotkać się z Janem Englertem i Katarzyną Figurą. 

W kinie Wisła na Żoliborzu w ramach Tygodnia Kin Studyjnych we wtorek 23 kwietnia o godzinie 18:00 odbędzie się czytanie fragmentów debiutanckiej powieści znanego reżysera Radosława Piwowarskiego „Lekcje seksu doktora Alzheimera” w interpretacji Katarzyny Figury oraz pokaz krótkometrażowego filmu „Victoria” (28 min) w reżyserii Karoliny Porcari z Katarzyną Figurą w roli głównej. Po seansie spotkane z Katarzyną Figurą, Karoliną Porcari i Radosławem Piwowarskim

Katarzyna Figura – ceniona aktorka filmowa i teatralna. W 1985 roku ukończyła Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie. Niedługo potem zagrała role w dwóch ponadczasowych filmach: „Kingsajz” i „Pociąg do Hollywood”. Przez lata zbudowała pozycję jednej z najpopularniejszych aktorek polskiego kina, występując w tak znaczących filmach jak m.in. „Kiler”, „Zemsta”, „Żurek”, „Aria Diva”, „7 uczuć” i „Chrzciny”. Za granicą pracowała m.in. z Robertem Altmanem.

Karolina Porcari – włosko-polska aktorka filmowa, telewizyjna i teatralna, scenarzystka i reżyserka.  Ukończyła wydział aktorstwa na Akademii Teatralnej Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie oraz kurs reżyserii „Studio prób“w Mistrzowskiej Szkoły Wajdy w Warszawie. Zagrała wiele ról filmowych i teatralnych, m.in. w spektaklach „Hamlet“ w reż. Radka Rychcika, „Bracia Karamazov“ w reż Janusza Opryńskiego, w monodramie „Luna“ w reż. Artura Urbańskiego, w filmach „Come l’ombra“ Mariny Spada, „Mały zgon“ Juliusza Machulskiego, „Ojciec“Artura Urbańskiego. Zadebiutowała jako reżyserka spektaklem „Zła matka“, ironiczną refleksją nad kobiecością i macierzyństwem, za który dostała nagrodę za reżyserię na TopOFFfestival w Tychach 2018. Współpracowała z wieloma twórcami w Polsce i zagranicą, takimi jak Martha Coolidge, Marek Koterski i Edoardo Winspeare. Wielokrotnie nagrodzona za krótkometrażowe filmy „Peccatrice” i „Victoria”.

Radosław Piwowarski – reżyser i scenarzysta. W 1971 roku ukończył studia na wydziale reżyserskim w Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. W latach 1972–1981 był członkiem Zespołu Filmowego X, kierowanego przez Andrzeja Wajdę. Od 1998 roku do 2003 roku pełnił funkcję dyrektora programowego I Programu Telewizji Polskiej. W swoim dorobku ma m.in. takie produkcje jak „Yesterday”, „Pociąg do Hollywood”, „Złotopolscy”, „Kolejność uczuć”, „Jan Serce”. W Wydawnictwie Marginesy opublikował debiut powieściowy „Lekcje seksu doktora Alzheimera”. W książce twórca opowiada o miłości starego aktora celebryty i emerytowanej nauczycielki. W niedawnym wywiadzie radiowym w Programie I Polskiego Radia mówił: Stało się coś takiego, że od pięćdziesiątki, sześćdziesiątki, dopiero zaczynamy żyć. I to jest druga część tej powieści: ta umowna starość może być pasem startowym do nowego życia.

W czwartek, na zakończenie tygodnia, odbędzie się natomiast wyjątkowe wydarzenie w żoliborskim kinie Elektronik – seans filmu Aleksandra Hertza „Bestia” z muzyką na żywo w wykonaniu Pawła Szamburskiego.

"Bestia" to jedyny zachowany w całości film z Polą Negri nakręcony w Polsce. Inny, alternatywny tytuł tego typowego melodramatu to Kochanka Apasza. Od 1921 r. film dostępny jest także w USA jako The Polish Dancer.
Pola to uboga wiejska dziewczyna, która wolny czas spędza w środowisku warszawskiego półświatka adorowana przez swego ukochanego – Dymitra. Pewnego dnia, po awanturze z rodzicami, postanawia uciec z domu, a potem uwolnić się od swego natrętnego kochanka. W hotelu upija go, okrada i porzuca. Od tej pory rozpoczyna samodzielne życie jako modelka i tancerka w kabarecie. Wkrótce poznaje bogatego przemysłowca Aleksego i rozpoczyna z nim romans. Dziewczyna nie wie, że Aleksy jest żonaty a upokorzony Dymitr postanawia się zemścić.

Paweł Szzamburski – kompozytor, improwizator, współzałożyciel wytwórni Lado ABC, działacz warszawskiej sceny improwizowanej. Związany z wieloma składami, m.in.: Tupika, Cukunft, Horny Trees, Sza/Za i Bastarda. Tworzy muzykę dla filmu, kina niemego, teatru, tańca współczesnego. Najczęściej wykorzystuje klarnet, głos oraz elektronikę.  

Bestia
melodramat, niemy
Reż. Aleksander Hertz
Obsada: Pola Negri, Maria Dulęba, Witold Kuncewicz, Jan Pawłowski, Mia Mara
Polska, 1917
48 min

Po seansie odbędzie się także spotkanie z autorkami książki „Sfinks. Wizjonerzy i skandaliści kina” Izabelą Żukowską i Faustyną Toeplitz-Cieślak. Prowadzenie Anna Serdiukow.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.