Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 1 maja 2024 07:10

Konwent gier - Zagrajmy w historię

W sobotę i niedzielę, 13 i 14 kwietnia w godzinach 10.00-18.00 w Muzeum Historii Polski w warszawskiej Cytadeli odbywać się będzie pierwszy konwent gier pod hasłem "Zagrajmy w historię 966 - 2024".
Konwent gier - Zagrajmy w historię

Źródło: Muzeum Historii Polski

W tym artykule przeczytasz o:

  • idei konwentu gier Zagrajmy w historię
  • programie i atrakcjach
  • wystawcach

To pierwszy konwent organizowany przez Muzeum Historii Polski! W tym roku tematem przewodnim jest rocznica chrztu Polski. W związku podczas imprezy pojawią się atrakcje związane z wczesnym średniowieczem. W programie m.in: III Otwarte Mistrzostwa Polski Saga - gry bitewnej Saga, warsztaty malowania figurek i modelarskie, gry pokazowe w aż cztery systemy historyczne, swobodne granie, możliwość zakupu i poznania ofert wystawców ze świata gier i nie tylko.

Konwent "Zagrajmy w historię: 966-2024" odbywać się będzie w dniach 13-14 kwietnia, w godz. 10.00-18.00 w Muzeum Historii Polski, ul. Gwardii 1, 
Bilety: w cenie 10 zł
Współorganizator: Stowarzyszenie Weles / Saga Grand Melee Poland

Program imprezy:

STREFA SAGA 
turniej gry bitewnej, nauka malowania modeli, kącik modelarza dla starszych i najmłodszych, pokazy SAGA i wikińskiej gry Ravenfeast dla nowicjuszy w prawdziwym namiocie wikingów z obstawą wojów, warsztaty z systemu gry (w Sagę, Ravenfeast, Ogniem i Mieczem, Anno Domini 1666) i wiele innych

STREFA WOLNEGO GRANIA 
z możliwością wypożyczenia gier od Muzeum Historii Polski. Przyjdź z własną grą lub wypożycz grę na miejscu, zajmij stolik (lub dosiądź się do już zajętego) i daj się porwać zabawie! 

Strefa z namiotem pierwszych Piastów 

Stoiska wystawiennicze : Stowarzyszenia Weles, Instytutu Pamięci Narodowej, Małopolskiego Instytutu Kultury w Krakowie, Wydawnictwa Taktyka i Strategia, Czarny Kot.

Turniej SAGA Grand Melee Poland
SAGA jest grą bitewną, której akcja toczy się w średniowieczu i starożytności. Gracze wcielają się w dowódców piastowskiej drużyny, rzymskich legionów albo innej z (ponad) 40 grywalnych frakcji. Po zwerbowaniu armii w postaci modeli żołnierzy konkurują z oponentami, wypełniając różnorodne cele na polu bitwy złożonym z makiet. Do udziału w turnieju konieczna jest wcześniejsza rejestracja.
 

Wystawcy:

Stowarzyszenie Weles
OMP to jeden z największych w Europie turniejów gry bitewnej SAGA, wydawanej przez Studio Tomahawk. Gracze Sagi wcielają się w przywódców armii z czasów Mrocznych Wieków i Krucjat, dowodząc drużynami żołnierzy w boju o różnorodne cele. W tym roku tematem przewodnim jest rocznica chrztu Polski i powstania naszego państwa, więc szykujemy atrakcje związane z wczesnym średniowieczem.
Czekają Was dodatkowe atrakcje:
pokazy SAGA i wikińskiej gry Ravenfeast dla nowicjuszy w prawdziwym namiocie wikingów z obstawą wojów
nauka malowania, kącik modelarza dla starszych i najmłodszych
nauka gry w Sagę, Ravenfeast, Ogniem i Mieczem, Anno Domini 1666

COBI
Firma COBI jest polskim producentem wysokiej jakości klocków konstrukcyjnych wytwarzanych we własnym zakładzie produkcyjnym w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Mielcu (Podkarpacie, Polska, Unia Europejska).
Klocki produkowane są z najwyższej jakości europejskich surowców, posiadają atesty i spełniają wszystkie niezbędne normy oraz restrykcyjne wymagania Unii Europejskiej dotyczące produktów dla dzieci.
COBI  jest także importerem i dystrybutorem szerokiego asortymentu licencjonowanych zabawek, jak: zabawki interaktywne, zestawy kreatywne, gry edukacyjne i strategiczne, lalki, figurki akcji, plastikowe modele do sklejania i składania oraz wiele innych.
Firma zaprezentuje podczas konwentu m.in.: ekspozycję modeli związanych z historią Polski, dioramę ekspozycyjną (Monte Cassino), dioramę D-Day do gry bitewnej, strefę wolnej budowy z klocków z konkursami z budowy.
 

Instytut Pamięci Narodowej
zaprezentuje stoisko z grami wydanymi przez instytut wraz z przestrzenią, w której będzie można pograć w najnowsze wydania.

Małopolski Instytut Kultury w Krakowie
Instytut od kilkunastu lat specjalizuje się w tworzeniu gier dla większych grup - klas szkolnych, drużyn harcerskich, czy zespołów szkoleniowych.
Do tej pory wydał trzy gry wieloosobowe inspirowane dziedzictwem kulturowym. Są to "Chłopska Szkoła Biznesu" ucząca podstaw przedsiębiorczości w oparciu o historię XVIII-wiecznych tkaczy i handlowców z Andrychowa; "Oil City - galicyjska gorączka czarnego złota" kształtująca umiejętność planowania i zarządzania zasobami w oparciu o historię XIX-wiecznych przedsiębiorców naftowych w zaborze austriackim oraz "Hamernia. Przekuj problemy na rozwiązania" - rozwijająca postawy obywatelskie graczy, poprzez praktykę zespołowego rozwiązywania problemów lokalnych na przykładzie wyzwań obejmujących zakopiańską gospodarkę, tradycję i przyrodę. *** Zapraszamy w sobotę 13 kwietnia do odwiedzenia strefy gier wieloosobowych Małopolskiego Instytutu Kultury oraz do zapisów na rozgrywkę gry "Hamernia. Przekuj problemy na rozwiązania - w sobotę 13 kwietnia o godzinie od 10:00 do 18:00. Po rozgrywce przewidujemy omówienie metodyki gry wieloosobowej, możliwości jej adaptacji w swoim środowisku. Spotkanie poprowadzą autorzy gry Piotr Idziak i Sebastian Wacięga. Zapisy i pytania prosimy kierować tutaj: [email protected] / tel. 668 305 207. Zapraszamy serdecznie zwłaszcza nauczycieli historii, wiedzy o społeczeństwie, jak również animatorki lokalne, trenerów, moderatorów i osoby pracujące z grupami.

Taktyka i Strategia
Wydawnictwo Taktyka i Strategia powstało w 1989 roku. Od ponad 30 lat zajmuje się tworzeniem planszowych gier wojennych. W portfolio posiada ponad 200 tytułów i  liczne publikacje, książki oraz unikatowe na rynku wydawniczym atlasy działań wojennych.
Taktyka i Strategia wydają także czasopisma z materiałami związane z historią wojskowości, z dodatkowymi kompletnymi grami,  a także rozwinięciami gier pudełkowych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: 13°CMiasto: Warszawa

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 19 km/h