Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:30

Kulisy pracy Moniki Kurowskiej w Zarządzie Zieleni m.st. Warszawy.

Radna Dzielnicy Żoliborz Monika Kurowska od dawna była znana z krytyki wobec Zarządu Zieleni. Mimo to, otrzymała tam kierownicze stanowisko.
Kulisy pracy Moniki Kurowskiej w Zarządzie Zieleni m.st. Warszawy.

Źródło: Mateusz Durlik

Zwalczała Zarząd Zieleni, potem otrzymała w nim kierownicze stanowisko

Radna Monika Kurowska od lat była znana ze swoich krytycznych uwag pod adresem Zarządu Zieleni. Krytyka ta odnosiła się najczęściej do faktu, że w 2017 r. Zarząd Zieleni przejął w zarządzanie park Żeromskiego. Radna wielokrotnie powtarzała na sesjach i komisjach, że odkąd ZZW odebrał park, (który wcześniej zarządzany był przez Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Dzielnicy Żoliborz), jest on jest coraz bardziej zaniedbywany przez aktualnego zarządcę. W jej ocenie park był o wiele lepiej zarządzany przez Dzielnicę.

Radna zatrudniona w jednostce budżetowej Miasta

Przez wiele lat Monika Kurowska była zatrudniona jako menedżer projektu w Polskich Kolejach Państwowych aż do momentu, kiedy spółka nie przedłużyła z nią umowy. Niedługo potem, w 2022 r. otrzymała stanowisko kierownika Działu Administracyjno-Organizacyjnego w Zarządzie Zieleni m. st. Warszawy. „Pani Monika Kurowska w najwyższym stopniu spełnia wymagania stawiane kandydatom podczas rekrutacji na stanowisko Kierownik Działu Administracyjno-Gospodarczego w Zarządzie Zieleni m.st. Warszawy” - czytamy w ogłoszeniu o wybranej ofercie złożonej w rekrutacji na stronie internetowej jednostki. 

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa Zarząd Zieleni Karolina Kwiecień-Łukaszewska, w rozmowie na stanowisko kierownika uczestniczyły dwie osoby. "Kandydaci odpowiadali na pytania Komisji związane m.in. z zakresem zadań, jakie mieliby wykonywać oraz ustaw określonych w ogłoszeniu o naborze" - dodała rzecznik.

Konflikt interesów. Radna Kurowska przeciwko zarządzaniu parkiem Żeromskiego przez Zarząd Zieleni, swojego pracodawcę.

Monika Kurowska przez półtora roku pełniła stanowisko kierowniczki Działu Administracyjno-Organizacyjnego Zarządu Zieleni. W tym okresie jako radna głosowała za przyjęciem stanowiska nr 25/2023 w sprawie wystąpienia do Prezydenta m.st. Warszawy o oddanie Parku im. Stefana Żeromskiego w administrowanie Dzielnicy Żoliborz. To coraz częstsza tendencja widoczna w stołecznym samorządzie, gdzie radny pełnił stanowisko w jednostce budżetowej podlegającej ratuszowi. Takie sytuacje pokazują duże patologie, kiedy stanowisko urzędnicze stanowi konflikt interesów z pełnieniem funkcji radnego. Nasza gazeta zwróciła się z zapytaniem do Zarządu Zieleni, czy jednostka wiedziała o krytycznym stosunku radnej do ZZW w związku z „przejęciem” przez Zarząd Zieleni zarządzania nad jednym z najważniejszych parków na Żoliborzu, parkiem Żeromskiego? W odpowiedzi rzecznik odpowiedziała, że Zarząd Zieleni wiedział o stosunku radnej, niemniej pracodawca nie miał wpływu na to, w jaki sposób jest sprawowany mandat radnego przez osobę pełniącą tę funkcję.

Toksyczne relacje kierowniczki z podległymi pracownikami. Zachowania również znane z prac w Radzie Dzielnicy

Zwróciliśmy się z zapytaniem do Zarządu Zieleni, czy znane są jakiekolwiek sygnały dotyczące nieodpowiedniego zachowania Moniki Kurowskiej wobec swoich podwładnych i innych pracowniczek lub pracowników ZZW? W odpowiedzi od rzeczniczki prasowej otrzymaliśmy odpowiedź, że nie były oficjalnie znane, ponieważ nie wpłynęła żadna skarga. Według naszych źródeł, od osoby, która pracowała z Moniką Kurowską w Zarządzie Zieleni, pracę z nią ocenia bardzo krytycznie. „Miałem z nią regularny kontakt i współpracę w skali od 0 do 10 oceniam  na 0. Pracuję z różnymi osobami, nie każdy się w takiej dużej firmie lubi, ale jak ktoś pracuje dobrze, to da się współpracować. Ona pracowała po prostu źle. Wydawało jej się, że kto mówi głośniej ten ma rację. Miałem poczucie, że nas sabotuje. Punktem kulminacyjnym było głosowanie radnych Żoliborza za przejęciem parku. Jej głosowanie za odebraniem parku Zarządowi Zieleni, powodowało zgorszenie i zniesmaczenie wszystkich. Ona podpisywała się jawnie wbrew swojemu miejscu pracy” - wyjaśnił rozmówca.

