Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:35

Ogrodnicy posadzą 1000 drzew. Nowe rośliny ozdobią łącznie trzynaście dzielnic

Ruszyła akcja wiosennych nasadzeń w Warszawie. Nowe drzewka pojawią się w parkach, na skwerach i przy stołecznych arteriach. W sumie, do końca kwietnia, ogrodnicy w całej stolicy posadzą ponad 1000 drzew. - W całym mieście sadzimy drzewa według przyjętych standardów. Dzięki temu mamy pewność, że zieleń przyjmie się w ziemi i każdej wiosny będzie mogła ożywić stolicę na nowo – mówi Renata Kuryłowicz, pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Zarządzania Zielenią Miejską. Tej wiosny warszawscy ogrodnicy posadzą ponad 1000 nowych, przyulicznych drzew. Pojawią się one m.in. w parkach i przy stołecznych arteriach. - Inwestujemy w kolejne nasadzenia, by miasto było przyjazne zarówno dla warszawianek i warszawiaków, ale także dla środowiska – zaznacza Justyna Glusman, dyrektorka koordynatorka ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni m.st. Warszawy. Wszystkie gatunki nowych drzew według zapowiedzi są przystosowane do miejskich warunków. Dodatkowo, każda sadzonka objęta jest gwarancją szczególnej pielęgnacji i kontroli. Młode drzewa, które mają minimum 16 cm w obwodzie pnia. By ochronić je przed silnymi wiatrami ogrodnicy zabezpieczą je drewnianymi palikami i specjalnym wiązaniem. Nowe rośliny ozdobią łącznie trzynaście dzielnic. Najwięcej drzew pojawi się na Białołęce, Mokotowie i w Śródmieściu. Na Żoliborzu pojawi się 70 nowych drzewek. - Warszawscy ogrodnicy prowadzą wiosenne nasadzenia do końca kwietnia – deklaruje Glusman.

„Prócz dosadzenia drzew, tworzymy nowe pasy trawników, krzewów i ozdobnych kwiatów”

- W ramach programu „Zielone ulice Warszawy” już większość z 76 głównych arterii stolicy przechodzi kolejne etapy metamorfozy. Prócz dosadzenia drzew, tworzymy nowe pasy trawników, krzewów i ozdobnych kwiatów – wyjaśnia Renata Kuryłowicz. W ramach programu nowe nasadzenia zyskała już m.in. ulica Gwiaździsta na odcinku żoliborskim, Wisłostrada od Cytadeli do mostu Gdańskiego i Powązowska. W zeszłym roku warszawscy ogrodnicy z Zarządu Zieleni posadzili ponad 6400 drzew we wszystkich dzielnicach. Warszawa pracuje obecnie nad Polityką Ochrony Drzew, która wyznaczy standardy pielęgnacji dużych roślin we wszystkich dzielnicach miasta. Geodeci i dendrolodzy przygotowują także plan wszystkich dużych drzew rosnących w stolicy. Mapa Koron Drzew ułatwi pielęgnację, planowanie inwestycji oraz pokaże, w której części miasta pokrycie jest najmniejsze. Tam ogrodnicy zintensyfikują nasadzenia.

Kiedy nowe, zielone oblicze Potockiej i Popiełuszki

Pod koniec ubiegłego roku władze stolicy poinformowały o planach zielonej metamorfozy kolejnych 11 ulic w całej Warszawie. Wśród nich – ulica Potocka i Popiełuszki.  Działania Zarządu Zieleni Miejskiej w tym celu poprzedzono konsultacjami społecznymi. W grudniu ratusz poinformował o ogłoszeniu przetargu na wykonanie aranżacji zieleni wzdłuż 11 ulic wraz z projektem wykonawczym nasadzeń i towarzyszących im zmian w granicach pasów drogowych wybranych ulic w Warszawie. Pierwotnie przetarg miał zostać rozstrzygnięty na początku marca jednak jego wyniki poznamy dopiero pod koniec miesiąca. Prace mają objąć ul. Potocką na odcinku  od Gwiaździstej, wraz z rondem J. Turowicza, do pl. Kuronia, a także ul. Popiełuszki od skrzyżowania z ul. J. Słowackiego do pl. Grunwaldzkiego.

Jak zainicjować sadzenie drzew w swojej okolicy?

- Zależy nam, by warszawiacy na każdym kroku, w drodze do pracy czy szkoły, mogli cieszyć się otaczającą przyrodą. Chętnie realizujemy kolejne projekty, dzięki którym zieleń jest bliżej mieszkańców – mówi Aleksandra Gajewska Przewodnicząca Komisji Ochrony Środowiska. Warszawiacy sami mogą decydować o miejscach, w których chcieliby zobaczyć nowe drzewa. Służy im do tego mobilna aplikacja „Milion drzew” i „Warszawa 19115”. Od marca 2017 r., czyli w ciągu dwóch lat wpłynęło ponad 12 500 zgłoszeń i sukcesywnie nowe drzewa pojawiają się w wybranych lokalizacjach.

sadzenie_drzewa_001

sadzenie_drzewa_001

sadzenie_drzewa_005

sadzenie_drzewa_005


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