Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:20

Uda się nam wspólnie tworzyć lepszy Żoliborz

Żoliborz ma głos - lokalny komitet wyborczy, napotyka na systematyczne bariery ze strony obecnych władz dzielnicy, które utrudniają mu prowadzenie kampanii, ograniczając dostęp do przestrzeni publicznych.
Uda się nam wspólnie tworzyć lepszy Żoliborz

Autor: Dariusz Rutkowski

W Czartek o 11:00 w Parku Żeromskiego odbyła się konferencja prasowa Komitetu wyborczego "Żoliborz ma głos". Podczas jej trwania, Danuta Kuroń, legendarna opozycjonistka i pełnomocniczka komitetu, wygłosiła oświadzczenie. 

"W imieniu Komitetu Wyborczego Wyborców "ŻOLIBORZ MA GŁOS" chciałabym podziękować wszystkim mieszkankom i mieszkańcom Żoliborza za aktywne uczestnictwo w naszej kampanii wyborczej. Wasze zaangażowanie, widoczne poprzez spotkania na żoliborskich ulicach, banery na balkonach oraz liczne rozmowy, pozwoliło na stworzenie "Żoliborskiego Alfabetu od A do Ż". To zestawienie najważniejszych zadań i wyzwań, przed którymi stanie nowo wybrana Rada Dzielnicy Żoliborz, jest dowodem wspólnej pracy i dążeń.

W tegorocznych wyborach samorządowych postanowiliśmy wprowadzić znaczącą innowację - zamiast tradycyjnej demokracji partyjnej, proponujemy demokrację społeczną. Uważamy, że dotychczasowy model zarządzania dzielnicą, opierający się na decyzjach partyjnych, nie służy już adekwatnie interesom mieszkańców. Zbyt często decyzje podejmowane są w oderwaniu od wiedzy i kompetencji, ale też rzeczywistych potrzeb, aspiracji i talentów osób, które tworzą społeczność Żoliborza. 

Stawiamy zatem pytanie o możliwość funkcjonowania Samorządu Terytorialnego, który byłby bliższy ludziom, bardziej elastyczny i otwarty na zmiany. Chcemy zbudować relacje oparte na wzajemnym szacunku, zaufaniu i odpowiedzialności. Wierzymy, że dzięki otwartości na nowe idee, oparte na głęboko zakorzenionych wartościach, uda się nam wspólnie tworzyć lepszy Żoliborz.

Inspiracją dla nas są dokonania tych, którzy zakładali naszą dzielnicę, budując ją na zasadach współpracy i wzajemnego wsparcia. Ich sukces udowadnia, że również nam może się udać. W imieniu komitetu zapewniam: "Uda się nam. Solidarność ma głos!"

Po zakończeniu konferencji zadaliśmy przedstawicielkom kilka pytań: 

Mateusz Durlik: Czy prawdą jest, że obecna władza uniemożliwiała Wam wynajęcie lokalu, w którym komitet mógłby organizować spotkania z mieszkańcami?

Danuta Kuroń: Tak, wysłaliśmy pismo do burmistrza z prośbą o spotkanie w sprawie korzystania przez komitet Żoliborz ma głos, z lokali wyborczych. Odpowiedź nadeszła i doszło do spotkania z burmistrzem, na którym poinformowano nas że Miejsca Aktywności Lokalnej i Centra Lokalne mają odrębne władze decydujące o tym co się w nich może dziać. Próby bezpośredniego kontaktu z dyrekcją Żoliborskiego Domu Kultury również nie przyniosły rezultatów. Czujemy się niesprawiedliwie traktowani, gdyż widzimy, że miejsca te są dostępne, ale nie dla nas.

Mateusz Durlik: Czy uważacie, że odmowa dostępu do lokali i inne działania to część skoordynowanej kampanii mającej na celu osłabienie waszej pozycji?

Danuta Kuroń: Nie jesteśmy pewni, czy to działanie jest skoordynowane na wyższym szczeblu, ale widać, że rządząca partia czuje się bardzo pewnie w przestrzeni publicznej, co uniemożliwia równy dostęp i komunikację z mieszkańcami.

Mateusz Durlik: Jakie zmiany planujecie wprowadzić, jeśli uda się Wam zdobyć większość w Radzie Dzielnicy?

Katarzyna Homan: Chcemy, aby przyszłe wybory były festiwalem demokracji. Planujemy zapewnić równy dostęp do przestrzeni publicznej dla wszystkich mieszkańców i kandydatów, niezależnie od opcji politycznej.

Mateusz Durlik: Czy macie już zaplanowane jakieś wydarzenie na zakończenie kampanii?

Danuta Kuroń: Mimo odmowy dostępu do niektórych lokalizacji, staramy się tworzyć przestrzeń otwartą dla wszystkich. Rozpoczęliśmy kampanię na Placu Wilsona dając głos - odśpiewaliśmy wspólnie „Odę do radości” i w podobny sposób ją zakończymy. Zapraszamy wszystkich pod Park Żeromskiego 5 kwietnia o 18.00 na uliczny koncert. Będziemy wspólnie śpiewać, chcemy aby wybrzmiał nasz głos - głos mieszkańców. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Zmęczona 05.04.2024 16:15
Jeden komitet nie może się doprosić dostępu do publicznego lokalu, a drugi, będący u władzy robi sobie więcej polityczne w forcie. Myślę, że dla platformy winter is coming !

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.