Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 10:43

Żoliborzanka Roku 2023 wybrana. Obejrzyjcie zdjęcia z gali i poznajcie laureatki

W czwartek 4 kwietnia restauracja Moonsfera gościła galę finałową plebiscytu Żoliborzanka Roku 2023. Zgromadzeni goście poznali wyniki głosowania czytelniczek i czytelników Gazety Żoliborza. Poznajcie wyniki i posłuchajcie relacji z wydarzenia w formie podcastu, w którym usłyszycie głosy finalistek i członkiń kapituły.
Żoliborzanka Roku 2023 wybrana. Obejrzyjcie zdjęcia z gali i poznajcie laureatki

Autor: Dariusz Rutkowski

Goście zgromadzeni na gali w restauracji Moonsfera poznali wyniki głosowania czytelniczek i czytelników Gazety Żoliborza w finałowym etapie Plebiscytu Żoliborzanka Roku 2023. Zwyciężczynią została Anna Bruszewska. To kobieta od 10 lat pomagająca bezdomnym kotom wyzdrowieć i znaleźć kochających właścicieli. 

Drugie miejsce przypadło Annie "Anuszy" Gawor, a Anna Faderewska-Kuszaj oraz Iga Włodkowska ex aequo zajęły trzecie miejsce, zdobywając taką samą liczbę głosów. Posłuchajcie relacji z gali, stworzonej w formie podcastu. Usłyszycie tam głosy wszystkich finalistek, dowiecie się więcej na temat ich działalności i poznacie je bliżej. Za to członkinie kapituły zdradzą kulisy wybierania finalistek.


Docenienie działań na rzecz lokalnej społeczności. Kobiety zgłaszali mieszkańcy Żoliborza

Wyróżnienie, a nawet sama nominacja do plebiscytu Żoliborzanka Roku to wyraz docenienia społecznej działalności kobiet w dzielnicy. Wszystkie finalistki wydawały się zaskoczone takim wyróżnieniem.

- "To mnie naprawdę zszokowało, wiele osób pisało mi, że byłoby fajnie, jakbym wzięła udział w tym plebiscycie" - mówi w naszym podcaście Żoliborzanka Roku 2023, Anna Bruszewska.

Wyjątkowości plebiscytowi na Żoliborzankę Roku dodaje fakt, że kandydatki muszą zostać zgłoszone przez samych mieszkańców dzielnicy. To więc ludzie na co dzień funkcjonujący na Żoliborzu musieli zauważyć działalność społeczniczek i ją docenić.

- "Super, że to głosowanie odbywa się wśród mieszkańców, bo to właśnie ta społeczność jest w sumie najbliższa miejscu, w którym działam, w którym się odnalazłam i działam już od kilkunastu lat" - podsumowuje Iga Włodkowska. Więcej wypowiedzi usłyszycie w podcaście.

Kapituła chciała docenić ciche bohaterki

Słuchając naszej relacji z gali usłyszycie wypowiedzi członkiń kapituły, które zdradziły kulisy wyłaniania finalistek spośród 22 nominowanych przez mieszkańców kobiet. 

- "Największą liczbę punktów przyznałam osobom, które wydawały się, że na co dzień mogą być niedostrzegane. [...] Te osoby robią drobne, ale niezwykle ważne rzeczy, jak np. zajmowanie się zwierzętami, czy chronienie przyrody. O tym zazwyczaj się nie mówi, a są to osoby, które wykonują fantastyczną pracę i też powinny zostać uhonorowane" - mówi Katarzyna Jaroszyńska.

Anna Bruszewska - kim jest Żoliborzanka Roku 2023?

Anna Bruszewska od 10 lat przykłada niezwykłą wagę do działań, które mają na celu ograniczanie bezdomności kotów, przede wszystkim do sterylizacji kotów bezdomnych. Mimo wsparcia ze strony władz miasta, większość zabiegów finansuje z funduszy własnych oraz zebranych od życzliwych osób z Żoliborza.
Stawia też na edukację dzieci, młodzieży i dorosłych, bo wie jak jest to ważne, choć niestety sporo osób jest jej nieprzychylnych.

Jedną z najgłośniejszych akcji Anny była pomoc Saperkowi, który został znaleziony z licznymi ranami i złamaniami, po czym okazało się, że dodatkowo choruje na białaczkę. Aktywistka postanowiła ratować zwierzę i poświęcić czas na leczenie go. Łącznie, dzięki prowadzonym zrzutkom, po wydaniu 20 tysięcy złotych, udało się zakończyć akcję szczęśliwie, a Saperek znalazł kochający dom.

