W tym artykule przeczytasz o:
- występie Joanny Trzepiecińskiej
- programie i charakterze występu
- dokonaniach twórczych aktorki
Program złożony jest z utworów, które są perłami polskiej piosenki kabaretowej – tej przedwojennej , tej spod znaku Kabaretu Starszych Panów i tej tworzonej dzisiaj. Każdy utwór to zabawna historia opowiadająca perypetie wynikające z relacji damsko-męskich. Całość przeplatana jest pełnym anegdot komentarzem. Spotkanie z tym repertuarem każdego wprowadzi w doskonały humor. Aktorce towarzyszy świetny pianista jazzowy – Bogdan Holownia
Joanna Trzepiecińska ukończyła państwową szkołę muzyczną w klasie fortepianu i średnią w klasie fletu. W 1988 otrzymała dyplom ukończenia Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie. Jeszcze przed ukończeniem studiów zadebiutowała na ekranach rolą osieroconej Joanny Macieszanki w serialu TVP1 Jana Łomnickiego na motywach cyklu powieściowego Ewy Szelburg-Zarembiny Rzeka kłamstwa (1987), a w grudniu tego samego roku zadebiutowała w teatrze rolą służącej w spektaklu Stanisława Ignacego Witkiewicza Bezimienne dzieło w reżyserii Jana Englerta na scenie Teatru Polskiego w Warszawie.
Po ukończeniu studiów została aktorką Teatru Studio w Warszawie, w którym zadebiutowała rolą Nancy w przedstawieniu Woody’ego Allena Zagraj to jeszcze raz, Sam w reżyserii Adama Hanuszkiewicza (1988). Na scenie tego teatru wystąpiła też w roli Lucy w musicalu Bertolta Brechta Opera za trzy grosze w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego (1989). Jednocześnie kontynuowała karierę filmową; zagrała m.in. w dramacie Dotknięci (1988), a także wystąpiła w filmie Janusza Majewskiego Czarny wąwóz (1989), dramacie politycznym Janusza Kijowskiego Stan strachu (1989) i komedii erotycznej Jacka Bromskiego Sztuka kochania (1989). W 1990 zagrała w filmie politycznym Tomasza Wiszniewskiego Kanalia, horrorze Powrót wilczycy u boku Jerzego Zelnika i telewizyjnym filmie Piotra Łazarkiewicza W środku Europy. Występowała też w roli Klary w spektaklu Aleksandra Fredry Zemsta w reż. Gustawa Holoubka.
Za rolę w filmie psychologicznym Andrzeja Barańskiego Nad rzeką, której nie ma (1991) była nominowana do nagrody Złotych Lwów za pierwszoplanową rolę kobiecą na 16. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Powróciła na duży ekran w filmach: Obywatel świata (1991) z Janem Fryczem, melodramacie historycznym Janusza Zaorskiego Panny i wdowy (1991), melodramacie komediowym Krzysztofa Langa Papierowe małżeństwo (1991). Balanga (1993), filmie akcji Anioł śmierci (1994) u boku Rutgera Hauera i Johna Rhysa-Daviesa, sensacji Krzysztofa Langa Prowokator (1995) oraz kostiumowym filmie fantasy Krzysztofa Gradowskiego Dzieje mistrza Twardowskiego (1995) jako duch Barbary Radziwiłłówny. W 1992 otrzymała Złotą Kaczkę dla najlepszej aktorki.
Odniosła sukces sceniczny rolą Królewny Śnieżki w musicalu na podstawie baśni Jakuba i Wilhelma Grimmów Królewna Śnieżka i krasnoludki (reż. Krzysztof Kolberger) na scenie Teatru Komedia w Warszawie (1994) oraz Opery i Operetki w Szczecinie (1999). Uznanie publiczności zdobyła w serialu Rodzina zastępcza. Pojawiła się również w Na dobre i na złe (2002), serialu TVP1 Plebania (2000−2005) oraz sitcomie TVN Anioł Stróż (2005). Za rolę dubbingową Dory w filmie Gdzie jest Nemo? (2003) otrzymała nagrodę Kłapy 2003 The Walt Disney Company Polska dla najlepszych twórców polskiej wersji językowej w filmach animowanych. Po 13 latach ponownie podłożyła głos pod rolę niebieskiej rybki w kontynuacji filmu, Gdzie jest Dory? (2016).
W 2007 roku nagrała płytę z kolędami pt. Cicho, Cicho Pastuszkowie oraz uczestniczyła w drugiej edycji programu rozrywkowego Polsatu Jak oni śpiewają. Za rolę Claire w sztuce „Dowód” (reż. Andrzej Seweryn) granej w Teatrze Polonia otrzymała w 2008 nominację do nagrody Feliksa. W sezonie 2009/2010 była jurorką nagrody teatralnej Feliksy Warszawskie. Bierze udział w programach muzycznych oraz występuje z własnymi recitalami, a także śpiewa w jazzowym projekcie Janusza Szroma „Straszni Panowie Trzej”. Można ją usłyszeć również w słuchowiskach na podstawie książek Joanny Chmielewskiej.
Napisz komentarz
Komentarze