Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:13

Tajemnica kiosku z przeszłości: Nielegalne gry hazardowe na Żoliborzu

Mimo pozorów opuszczenia lokalu, kiosk na Żoliborzu kryje w sobie nielegalne automaty do gier. Śledztwo ujawnia brak zezwoleń i zaniedbania administracyjne, zwiastując walkę o usunięcie hazardowego reliktu z lat 90.
Tajemnica kiosku z przeszłości: Nielegalne gry hazardowe na Żoliborzu

Autor: Redakcja

Relikt lat dziewięćdziesiątych wciąż straszy

W latach dziewięćdziesiątych i wczesnych dwutysięcznych w kiosku działał niewielki sklep ze śrubkami. Później zaczęła się tu działalność hazardowa, która początkowo funkcjonowała oficjalnie. W latach późniejszych główne wejście okratowano, a z tyłu powstało wygrodzenie z ukrytym za nim toi-toi’em i z dodatkowym wejściem do wnętrza kiosku. Z czasem pojawił się także monitoring umieszczony z każdej strony. Zaniepokojeni nielegalną działalnością mieszkańcy pobliskich domów zwrócili się do nas z prośbą o interwencję.

Sprawa stała się też o tyle ciekawa, że kiosk z automatami do gier hazardowych nie stoi na czyjejś prywatnej działce, lecz usytuowany jest w pasie drogowym ul. Kłodawskiej, którym administruje Urząd Dzielnicy Żoliborz. W związku z czym zwróciliśmy się z pytaniami do Urzędu, m.in. czy zezwolił wybudować tam kiosk, na jaką działalność wyraził zgodę, a także ile lat temu kiosk powstał w tamtym miejscu?

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy Żoliborz Donata Wancel, z posiadanych przez Urząd dokumentów wynika, że kiosku już dawno nie powinno tam być. „Wydawaliśmy zgodę na zajęcie pasa drogowego na cele usługowo – handlowe. Pawilon powstał na początku lat dziewięćdziesiątych. Ostatnie zezwolenie na zajęcie pasa drogowego zostało wydane w 2017 r. i dotyczyło umieszczenia pawilonu oraz jego zaplecza w okresie styczeń - marzec” - zaznaczyła rzeczniczka. „Przed 2017 r. zezwolenie było wydawane tylko na cele umieszczenia pawilonu. Podjęliśmy skuteczne działania dotyczące zamknięcia prowadzonej tam nielegalnej działalności, a obecnie kontynuujemy prace, aby zgodnie z przepisami prawa doprowadzić do usunięcia pawilonu” - dodała Donata Wancel.

Kiosk na pierwszy rzut oka wydaje się opuszczony. Nic bardziej mylnego! Wejście do niego jest z tyłu, za zagrodą z toi-toi'em
Były Burmistrz zwrócił się do Izby Celnej o przeprowadzenie kontroli

Z uzyskanych od Urzędu Dzielnicy informacji wynika, że w kwietniu 2017 r. ówczesny Burmistrz Dzielnicy Żoliborz Krzysztof Bugla zwrócił się do Izby Celnej w Warszawie o przeprowadzenie kontroli w pawilonie handlowym przy ul. Kłodawskiej. Burmistrz uzasadnił, że podczas kontroli 21 września 2016 r. w kiosku funkcjonują automaty do gier o niskich wygranych. „Poprosiliśmy Izbę o ustalenie czy działalność związana z funkcjonowaniem automatów do gier o niskich wygranych w ww. pawilonie jest prowadzona legalnie zgodnie z ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych” - podkreśliła rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy Żoliborz Donata Wancel. „Następnie poinformowaliśmy Izbę, że właściciel przedmiotowego pawilonu udostępnił go przedstawicielowi Urzędu Dzielnicy Żoliborz w dniu 19.04.2017 r. w celu przeprowadzenia kontroli. W wyniku oględzin ustaliliśmy, że w pawilonie nie było automatów” - dodała.

Służba Celno-Skarbowa skonfiskowała automaty, lecz nie wiadomo kto jest ich właścicielem

Jak poinformowała Donata Wancel, w latach 2017-2020 Urząd Dzielnicy Żoliborz regularnie korespondował z Mazowieckim Urzędem Celno-Skarbowym w Warszawie w sprawie prowadzonego przez ten urząd postępowania o przestępstwo skarbowe dotyczące umieszczenia w pawilonie automatów. „Finalnie, 19 czerwca 2023 r. Służba Celno-Skarbowa przeprowadziła skuteczną kontrolę  w pawilonie i skonfiskowała znajdujące się tam nielegalne automaty do gier” - zaznaczyła rzeczniczka. „Obecnie prowadzone jest postępowanie o przestępstwo skarbowe, które wymaga ustalenia użytkownika pawilonu z dnia kontroli, bowiem od 14 września 2017 r. na podstawie wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym, spółka będąca właścicielem pawilonu zawiesiła działalność, a dodatkowo wykreśliła adres do korespondencji” - dodała.