Monika Kurowska jako radna znana jest z ostrych wypowiedzi na sesjach i komisjach merytorycznych rady dzielnicy Żoliborz. Niejednokrotnie uczestnicy posiedzeń zwracali uwagę na to, że radna próbuje przekrzykiwać innych rozmówców lub zabierała głos, kiedy przewodniczący posiedzenia nie udzielał jej go wcześniej. Podczas często długich dyskusji, Kurowska była znana z częstego zabierania głosu, a także, mimo długich debat głos zabierała na końcu i inni rozmówcy nie mogli odnieść się do jej wypowiedzi. Na podstawie naszych informacji od pracownika ZZW trudno nie zauważyć, że analogiczne tendencje panowały również tam.

"Jestem jednym z trybików, ale wiele tych trybików miało jej dość. Źle traktowała ludzi. Dochodziło do relacji 'podwórkowo-piaskownicowych'. Dla mnie jej odejście to ulga. To była bardzo toksyczna sytuacja, była jedną z najbardziej toksycznych osób jakie znam” - dodała osoba, która pracowała z radną w Zarządzie Zieleni.

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa Karolina Kwiecień-Łukaszewska, w opinii ZZW współpraca ta przebiegła w sposób poprawny.

Zmiana kierownika w Zarządzie Zieleni

Ostatecznie Zarząd Zieleni nie przedłużył umowy z radną. Na początku tego roku ZZW ogłosił konkurs na nowego kierownika Działu Administracyjno-Gospodarczego. 

Radna nie udzieliła nam odpowiedzi na zadane pytania

Nasza redakcja wystąpiła z sześcioma pytaniami wysłanymi mailowo do radnej Moniki Kurowskiej w kwestii jej stosunku pracy w Zarządzie Zieleni, o konflikt interesów w związku z jej głosowaniem oraz relacjami między nią a jej podwładnymi pracownikami. Radna nie odpowiedziała nam bezpośrednio na przesłane przez redakcję pytania, niemniej przesłała następujące stanowisko:

W ZZW zostałam zatrudniona w drodze konkursu. Zgodnie z obowiązującymi w ZZW procedurami umowa o pracę została zawarta na czas określony a ja nie występowałam o zawarcie kolejnej umowy na czas nieokreślony. Jako żoliborska radna zabiegałam o to, żeby Park Żeromskiego był zarządzany przez Dzielnicę, jednak wiążące decyzje w tej sprawie podejmuje Rada Miasta.
 

Według naszego informatora, w sprawie Moniki Kurowskiej interweniował szef Klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta Jarosław Szostakowski i Zastępczyni Burmistrza Dzielnicy Renata Kozłowska. Podejmowali interwencję, w momencie, w którym dowiedzieli się, że umowa z nią nie zostanie przedłużona, starając się zmienić decyzję władz. O tę kwestię zapytaliśmy zarówno Zarządu Zieleni, który zaprzeczył temu zdarzeniu, jak i samą radną, która nie odniosła się do tego pytania. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Marta 03.04.2024 18:00
O co to bicie piany? Uważała że park jest źle zarządzany i byłby zarządzany lepiej przez dzielnicę, to poszła do Zarządu zmieniać system od środka. Reszta argumentów absurdalna - jakieś anonimowe plotki i informacja że "dużo mówiła". No chyba od tego są spotkania i debaty żeby na nich dużo mówić. Artykuł z serii "jedna baba drugiej babie"

Rafał 27.03.2024 18:25
Nie rozumiem problemu. O jakim konflikcie interesów w ogóle mowa, skoro cały czas była za oddaniem parku w ręce Żoliborza. Pracodawca o tym wiedział i ją mimo to zatrudnił w drodze konkursu. Jest jeszcze jeden komentarz anonimowej osoby, która rzekomo pracowała z Panią Radną, wyraziła swoje krytyczne zdanie, ale jak sama powiedziała "nie wyszyscy muszą się lubić". Dla mnie mało jest obiektywny ten artykuł, starający się postawić w złym świetle Radną w trakcie kampanii wyborczej.

Janek 27.03.2024 11:13
Dalej głosujcie na PO

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.