Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:26

Wyniki wyborów na Żoliborzu.

KO bez większości, PiS traci mandaty. Znamy wyniki wyborów na Żoliborzu.

W tym artykule przeczytasz m.in.  o:

- jakie są wyniki wyborów w poszczególnych okręgach,
- kto otrzymał najwięcej głosów,
- podział mandatów
- jak działa metoda D'Hondta, którą liczone są głosy
- który komitet zwyciężył

7 kwietnia odbyły się wybory samorządowe. Na Żoliborzu głosowano na 4 komitety wyborcze Koalicję Obywatelską, Prawo i Sprawiedliwość, Lewicę w koalicji ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze oraz lokalny komitet Żoliborz Ma Głos.

Frekwencja wyborcza 

O godzinie 12:00 frekwencja wyborcza na Żoliborzu wyniosła 14,79%. Wynik ten był gorszy od wyniku z poprzednich wyborów samorządowych o niecałe 3 punkty procentowe, w 2018 frekwencja o 12:00 wyniosła 17%. Dużo lepsza frekwencja miała miejsce o godzinie 17:00, podczas drugiego oficjalnego odczyty było to 45,37%. Wynik ten był również gorszy od tego z 2018, który wyniósł 49,5%

Wyniki wyborów na Żoliborzu    

W wyborach samorządowych na Żoliborzu oddano 25 190 głosów, z czego Koalicja Obywatelska otrzymała 10 856 głosów co stanowi 43,1% całości. Najwięcej otrzymała ich Izabela Rychter, bo aż 2072 głosy. Drugie miejsce w tych wyborach zajął lokalny komitet Żoliborz ma głos, otrzymując 20,46% wszystkich głosów 5154 głosy. Trzecią siłą na Żoliborzu zostało Prawo i Sprawiedliwość otrzymując 5115 głosów, co dało 20,31% całości. Ostatnie miejsce zajęła Lewica w koalicji z Miasto jest nasze otrzymując 4065 głosów co stanowi 16,14% wszystkich oddanych głosów. 

Podział mandatów. Jak liczyć głosy?

Metoda liczenia głosów D'Hondta polega na tym, że sumuję się wszystkie głosy oddane na dany komitet w danym okręgu i sumę tę dzieli kolejno na 2, 3, a jeśli trzeba na 4. Zabieg ten stosuje się do każdego komitetu w danym okręgu. Najwyższe liczby przypisywane są do mandatów. Do rozdysponowania jest łącznie 21 mandatów, w okręgu nr 1,2 i 4 jest po 5 mandatów a w okręgu nr 3 jest 6 mandatów. 

Przykładowo: Całkowity wynik komitetów w danym okręgu (suma) dzielimy najpierw na 2, potem na 3 a następnie (jeśli to konieczne) na 4.  Jak widać, w okręgu nr 1. w którym do rozdysponowania było 5 mandatów, Koalicja Obywatelska otrzymuje 2 mandaty ponieważ po podzieleniu przez 2 otrzymana liczba jest drugą największą (mieści się w liczbie mandatów), pozostałe komitety po 1 mandacie. 

 Okręg nr 1suma234 
 Koalicja Obywatleska2511,01255,5837,0627,75 
 Prawo i Sprawiedliwość1247,0623,5415,7311,75 
 Lewica/ MJN1191,0595,5397,0297,75 
 Żoliborz ma głos1214,0607,0404,7303,5 
       

 

Mandaty do rady dzielnicy rozkładają się w poniższy sposób:

  1. Koalicja Obywatelska - 9 mandatów 
  2. Żoliborz ma głos - 4 mandaty 
  3. Prawo i Sprawiedliwość - 4 mandaty
  4. Lewica/MJN - 4 mandaty

Okręg nr 1. 
Dorota Klejn - Koalicja Obywatelska - 1398 głosów
Anna Świeżawska - Koalicja Obywatelska - 454 głosy
Joanna Cichecka - Żoliborz ma głos - 539 głosów
Adam Buława - Prawo i Sprawiedliwość - 811 głosów
Konrad Smoczny - Lewica/MJN - 536 głosów

Okręg nr 2.
Wiktor Jasionowski - Koalicja Obywatelska - 832 głosów
Donata Rapacka - Koalicja Obywatelska - 740 głosów
Maria Janiak - Żoliborz ma głos - 590 głosów
Beata Zasada Wysocka - Prawo i Sprawiedliwość - 882 głosy 
Anna Krasnodębska - Lewica/MJN - 246 głosów

Okręg nr 3.
Izabela Rychter - Koalicja Obywatelska - 2072 głosy
Monika Kurowska - Koalicja Obywatelska - 428 głosów
Michał Krajewski - Koalicja Obywatelska - 370 głosów 
Tadeusz Muller - Żoliborz ma głos - 470 głosów
Tomasz Michałowski - Prawo i Sprawiedliwość - 610 głosów  
Łukasz Porębski - Lewica/MJN - 354 głosy

Okręg nr 4.
Klaudia Ziemińska - Koalicja Obywatelska - 1244 głosy
Marcin Rudnicki - Koalicja Obywatelska - 295 głosów
Jolanta Zjawińska - Żoliborz ma głos - 573 głosy
Grzegorz Hlebowicz - Prawo i Sprawiedliwość - 903 głosy
Barbara Jędrzejczyk - Lewica/MJN - 551 głosów


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Lokalny 08.04.2024 18:37
Można się spodziewać trudnych rozmów o większości w Radzie Dzielnicy i wyborze Burmistrza między zwycięską Koalicją Obywatelską oraz lokalnym komitetem "Żoliborz ma głos" lub Lewicą z "Miasto jest Nasze". Znając realia poprzedniej kadencji, kiedy radni "Miasto jest Nasze" po kilku miesiącach wyszli ze wspólnie tworzonej większości w Radzie z KO (a poźniej na każdym kroku uderzali w burmistrza i innych radnych KO) - to raczej nie spodziewam się pozytywnej współpracy z nimi. Bardziej chyba po drodze KO będzie z komitetem "Żoliborz ma głos" tym bardziej, że wśród 4 wybranych radnych są też rozsądne osoby. Zobaczymy co wyjdzie.

Edyta Kiedrzyńska 08.04.2024 20:33
Oby tylko Kozłowska nie była w zarządzie. Większej niedorajdy w życiu nie widziałam, a widziałam już wiele

Antyszkodnik 08.04.2024 17:13
I Renatka Kozłowska bye bye. Żegnamy największego szkodnika Żoliborza !!!

p
Mateusz 08.04.2024 10:51
a to dobrze dla Żoliborza czy nie dobrze?

R
Młody Żoliborzanin 08.04.2024 11:12
Niedobrze, bo weszły same stare, partyjne dziady. Zero młodych.

Kloss 08.04.2024 12:15
Bez przesady. Michałowski z PiS nie jest dziadem. Smoczny nie jest.

Monika 08.04.2024 17:14
Michałowski to niezbyt lotny intelektualnie obywatel

Huñwejwin 08.04.2024 21:02
Źle Kozłowska podpirzadkowała sobie Koalicję Obywatelską. Żuławski dostał kopa w górę po to by nie przeszkadzał. Reszta to koleżanki Kurowska i Jasionowski oraz podporządkowana partyjna dzieciarnia.

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.