Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:20

„Nie boję się rozmawiać z ludźmi” – wywiad ze Zbigniewem Zającem

Wybory samorządowe coraz bliżej. Głosowanie odbędzie się 7 kwietnia. Do Rady Dzielnicy będą kandydować lokalni społecznicy, aktywiści i działacze. Jednym z nich jest Zbigniew Zając kandydat na radnego z Sadów Żoliborskich i założyciel UKS Ronin Team, który w wywiadzie mówił o żoliborskim sporcie, edukacji i swoim programie wyborczym.
„Nie boję się rozmawiać z ludźmi” – wywiad ze Zbigniewem Zającem

Autor: UKS Ronin Team

Jednym z nich jest Zbigniew Zając kandydat na radnego z Sadów Żoliborskich i założyciel UKS Ronin Team, który w wywiadzie dla „Gazety Żoliborza” mówił o żoliborskim sporcie, edukacji i swoim programie wyborczym.

Mateusz Durlik: Proszę mi powiedzieć ile sekcji jest w waszym klubie?

Zbigniew Zając: W tej chwili sporo. Mamy dwa trzony. Pierwszy z nich to sporty walki, w ramach których prowadzimy zajęcia z judo, które jest z nami od samego początku, a od 2008 roku prowadzimy również ju jitsu. Z resztą jeżeli chodzi o ju jitsu, to w zeszłym roku nasz zawodnik Miłosz Tokarczyk startował w mistrzostwach Europy i zajął 9. miejsce. Do tego mamy aikido, a od października ruszyła sekcja kickboxingu, w której już mamy 30 dzieciaków. Pomysł wprowadzenia nowej dyscypliny, zrodził się z potrzeby zaproponowania starszej młodzieży sportu „stójkowego” . Dodatkowym impulsem była moja rola rzecznika prasowego przy igrzyskach europejskich, właśnie dla kickboxingu. Cieszy mnie, że mamy kolejną dyscyplinę z aspiracjami w kierunku sportów olimpijskich. Drugi trzon to sporty gimnastyczne.

Z tego co słyszałem, to sporty gimnastyczne cieszą się u was szczególnym zainteresowaniem. Dzieciaków jest mnóstwo.

Licząc bez mała, to mamy prawie setkę dziewczynek.

Podzielonych na grupy wiekowe?

Oczywiście. Zaczynamy od dziewcząt od 4. do 6. roku życia i mamy grupy dla bardziej zaawansowanych i starszych dzieci. Mamy fantastyczne trenerki – Izę i Ulę Kolbuszewskie oraz Agatę Jaskłowską. Dzieciaki je ubóstwiają. W sportach walki też mamy niezwykłych trenerów. Patrzymy na każde dziecko przez pryzmat jego rozwoju, nie tylko w sferze fizycznej ale także mentalnej. Uważam, że ważne jest, żebyśmy wychowywali młodych nie w ten sposób, że mówimy im jak ma być, tylko przez pryzmat dawania im szansy na podejmowanie samodzielnych decyzji. Najważniejszy jest dialog i zaufanie.

Kiedy wasz klub powstał? Jaka jest jego geneza?

Klub Ronin powstał w 2006 roku. Wtedy OSiR-em zarządzała pani Katarzyna Jaworska. Klub powstał z inicjatywy rodziców. Byłem trenerem w klubie u Pawła Nastuli, mistrza olimpijskiego, którego bardzo szanuję. UKS Ronin jako stowarzyszanie ma wiele zadań, jak rozwój sportowy zawodników, również wychowanie następnego pokolenia trenerów. Osobiście w Warszawie prowadzę już tylko kickboxing. Wszystkie pozostałe zajęcia prowadzą moi wychowankowie.

Duży wpływ na pojawienie się naszego Klubu w Dzielnicy Żoliborz, miał fakt obecności tatami na OSiR-ze za co odpowiedzialny jest między innymi Marcin Kozaczuk, obecnie radny, który wówczas związany z Ośrodkiem Sportu wyczuł potrzebę, zakupu mata do sportów walki. Dzięki temu i my się tam znaleźliśmy. Chcę również podziękować Uli Markiewicz, wieloletniej naczelniczce wydziału sportu. Kiedy pierwszy się u niej pojawiłem, powiedziała, że ma w wydziale niewykorzystane środki i chętnie nam je da, żebyśmy się rozwinęli. To było fajne, bo zaufała nam. Za to zaufanie staramy się odwdzięczać każdegoroku.

W którą stronę teraz zmierzacie? Czego możemy się spodziewać?

Mamy prawie setkę dziewczynek w sekcji gimnastycznej. Przed nami trudny moment, bo będzie remontowana hala sportowa. Już dziś szukamy zastępczych lokalizacji. Musimy przetrwać ten moment. Ale nasze aspiracje sięgają 150-200 członkiń tej sekcji i wiem, że uda nam się to osiągnąć. Chętnych jest coraz więcej dzieci. Co do judo i kickboxingu, to te sekcje też się oczywiście rozrastają. Mamy grupy, w których jest nawet trzydzieścioro dzieci na treningu. Potrzeba coraz więcej przestrzeni i w związku z tym naszym marzeniem byłoby mieć własne miejsce, choć nie jest to nasz główny cel.

Chce pan zostać radnym, żeby ułatwić sobie znalezienie nowego obiektu?

Nie, może wręcz przeciwni znajdziemy je na Bielanach albo Białołęce, a może w Płońsku gdzie obecnie mamy swoją filię.

