Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:56

Wiosenna klasyka – XV Aukcja Klasyków Współczesności

5 kwietnia o 19:30 odbędzie się XV Aukcja Klasyków Współczesności w Centrum Olimpijskim. Prezentowane będą dzieła przedstawicieli polskiej sceny sztuki współczesnej oraz prace obiecujących artystów młodszego pokolenia.
  • Źródło: Art In House
Wiosenna klasyka – XV Aukcja Klasyków Współczesności

Źródło: Art In House

W tym artykule przeczytasz o:

  • aukcji klasyków współczesności
  • dziełach do kupienia na aukcji
  • obrazach abstrakcyjnych, figuratywnych i surrealistycznych
  • wystawie towarzyszącej aukcji

5 kwietnia 2024 roku o godz. 19:30 w Centrum Olimpijskim odbędzie się pobudzające wydarzenie, czyli długo wyczekiwana XV Aukcja Klasyków Współczesności. Zobaczycie na niej przede wszystkich dzieła wybitnych przedstawicieli polskiej sceny sztuki współczesnej, którzy sławę osiągnęli w XX wieku (niektórzy na samym początku tego stulecia), ale także prace obiecujących artystów młodszego pokolenia, tworzących obecnie.

Katalog rozpoczynają dzieła figuratywne znamienitych polskich artystów. Wlastimil Hofmann symbolicznie potwierdzi przybycie wiosny, a Karol Bąk zaprezentuje portret srebrzystej damy. Zobaczymy także inkografię na podstawie słynnego dzieła Tamary Łempickiej ukazującą Adama i Ewę oraz wizerunek rozmarzonej kobiety namalowany przez Katarzynę Kołtan, którego stylistyka jest charakterystyczna dla twórczości autorki.

Dzieła sztuki do kupienia na XV Aukcji Klasyków Współczesności

Przyjrzyjmy się najstarszym pracom prezentującym się w katalogu aukcji. Pastelowy portret autorstwa Zofii Atteslander, został wykonany w konwencji realistycznej, pozostawiając jednak bardzo ciekawy efekt non finito, natomiast akwarela Mai Berezowskiej pokazuje nieco erotyczną grę między parą aniołów. Spotkamy się z przyjemnym rysunkiem dworku Wiktora Zina, fantastyczną, nieco niepokojącą ilustracją Jana Lebensteina, a także pracą Zdzisława Lachura o smutnej tematyce. Na aukcji zagości też humorystyczny rysunek Jana Młodożeńca i aż trzy szkicowe prace Franciszka Starowieyskiego.


Internetowy dom Aukcyjny przedstawia: A B S T R A K C J E

Wśród barwnych dzieł odnajdziemy wiele wspaniałych abstrakcji. Bracia Młodożeńcy zaprezentują prace rozedrgane, energetyczne i żywiołowe, w których zdecydowanie przeważają odcienie kolorów pomarańczowego i czerwonego. Dwa obrazy Leona Tarasiewicza znacznie się od siebie różnią: jeden zdaje się być bardziej dynamiczny i wykonany w konwencji nieco chaotycznej, a drugi zdecydowanie uspokaja atmosferę, wprowadzając jedynie lekko widoczny ruch. Anna Szprynger za pomocą swojego enigmatycznego obrazu wciągnie nas w nadprzestrzeń w kosmicznej wędrówce. Abstrakcją zdecydowanie geometryczną jest praca Radosława Sowiaka, na której czarne i białe plamy barwne mają określony kształt i tworzą złudnie „dziurawą” kompozycję.


Jaki obraz do kuchni? Może martwa natura?

Na aukcji zobaczymy także kilka wyjątkowych martwych natur, każda wykonana w zupełnie innym stylu i kolorystyce. Jedną z nich jest gwasz na papierze autorstwa Tadeusza Kantora – artysta zdecydował się na wąską gamę kolorystyczną i utrzymanie barw w zgaszonym tonie. Martwą naturę o zupełnie innym ładunku energetycznym namalował Michał Ostaniewicz; to malowidło nie tylko ciepłą kolorystyką, ale i przedstawionymi słonecznikami wraz z cytrynami, zapowiada gorące, utęsknione lato. Zobaczymy też olejne studium herbacianych róż, nierozpoznanego artysty, w których, mimo piękna i niewypowiedzianej powabności, możemy doszukiwać się oznak następującej po lecie wyłączającej świat jesieni. Ostatnią z martwych natur na naszej aukcji jest minimalistyczny obraz Wiesława Nowakowskiego. Praca została namalowana prawie wyłącznie przy użyciu bieli i różnych jej odcieni, za których pomocą artysta realistycznie unaocznił część porcelanowej zastawy i jedyne w kompozycji dwa elementy o cieplejszej barwie – jabłka.

Surrealistyczne obrazy na płótnie

Nie zapominajmy o przedstawicielach surrealizmu. Jarosław Jaśnikowski pokaże błędnego rycerza w bardziej współczesnych realiach na tle podniebnego statku. Tomasz Sętowski tym razem pojawi się, jako autor pracy podwodnej, niemożliwej i zdecydowanie fantastycznej. Dariusz Miliński ukaże dzieci na tle pejzażu próbujące wznieść się w niebo. Zbigniew Hinc zabierze nas do innego świata pełnego zieleni i magicznych zegarów, a morska inkografia Rafała Olbińskiego pokazuje zamiłowanie artysty do zabawy z iluzją. Zobaczymy także olejny obraz Andrzeja Sajewskiego, który zdecydował się sięgnąć po tematykę mitologiczną – w „Odpoczynku Tezeusza” nie dostrzeżemy jednak pokonanego Minotaura, tylko fantastyczne, niepokojące latawce unoszące się nad labiryntem.

Wszystkie dzieła są prezentowane już od 2 kwietnia do dnia aukcji w Centrum Olimpijskim. Aukcje klasyków współczesności są zawsze wyjątkowe, możemy obejrzeć prace wielu artystów, z których wielu już nie ma wśród nas. Jedyne w swoim rodzaju prace malarskie, które po sobie pozostawili, sprawią, że wnętrze Centrum Olimpijskiego na chwilę zamieni się w przestrzeń muzealną. Koniecznie zapoznajcie się z nimi na żywo – dopiero wtedy będziecie mogli dostrzec każdy szczegół w obrazach i rzeźbach.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.