Plebiscyt Żoliborzanka Roku 2023 - wszystkie nominacje

Do walki o tytuł Żoliborzanki Roku 2023 zostały nominowane 22 kobiety:

  • Iwona Mirosław-Dolecka - założyciela Żoliborskiego Domu Kultury, nominowana za zasługi w sferze kultury.
  • Anna Anusza Gawor - artystka, nominowana za działalność na rzecz rozwoju Miejsca Aktywności Lokalnej,
  • Marianna Zjawińska - twórczyni Prochowni Żoliborz, nominowana za walkę o ważne dla mieszkańców miejsce,
  • Katarzyna Jaroszyńska - dziennikarka, nominowana za promocję Polski na świecie - wykluczona, ponieważ była członkinią kapituły,
  • Joanna Dark - artystka, piosenkarka, nominowana za promocję kultury,
  • Monika Sobień-Górska - dziennikarka, nominowana za zasługi w polskim dziennikarstwie - wykluczona ponieważ była członkinią kapituły,
  • Renata Kozłowska - zastępczyni burmistrza dzielnicy Żoliborz, nominowana za wkład w administracyjny rozwój dzielnicy,
  • Karolina Korwin-Piotrowska - dziennikarka, nominowana za promocję pozytywnych wartości i wpływ na społeczeństwo - wykluczona, ponieważ była członkinią kapituły,
  • Donata Rapacka - radna dzielnicy Żoliborz, nominowana za wkład w lokalny samorząd,
  • Maria Janiak - lokalna aktywistka, nominowana za wkład w w ochronę Sadów Żoliborskich,
  • Natalia Błędowska - autorka nowego logotypu Żoliborskiego Domu Kultury, nominowana za rozwój lokalnej kultury, 
  • Dorota Łoboda - wieloletnia radna miejska, nominowana m.in. za aktywność na rzecz rozwoju Żoliborza, 
  • Agnieszka Truszkowska - żoliborska psycholog społeczno-kulturowa, nominowana za walkę o zdrowie psychiczne mieszkańców Żoliborza,
  • Agata Marciniak-Różak - zastępczyni burmistrza dzielnicy Żoliborz, nominowana za wspieranie lokalnych przedsiębiorców,
  • Agata Droszczak - lokalna aktywistka, nominowana za łączenie lokalnej społeczności i pozytywność,
  • Anna Bruszewska - lokalna aktywistka, nominowana za działalność na rzecz zwierząt i lokalne inicjatywy,
  • Jolanta Zjawińska - radna dzielnicy, nominowana za wkład w lokalny samorząd,
  • Amelia Andrzejak - wyróżniająca się na tle innych żoliborska trenerka personalna, nominowana za wkład w promocję zdrowego trybu życia, wykluczona ze względu na partnerstwo w plebiscycie,
  • Martyna Wojciechowska - dziennikarka, nominowana za wkład w rozwój zdrowia psychicznego społeczeństwa i promocję pozytywnych wartości - wykluczona, ponieważ była członkinią kapituły,
  • Diana Ciok - lokalna aktywistka, nominowana za swój wkład w rozwój lokalnej społeczności i niesienie pomocy mieszkańcom Żoliborza w ciężkich sytuacjach,
  • Anna Faderewska-Kuszaj - niewidoma promotorka kultury i zdrowia psychicznego, nominowana za swoją działalność i walkę o zdrowie,
  • Iga Alicja Włodkowska - aktywistka walki z endometriozą, nominowana za swoją działalność w uświadamianiu tego problemu.

Kapituła konkursu wybrała finałową piątkę, a ostateczny głos należał do czytelników Gazety Żoliborza:

  • Anna Bruszewska
  • Anna Anusza Gawor
  • Donata Rapacka - wycofała się ze względu na start w wyborach samorządowych. 
  • Iga Włodkowska 
  • Anna Faderewska - Kuszaj

Kto zasiadał w kapitule 3. edycji plebiscytu Żoliborzanka Roku?

W skład kapituły wchodziło 8 uznanych osobistości. Posłuchajcie naszego podcastu, aby dowiedzieć się więcej o procesie wyboru finalistek.

  • Maciej Stuhr - aktor filmowy, serialowy i teatralny, reżyser, wykładowca akademicki i konferansjer .
  • Karolina Korwin Piotrowska - dziennikarka, związana z Canal Plus i Antyradio, autorka podcastów „Pierwsza młodość” i „Miesiączka ”.
  • Agata Passent - dziennikarka, felietonistka tygodnika Polityka i Gazety Żoliborza.
  • Magdalena Popławska - aktorka teatralna, filmowa i serialowa, związana na stałe z Nowym Teatrem.
  • Monika Sobień-Górska - dziennikarka, scenarzystka, autorka wielu książek z gatunku literatury faktu i political fiction. Publikuje felietony w "Zwierciadle ". Autorka scenariusza do filmu ”Lęk”.
  • Katarzyna Jaroszyńska - dziennikarka Dzień Dobry TVN, konferansjerka, prezenterka telewizyjna. 
  • Grzegorz Małecki - aktor teatralny, filmowy, telewizyjny i dubbingowy. Na stałe związany z Teatrem Narodowym.
  • Martyna Wojciechowska - dziennikarka, podróżniczka, autorka książek i działaczka społeczna. Założycielka Fundacji UNAWEZA i inicjatorka projektu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym".

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.