Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:48
Reklama

Więcej zieleni na placu Wilsona

Na placu Wilsona będzie mniej betonu – zastąpią go nowe drzewa, krzewy i żywopłoty. To pomysł mieszkanek i mieszkańców Żoliborza, którzy projekt rozbetonowania i zazielenienia placu zgłosili w budżecie obywatelskim. Stołeczny Zarząd Dróg Miejskich rozszerzył zakres prac, które zrealizuje wykonawca wybrany w przetargu.
  • Źródło: UM Warszawa
Więcej zieleni na placu Wilsona

Źródło: ZDM

W tym artykule przeczytasz o:

  • zazielenianiu przestrzeni przed kinem Wisła
  • 18 nowych drzewach na placu Wilsona
  • nowych obszarach zieleni na całym placu

Drogowcy otworzyli oferty na zazielenienie najbardziej reprezentacyjnego placu Żoliborza. W sumie zgłosiły się trzy firmy, a ich oferty mieszczą się w przedziale od 1,1 do 1,9 mln zł. Wykonawca zrealizuje na placu Wilsona prace, które uzgodnione zostały z miejskim konserwatorem zabytków. Jeżeli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to zwycięska firma – po podpisaniu umowy – będzie miała 60 dni na realizację projektu.

Mniej betonu przed kinem Wisła

Na placu Wilsona, którego centralna część jest już pokryta roślinnością, będzie jeszcze więcej zieleni. Takich zmian chcieli mieszkańcy dzielnicy, którzy najpierw zgłosili projekt, a następnie zagłosowali za usunięciem z placu sporych połaci betonu – w ramach budżetu obywatelskiego. Co się zmieni?

Pierwotny projekt zakładał odbetonowanie części placu przed Kinem Wisła. Zgodnie z planem, przed wejściem do kina, posadzone zostaną nowe drzewa. Zieleń pojawi się także na krańcach chodnika przed kinem – w pobliżu przejść dla pieszych. Przy ul. Mickiewicza stanie jeszcze jedno nowe drzewo (zastąpi rosnącą tam robinię, która zostanie przesadzona w inne miejsce) oraz krzewy. Trawnik i krzewy zazielenią – betonowy do tej pory – fragment placu przy ul. Krasińskiego. To jednak nie koniec zmian.

18 nowych drzew

Zbędny beton szpeci także inne części placu. Dlatego ZDM postanowił rozszerzyć obywatelski projekt. Dzięki temu plac zazieleni się nie tylko przed Kinem Wisła, ale na wszystkich wlotach. Na ul. Krasińskiego – na odcinku między placem a ul. Karpińskiego – powstanie żywopłot wzdłuż chodnika po północnej stronie drogi. Uzupełnione zostaną również istniejące szpalery drzew.

Wiele zmieni się także na zachodnim wlocie ul. Krasińskiego. Po obu stronach przejścia dla pieszych pojawią się krzewy – w miejscu niepotrzebnych betonowych płyt i kostki. Krzewy dosadzone zostaną również na południowym wlocie z ul. Mickiewicza (w okolicy przejścia dla pieszych po zachodniej stronie jezdni).

Zmieni się także wygląd chodnika po północnej stronie placu, między ulicami Mickiewicza i Słowackiego. Tutaj projekt przewiduje trzy nowe drzewa otoczone krzewami. Duży szpaler ośmiu drzew – wraz z żywopłotem – pojawi się natomiast wzdłuż ul. Słowackiego. Będzie sięgał od placu do ul. Kątowej.

Łącznie na pl. Wilsona przybędzie 18 drzew (jesiony i dwa rodzaje klonu) oraz ok. 1500 m kw. krzewów (róże, runianka oraz ligustr). Aby zabezpieczyć nową zieleń, w newralgicznych miejscach ZDM zaplanował wygrodzenia. Prace nie spowodują utrudnień w ruchu.

Stragany z kwiatami zostaną

Podczas przygotowań do wdrożenia projektu zazielenienia placu Wilsona Zarząd Dróg Miejskich wziął pod uwagę, że plac jest zabytkiem. Dlatego konieczne były uzgodnienia ze stołecznym konserwatorem zabytków. Uzyskanie opinii było możliwe dopiero po przegłosowaniu projektu przez mieszkańców.

Nie stracą oni tak lubianych i wpisanych w krajobraz placu stoisk z kwiatami. W ramach przygotowań do inwestycji ZDM zaplanował zastępczą lokalizację dla stoisk. Cały czas będą one w okolicach placu. Natomiast po zakończeniu robót powrócą w dotychczasowe miejsce.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