Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:56

Za trzy dni wybory samorządowe! Dlaczego udział w nich jest taki ważny?

Weźmy sprawy w swoje ręce. Idźmy na wybory, głosujmy i decydujmy – przekonują wybitni polscy artyści. Wybory samorządowe już w niedzielę. Pamiętajmy, że wybieramy nie tylko prezydentów, burmistrzów, wójtów, radnych miejskich, gminnych czy powiatowych, lecz także zadecydujemy o przyszłości naszych województw, wskazując radnych województw. Dlaczego to takie ważne? Tylko na Mazowszu w ostatniej kadencji każdego dnia sejmik Mazowsza przeznaczał na inwestycje w regionie aż 8 mln zł. Przez ten czas zrealizowano ich na Mazowszu blisko 30 tysięcy!
Za trzy dni wybory samorządowe! Dlaczego udział w nich jest taki ważny?

Źródło: Mazovia

Wybory już w niedzielę 7 kwietnia

Mazowsze to 314 gmin, 37 powiatów i 5 miast na prawach powiatów, ale przede wszystkim to największe  województwo w Polsce. Mazowszanie wybiorą więc 51 radnych województwa, którzy przez najbliższych pięć lat będą podejmowali decyzje o kierunku rozwoju całego Mazowsza. Dlaczego warto oddać swój głos w wyborach samorządowych? Andrzej Seweryn, wybitny aktor i dyrektor Teatru Polskiego w Warszawie, nie ma wątpliwości – to nasz przywilej i obowiązek.

Wybory samorządowe dają nam szansę na to, byśmy mogli – jak mówi nazwa tych wyborów – „sami rządzić”. Nie są ważne wiek, miejsce zamieszkania, miejsce pracy, status materialny, poglądy polityczne – każdy z nas ma taki sam głos, a jego waga jest ogromna. Głosując, możemy poprzeć osoby, które myślą o lokalnej społeczności tak samo jak my. Możemy wybrać do samorządów – miejskich, powiatowych, gminnych czy wojewódzkich – ludzi, którzy mają plany i marzenia podobne do naszych i w naszym imieniu będą wydawać wspólne pieniądze w celu uczynienia z naszych miast, miasteczek i wsi lepszych miejsc do życia dla nas i naszych dzieci. Dlaczego ktokolwiek miałby rezygnować z przywileju, jaki daje samorządność? Zatem zachęcam – idźmy na wybory, głosujmy, decydujmy! – zaznacza Andrzej Seweryn.

Podobnego zdania jest Alicja Węgorzewska-Whiskerd, śpiewaczka operowa, jurorka „The Voice Senior” i dyrektorka Warszawskiej Opery Kameralnej w Warszawie. – Głosowanie to nie tylko przywilej, ale też nasz obowiązek. A dlaczego? Ponieważ bierzemy sprawy w swojej ręce. My decydujemy jako wyborcy, a ja mogę tylko powiedzieć, że chciałabym równouprawnienia w dostępie do wysokiej kultury – podkreśla Alicja Węgorzewska-Whiskerd.

Do wzięcia udziału w wyborach zachęca także dziennikarka Katarzyna Bosacka. – Idę na wybory, bo jestem Polką, obywatelką, Mazowszanką, mieszkanką Wilanowa, wyborczynią. Idę na wybory, bo jestem mamą. Zabiorę swoje dzieci. 10-letni Franek wrzuci głos do urny, a ja opowiem mu, dlaczego ten dzień jest taki ważny. Wybory samorządowe to święto demokracji, która jest – jak pokazują ostatnie lata – bardzo krucha. Wybierzmy zatem mądrze.

Sejmiki to inwestycje w regionach

W tym roku mija 25 lat od powstania samorządów województw. To one od ćwierć wieku odpowiadają za rozwój regionów. Ostatnia kadencja była dla nich rekordowa pod wieloma względami. Po pierwsze,rekordowo długa, a po drugie – rekordowa w zakresie inwestycji. – W tym czasie na Mazowszu udałosię zrealizować blisko 30 tysięcy inwestycji ze wsparciem sejmiku Mazowsza, który przeznaczył na ten  cel ponad 16 mld zł. To ponad 8 mln zł dziennie! – podlicza marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. To zarówno pieniądze z budżetu województwa mazowieckiego, jak i środki unijne będące w gestii samorządu. – Dużym sukcesem było doprowadzenie do statystycznego podziału Mazowsza. Dzięki temu UE traktuje nasz region jako dwa oddzielne statystycznie regiony – warszawski stołeczny i mazowiecki. Oznacza to, że do naszego regionu dalej będą płynąć pieniądze z UE – wyjaśnia marszałek. – Ogromnym wsparciem dla samorządów lokalnych i organizacji pozarządowych okazały się nasze autorskie programy wsparcia. Gminy i powiaty z Mazowsza, a także dzielnice m.st. Warszawy mogły otrzymać pieniądze na realizację ważnych dla lokalnych społeczności inwestycji, takich jak budowa dróg, boisk sportowych, szkół, przedszkoli, ale także wymiana źródeł ciepła na bardziej ekologiczne czy wsparcie schronisk dla zwierząt – dodaje.

Przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Ludwik Rakowski zwraca uwagę na inwestycje w placówkach medycznych na całym Mazowszu. – Tylko w mijającej kadencji przeznaczyliśmy ponad 2 mld zł na inwestycje w mazowieckich szpitalach. Dziś nasze szpitale są wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt i aparaturę medyczną, a pacjenci mogą leczyć się w coraz lepszych warunkach. Mowa tu zarówno o inwestycjach w stołecznych placówkach, m.in. w szpitalach bródnowskim, międzyleskim czy dziecięcym przy ul. Niekłańskiej, jak i na całym Mazowszu. Tu warto wspomnieć o budowie SOR-u przy Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym w Radomiu, Centrum  Onkologii w Płocku czy rozbudowie oddziału zakaźnego przy szpitalu wojewódzkim w Ciechanowie.W tym czasie sejmik Mazowsza postawił także na kulturę. Nie chodzi tu tylko o inwestycje, ale też o dostęp do niej, który ciągle nie dla wszystkich jest osiągalny. – Stąd pomysł na program skierowany do dzieci i młodzieży „Kulturalna szkoła na Mazowszu”. Uczniowie mazowieckich szkół mogą odwiedzać nasze muzea i teatry za symboliczną złotówkę. Akcja cieszy się ogromnym powodzeniem. Do tej pory skorzystało już z niej ponad 540 tys. młodych Mazowszan.

Priorytety na kolejną kadencję

Jakie są najistotniejsze zadania rozwojowe na kolejną kadencję? Wśród priorytetów są: stałe podnoszenie poziomu bezpieczeństwa zdrowotnego, energetycznego i żywnościowego, wspieranie wszystkich służb ratowniczych, rozszerzanie programów wsparcia dla lokalnych samorządów, doposażanie mazowieckich szpitali i budowa ścieżek rowerowych w całymwojewództwie. Władze regionu priorytetowo traktują też rozbudowę lotniska w Modlinie i walkę z wykluczeniem komunikacyjnym.

 

Marszałek Adam Struzik wyjaśnia, że każdy z programów wsparcia jest wynikiem rozmów z samorządowcami i przedstawicielami organizacji pozarządowych. – Nie inaczej będzie w najbliższych latach. Nasze programy wsparcia są odpowiedzią na potrzeby społeczności lokalnych i dalej będziemy wsłuchiwać się w ich głos. Rozbudowa portu w Modlinie to kolejny priorytet na najbliższe lata. – Przez lata jego rozbudowa była blokowana przez stronę rządową i PPL. Ale teraz,po zmianie rządu, jest zielone światło dla rozbudowy portu. Jesteśmy gotowi wyłożyć na ten cel znaczące środki. W nowej kadencji absolutnym priorytetem będzie bezpieczeństwo regionu. Na ten cel nie będziemy szczędzić środków – podkreśla.

 

Kolejny cel to budowa ponad 1100 km tras rowerowych w regionie. Jak podkreśla marszałek, to nie tylko kwestia bezpieczeństwa, ale i szansa na rozwój turystyki rowerowej. – Chcemy żyć zdrowo i więcej się ruszać, a dodatkowe kilometry ścieżek rowerowych na całym Mazowszu stworzą do tego doskonałe warunki. Pierwsze umowy już są podpisane.

 

Walka z wykluczeniem komunikacyjnym to kolejny cel na najbliższe lata. Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego Marcin Podsędek, zwraca uwagę na komfort i bezpieczeństwo w transporcie publicznym. – W mijającej kadencji położyliśmy nacisk na modernizację i zakup nowoczesnego taboru dla Kolei Mazowieckich. Dzięki dofinansowaniu z UE, spółka zrealizowała największy w Polsce kontrakt na dostawę 61 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Uruchomiliśmy również program wsparcia „Autobusy dla szkół”. W kolejnej kadencji planujemy kontynuację tego programu i dalsze zakupy inwestycyjne dla Kolei Mazowieckich, obejmujące 22 pojazdy wraz z usługą serwisową.

 

W mijającej kadencji Sejmik Województwa Mazowieckiego przeznaczył:

6,2 mld zł z Unii Europejskiej na ponad 4,1 tys. projektów w ramach RPO WM 2014–2020;

4 mld zł z budżetu województwa mazowieckiego na drogi wojewódzkie;

2,5 mld zł z budżetu województwa mazowieckiego na programy wsparcia;

2 mld zł z budżetu województwa mazowieckiego na inwestycje w placówkach medycznych;

549 mln zł z Unii Europejskiej na 376 inwestycji w ramach PROW 2014–2020;

540 mln zł z budżetu województwa mazowieckiego na inwestycje w muzeach;

215 mln zł z budżetu województwa mazowieckiego na inwestycje w placówkach edukacyjnych.

 

Marta Milewska

Rzeczniczka Prasowa, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

tel. 22 59 07 602, e-mail: [email protected]

            www.mazovia.pl

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.