Czy dużo osób z Żoliborza zatrudniacie?

W tej chwili mam trzech trenerów judo z Żoliborza. Iza i Ula mieszkają na Bielanach, część mieszka na Woli.

Może to zabrzmi trochę tandetnie, ale prawda jest taka, że na świecie jest coraz więcej ludzi otyłych. Czy mieliście takie doświadczenia, że przychodził do was ktoś z nadwagą i ćwicząc w UKS Ronin swoją wagę poprawił, przeszedł pewną metamorfozę?

Tak, poruszył pan bardzo istotny temat. Ja po karierze zawodniczej dowiedziałem się, że mam insulinooporność. Jest to niezwykle trudne, żeby w takim przypadku zgubić masę. Ale tak, są u nas takie przypadki, choć wymagają one ogromnej pracy ze strony dziecka. Mieliśmy taką dziewczynkę, która przyszła do naszej sekcji gimnastyki artystycznej z bardzo dużą, niemal trzydziestokilogramową nadwagą. Proszę sobie wyobrazić, że ona swoją ciężką, tytaniczną pracą, treningami, dietą, chęcią osiągania dobrych wyników w sporcie, naprawdę bardzo schudła, nauczyła się tę wagę utrzymywać w normie, a nawet ma sukcesy sportowe i zdobywa pierwsze miejsca na zawodach.

Gdzie prowadzicie zajęcia?

W tej chwili przede wszystkim w Szkole Podstawowej nr 267 na Braci Załuskich, ale również mamy niektóre zajęcia w szkole nr 396, w szkole prywatnej „Inspiracja” na Białołęce, no i oczywiście w szkołach i przedszkolach w Płońsku.

Gdzie uciekniecie na czas remontu sali w SP 267?

Rozpoczęliśmy rozmowy z jedną ze szkół przy Arkadii. Mamy już przyrzeczenie, że od maja możemy tam przychodzić. Liczę na to, że do 1 września remont się zakończy i będziemy mogli wrócić do szkoły nr 267.

Przez 18 lat udało się panu zbudować solidny klub z bardzo dobrą ekipą. Teraz swoje umiejętności organizacyjno-zarządcze chciałby pan przenieść do Rady Dzielnicy?

Przede wszystkim wydaje mi się, że doszedłem do momentu, w którym mam poukładane życie. Dziś myślę raczej o perspektywie tego, żeby być zawsze otwartym na ludzi i ich potrzeby. Nie interesuje mnie zabawa w kłótnie. Nie interesuję mnie gierki. Chcę rozwiązywać problemy. Jednym z moich kluczowych punktów programu to edukacja, jestem przecież nauczycielem w SP 267. Pierwsze, co chcę zrobić jako radny, to spotkać się z Młodzieżową Radą Żoliborza i samorządami szkół. Z tymi młodymi ludźmi, od którychzależy nasza przyszłość, po to żebyśmy mogli porozmawiać i wysłuchać ich potrzeb i pomysłów. Chciałbym to wnieść do Rady, żeby młodzież miała większą możliwość funkcjonowania w życiu dzielnicy. Boli mnie, kiedy podczas obchodów pod pomnikiemPowstańców Warszawskich przy Teatrze Komedia jest bardzo mało młodych ludzi, bo to oznacza, że nie do końca potrafimy wykorzystać ich potencjał bycia częścią tego wszystkiego. Wydaje mi się, że to jest dzisiaj ważne. Druga sprawa to osoby starsze. Mamy dziś 29 tysięcy seniorów na Żoliborzu. To ogromna grupa. Nasz trener Mateusz, któryprowadzi zajęcia dla seniorów w innych dzielnicach, pytał mnie czemu u nas nie ma czegoś takiego. Myślę, że moim podstawowym atutem jest to, że nie boję się rozmawiać z ludźmi. Lubię to i chcę, żebyśmy stworzyli zgraną społeczność dla dobra tej dzielnicy. Mam tutaj swoją rodzinę, dzieci, znajomych, przyjaciół. Robię to dla nich.

Załóżmy, że dostanie się pan do Rady. Jakie trzy rzeczy zrobi pan w pierwszej kolejności?

Bardzo leży mi na sercu Park Kaskada. Uważam, że jest kompletnie niewykorzystany i powinien przejść rewitalizację. Druga sprawa to rewitalizacja boiska przy SP 267. To boisko aż się prosi o remont. Wiem, że są już pewne pomysły jak ten proces przeprowadzić. Ja chciałbym te plany wcielić w życie. Zależy mi na tym, żeby po 7 kwietnia zaczęło się tam coś dziać. Co więcej, chciałbym, żeby to boisko było otwarte na mieszkańców okolicy, tak żeby mogli z niego korzystać. Trzecia rzecz to rewitalizacja placów zabaw – choćby w Sadach Żoliborskich. On od wielu lat się nie zmienił, a naprawdę potrzebuje, żeby się tam coś wydarzyło.

Z którego okręgu pan kandyduje?

Z dwójki. Z Sadów Żoliborskich.

Pamięta pan ile Koalicja Obywatelska zdobywała tam mandatów w poprzednich wyborach?

Dotąd dwa. Ale w poprzednich wyborach zabrakło 48 głosów, żeby uzyskać ten trzeci mandat. Zawsze podchodzę do tego z dużą pokorą, bo kampania wyborcza trwa miesiąc, a my w tej lokalnej społeczności funkcjonujemy cały czas.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 32 km/h