Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:10

Bocheński na Żoliborzu - spotkanie z kandydatem na Prezydenta Warszawy

W poniedziałek (25 marca) odbyło się spotkanie z kandydatem na Prezydenta m. st. Warszawy Tobiaszem Bocheńskim na Żoliborzu. Spotkanie odbyło się w Domu Pielgrzyma Amicus przy ul. Hozjusza 2.
„Warszawa potrzebuje zmian, gospodarza, odważnej wizji oraz strategii...”

Tobiasz Bocheński podczas spotkania z mieszkańcami dzielnicy poruszył kwestię komunikacji. „Władze Warszawy nie patrzą na komunikację globalnie, z punktu widzenia dzielnic ościennych, czy otaczających miasto powiatów” - zaznaczył kandydat. Były wojewoda wskazał, że pierwsza linia metra jest bardzo obciążona. „W przeciągu ostatnich lat problem stał się o tyle widoczny, że mieszkańcy przedmieść Warszawy dojeżdżają samochodem i często nie mają gdzie zostawić swojego samochodu” - dodał. Za kwestię priorytetową wskazał rozwój sieci metra w mieście.

Tobiasz Bocheński podkreślił, że linia M3 metra miała być w tej kadencji, a będzie może za 2-3 lata. W ostatnim czasie okazało się, że Rada Warszawy podjęła uchwałę o zleceniu wstępnej dokumentacji na budowę linii M4. „Jeszcze chwilę wcześniej Rafał Trzaskowski nie widział potrzeby wyznaczenia priorytetu budowy dla czwartej linii” - wskazał Bocheński, który zauważył, że potrzeba ta zmieniła się po tym jak sam zwrócił uwagę jak bardzo budowa tej linii jest ważna.

Parkingi zastępowane są nowymi inwestycjami deweloperskimi

Tematem istotnym dla Bocheńskiego jest przyśpieszenie uchwalania planów zagospodarowania przestrzennego. Zwrócił uwagę na dwie tendencje w kwestii sposobu zagospodarowania przestrzennego w Warszawie. „Albo uchwalane są na siłę narzucone plany, które nie uwzględniają potrzeb mieszkańców, albo nie ma ich wcale” - mówił Bocheński. Jednym z zauważonych trendów przez kandydata jest likwidacja parkingów na rzecz nowych inwestycji deweloperskich na obszarach zurbanizowanych w latach 70. i 80. „Zagęszczane osiedla są coraz częstszą tendencją, przeciwko której protestują mieszkańcy. W zamian za parking naziemny budowane są miejsca pod nowym budynkiem sprzedawanymi dla przyszłych mieszkańców nowej inwestycji” - dodał.

Drugim problemem poruszonych przez byłego wojewodę jest brak uchwalonych planów w wielu szczególnych miejscach na mapie Warszawy. „Nowy hotel przy ul. Canaletta złamał historyczną perspektywę, zaburzając jedną z zabytkowych pierzei pl. Teatralnego” - podkreślił Bocheński. „Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla Osi Saskiej jest procedowany od 10 lat” - dodał.

Decentralizacja zarządzania miastem. Więcej autonomii dla dzielnic

Tobiasz Bocheński zaznaczył, że chciałby aby w sprawach istotnych, mieszkańcy mieli głos i żeby był on zauważalny. Jednym z rozwiązań jakie kandydat zaproponował jest przeprowadzanie referendów. Nie chce, żeby prezydent jeden czy drugi narzucał jedno rozwiązanie w całej stolicy. „Pewne rozwiązania są dobre dla Śródmieścia, ale niekoniecznie dla Wawra czy Wesołej” - wskazał Bocheński.

Jednocześnie Tobiasz Bocheński chciałby, aby dzielnice miały swój własny budżet, który nie będzie narzucony przez władze Miasta w zależności od decyzji politycznych. „Dzielnice powinny same decydować, gdzie trzeba wyremontować chodnik. Na szczeblu lokalnym mieszkańcy sami znają swoje mikro-potrzeby” - dodał.

Ponadto kandydat zwrócił uwagę na sposób, w jaki do tej pory Miasto prowadziło konsultacje społeczne. Jak sam zauważył, o konsultacjach w jakiejś sprawie dowiadywał się tylko dlatego, że był informowany o tym fakcie z racji na pełnienie funkcji wojewody mazowieckiego, a nie wiedział o nich z pozycji mieszkańca. Wielokrotnie dochodziły do niego informacje od mieszkańców, że dowiadywali się o konsultacjach po fakcie.

Burmistrz Dzielnicy wybierany przez mieszkańców a nie przez radnych

Kolejną istotną kwestią poruszoną przez Bocheńskiego jest propozycja zmiany ustawy warszawskiej. W ramach jej zmiany, były wojewoda proponuje, żeby burmistrz danej dzielnicy był wybierany w wyborach powszechnych przez mieszkańców, a nie przez radnych. „Wtedy burmistrz będzie współodpowiedzialny za swoje działania” - dodał kandydat.

Programy dietetyczne dla dzieci i młodzieży oraz rozbudowa infrastruktury sportowej

Jak wskazał Tobiasz Bocheński, młodzież w Polsce należy do najszybciej tyjących w całej Unii Europejskiej. „Potrzebujemy basenów olimpijskich w Warszawie, potrzebujemy obiekty do uprawiania różnych dyscyplin sportowych” - dodał Bocheński.

„Drużyna Tobiasza”

W spotkaniu uczestniczyli także były poseł Jarosław Krajewski, kandydujący do Sejmiku Wojewódzkiego oraz Dariusz Figura kandydujący do Rady Warszawy, którzy także zabrali głos podczas spotkania.

Jarosław Krajewski wskazał, że Prawo i Sprawiedliwość zagwarantowało środki w kwocie 3 miliardów złotych na wiele ważnych inwestycji dla Warszawy, wymieniając obwodnica śródmiejska, budowa trzeciej linii metra, rozbudowa Muzeum Powstania Warszawskiego, modernizacja Skry, dokończenie Trasy Świętokrzyskiej czy zintegrowany system zarządzania ruchem. Z kolei Dariusz Figura podkreślił, że Warszawa obecnie jest pewnym eksperymentem na tkance miejskiej. „Kopiowane są pewne rozwiązania znane z miast Europy Zachodniej, lecz rozwiązania te nie są adekwatne do charakteru Warszawy, która była zburzona podczas wojny i zagospodarowana od nowa w zupełnie inny sposób” - wyjaśnił Figura. „Prezydent zabrał kompetencje w sprawie zieleni tworząc Zarząd Zieleni Miejskiej. Efekt był taki, że na poziomie lokalnym, gdzie między innymi był problem Prochowni w parku Żeromskiego” - dodał kandydat do Rady Miasta.

Tobiasz Bocheński poza Żoliborzem odwiedził wcześniej Bielany. 15 marca rozmawiał on na spotkaniu zorganizowanym w Mediatece przy ul. Szegedyńskiej. 
 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.