Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 10:47

Gdy burmistrz Michalec składa kwiaty, a dialog kwitnie gdzie indziej

Na Żoliborzu, burmistrz Paweł Michalec zamienia rozmowy z mieszkańcami na kwiatowe monologi, gdzie bukiety zastępują dialog, a administracyjne milczenie kwitnie bujniej niż miejska zieleń. Felieton Agaty Passent.

Paweł Michalec - burmistrz Żoliborza 

Burmistrz Żoliborza był muzą i natchnieniem dla autora evergreen’u “Kwiaty we włosach”. Podejrzewałabym taki romantyczny scenariusz, gdyby nie to, że gdy Czerwone Gitary zapełniały dawną Salę Kongresową (obiekt w remoncie tak długo, że zdążyłam w tym czasie zajść w ciążę, urodzić i rozwieść się) nasz burmistrz był zapewne oseskiem wbiegającym w pepegach na murawę stadionu GKP Targówek. Z Targówka wszak został obecnie panujący burmistrz Paweł Michalec niejako przeniesiony na inną czyli naszą parafię. 

Swoją drogą autor słów piosenki “Kwiaty we włosach” to nieodżałowany Janusz Kondratowicz ,świetny tekściarz, który prócz “Kwiatów” napisał m.in. warszawski hit “Tyle słońca w całym mieście” - chłopak nasz miastowy był, zacne liceum Reytana ukończył. Tu mała dygresja. Muzykę do hitu “Tyle słońca w calym mieście” skomponował nieżyjący już Jarosław Kukulski, niegdyś zacny mieszkaniec Żoliborza, mąż Anny Jantar.

 

Minuta Ciszy

Kwiaty zdają się być jedynym zainteresowaniem burmistrza Pawła Michalca. Ale nie nasiennictwo czy sadzonki- to nie typ, który np. w podziękowaniu mieszkańcom za recycling czy odwożenie wielkogabarytowych śmieci na PSZOK będzie tam stał i rozdawał sadzonki bzu. Wymagałoby to bezpośredniego kontaktu z nami, być może nawet rozmowy, a tego urząd dzielnicy nie wiadomo dlaczego unika. Dla burmistrza najwygodniej byłoby, gdyby Żoliborz był dzielnicą pozbawioną mieszkańców lub gdybyśmy po prostu wszyscy przenieśli się z powrotem na jego ukochany Targówek. Pisząca te słowa do dziś nie może podnieść się psychicznie po tym, jak burmistrz odmówił jej wywiadu do Gazety Żoliborza. A tak chciałam pogawędzić o naszych ukochanych miejscówkach na dzielni, marzeniach o idealnym programie dla Prochowni czy o tym jak konkretnie będzie wyglądał przegląd schronów i miejsc schronienia- może trwają prace nad odpowiednią aplikacją, żebyśmy wszyscy zawczasu wiedzieli, gdzie takowe są. Jedyne okazje w których zaniepokojeni o zdrowie burmistrza mieszkańcy mogą zobaczyć, że takowy żyje i cieszy się kondycją lepszą niż staruszek Biden i żigolak Terlecki, to są momenty składania kwiatów pod pomnikami i tablicami. Na szczęście trochę tego jest: a to betonowy kloc z rotmistrzem Pileckim a to głazy niepodległościowe w Parku Żeromskiego, zawsze można w obstawie dwóch zastępczyń, które jak mróweczki wszystko przygotowały, by przystąpić do kroczenia z wieńcem, niemego wpatrywania się w głaz (moja nauczycielka geologii byłaby dumna mimo, że nie są to głazy narzutowe) oraz powolnego pochylania się z wieńcem w ramionach, a następnie minuty ciszy, którą w przypadku niekomunikującego się z obywatelami burmistrza trudno nazwać minutą. 

Co prawda zasłużone dla dzielnicy kobiety mają na otarcie łez raczej tabliczki pamiątkowe lub drzewa, ale przecież pod drzewami też może zadumany nad dziełem Skibniewskiej czy Janowskiej pojawić się burmistrz z wieńcem. Niedługo tablic pamiątkowych zabraknie i wtedy na pewno urząd dzielnicy będzie wysyłał burmistrza do lokalnych szkół I klas- tam sporo tablic. Korzysta na tym procederze na pewno, prócz burmistrza - bo też bym chciała mieć taka partyjną fuchę i za nic nieodpowiadać, nie rozwiązywać problemów, nie konfrontować się z mieszkańcami i mediami tylko spacerować w godzinach pracy z naręczem kwiatów po dzielni - kwiaciarnia, która realizuje dla urzędu floralne cacuszka i dostawy. Pozostaje mieć nadzieję, że jest to kwiaciarnia z Żoliborza. Wybiorę się chyba szlakiem burmistrzowych wieńców I sprawdzę czy gdy już zgniją lub pożółkną, to czy jego pracowniczki wracają tam, by wieńce uprzątnąć.

 

Wybory samorządowe 

Winę za to, że samorządowe wybory postrzegamy nadal jako partyjny wyścig między partiami prawicowymi, lewicowymi i pozującą na centrową partię Hołowni ponoszą sami zainteresowani ale też duże media, które są daleko od spraw mieszkańców, nie znają się ani na odpływach kanalizacyjnych przy Przasnyskiej ani na miejscach parkingowych przy placu Wilsona - wolą prostą partyjną nawalankę i igrzyska. W efekcie jako mieszkańcy jesteśmy prawie bezbronni w starciu z propagandą urzędu dzielnicy fundowaną nam z naszych podatków. Trudno nazwać wydawanie własnej partyjnej gazetki i pompatyczny kwiatowy przekaz pełen przecinania wstęg za rozmowy i konsultacje z nami.

I ostatnie refleksja. Na temat małżeństw polityków. Odnoszę wrażenie, że nasz burmistrz nawet nie stara się być jak Radek Sikorski - silny mąż Anne Applebaum, mądrej, znakomicie wykształconej, odnoszącej sukcesy publicystyczne żony. Otóż Beata Michalec to polityczka… Platformy Obywatelskiej. Szalenie ambitna doktor nauk humanistycznych z dyplomami na pewno nie z Collegium Licencjatum czy kto tam teraz sprzedaje dyplomy, tylko z poważnych instytucji naukowych. Była szefowa Towarzystwa Przyjaciół Warszawy, dyrektorka Muzeum Niepodległości, radna miejska z dzielnicy Targówek- pełni liczne partyjne funkcje, działa na rzecz kultury i ochrony środowiska. Po prostu już większej liczby stanowisk jej ramiona objąć nie mogły, więc na Żoliborz wysłała nam w zastępstwie męża - rodzinie i partii można zaufać. Jeśli Paweł Michalec codziennie składa u jej stóp wieńce i bukiety, no to takie stanowisko mu się po prostu należało.

Ja już wiem na kogo oddam w tych samorządowych wyborach głos. Nie będę tu nachalnie nikogo namawiać na moje kandydatki. Powiem jedno: wybiorę tych, których od dawno widzę na terenie naszych osiedli. Bez wieńców laurowych na głowie ale za to z rękoma pełnymi roboty i petycji mieszkańców.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.