Kiosk położony jest w pasie drogowym ul. Kłodawskiej między terenem Miejskich Zakładów Autobusowych a pawilonami handlowo-usługowymi przy ul. ks. Popiełuszki 19/21 - widok od strony ul. Poli Gojawiczyńskiej
Inne działania podjęte przez Urząd Dzielnicy od 2017 r.

Rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy Żoliborz poinformowała, że Urząd wystąpił do Innogy Stoen Operator Sp. z o.o. - właściciela sieci elektroenergetycznej z zapytaniem czy pawilon jest zasilany z sieci Spółki, ze wskazaniem podmiotu/podmiotów uiszczających opłaty za pobór energii elektrycznej. Spółka poinformowała, że pawilon nie jest przyłączony bezpośrednio do jej elektroenergetycznej sieci dystrybucyjnej. Ponadto z identycznym zapytaniem Urząd zwrócił się również do Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Spółdzielnia poinformowała, że pawilon nie jest zasilany z sieci elektroenergetycznej będącej jej własnością,

Co w tej sprawie zrobiła Straż Miejska?

„W różnych okresach wystosowaliśmy pisma do Naczelnika V Oddziału Terenowego Straży Miejskiej m.st. Warszawy o udzielenie informacji, czy Funkcjonariusze podejmowali interwencje w związku z funkcjonowaniem pawilonu, a jeżeli tak, poprosiliśmy o przekazanie informacji w możliwym zakresie, które zostaną wykorzystane w sprawie. Straż Miejska po sprawdzeniu zapisów realizowanych interwencji będących w jej zasobach oraz rozpytaniu Funkcjonariuszy - inspektorów ds. rejonu poinformowała, że nie podejmowano żadnych interwencji, związanych z funkcjonowaniem ww. pawilonu handlowego” - wyjaśniła Donata Wancel.

Co w tej sprawie zrobiła do tej pory Policja?

Z identycznymi zapytaniami Urząd Dzielnicy zwrócił się do Komendanta Komisariatu Policji Warszawa Żoliborz. „Policja w odpowiedzi informowała, że na podstawie informacji wygenerowanych i zawartych w systemie Wspomagania Dowodzenia pod adresem: Warszawa, ul. P. Gojawiczyńskiej jak i ul. Kłodawska nie odnotowano jakichkolwiek interwencji w katalogu interwencji zleconych - zarejestrowanych przez Policję. Jednocześnie poinformowano nas, że w wyniku posiadanej wiedzy przez "Dzielnicowego" Komisariatu Policji Warszawa Żoliborz pawilon jest miejscem zagrożonym przestępczością pospolitą i wybrykami chuligańskimi, w którym to dochodzi do spożywania alkoholu i innych zachowań godzących w normy zachowania społecznego” - wskazała rzeczniczka prasowa Urzędu Dzielnicy Żoliborz.

Nasza redakcja także zwróciła się z pytaniami do policji. Otrzymaliśmy odpowiedź, że od 2022 roku do Komendy Rejonowej Policji Warszawa V nie wpłynęły informacje w zakresie organizowania lub prowadzenia gier hazardowych, w kiosku przy ul. Kłodawskiej, wbrew przepisom Ustawy o grach hazardowych. „Nadmieniam, że powyższy proceder leży również w zainteresowaniach i kompetencji urzędów celno-skarbowych. Wobec powyższego zasadnym będzie skierowanie zapytania w przedmiotowej sprawie do właściwego terytorialnie UCS” - poinformowała Oficerka Prasowa KRP V, podinspektorka Elwira Kozłowska.

Z naszych ustaleń wynika, że wejście do kiosku z automatami otwierane jest w godzinach późnowieczornych, w szczególności w weekendy. Nasza redakcja skierowała zapytania do Mazowieckiego Urzędu Celno-Skarbowego w Warszawie. Po otrzymaniu odpowiedzi będziemy wracać do tematu salonu gier w kiosku przy ul. Kłodawskiej. 
 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 32 km/h