W dniach 12-15 marca 2024 r. już po raz 33. odbędą się w Cannes we Francji targi MIPIM, na których Warszawa przedstawi swoją ofertę. MIPIM – targi nieruchomości i inwestycji, są jednym z najważniejszych tego typu wydarzeń na świecie. Określane przez organizatorów jako the global urban festival, czyli światowy festiwal miast, są platformą, która łączy miasta i kraje z podmiotami działającymi zarówno na globalnym, jak i na lokalnych rynkach nieruchomości. MIPIM to także wyjątkowe miejsce spotkań biznesowych, nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń, w których uczestniczą przedstawiciele miast, inwestorów, deweloperów, instytucji finansowych, firm konsultingowych, a także liderów rynku nieruchomości. MIPIM oferuje inwestorom wyjątkową okazję do poznania trendów i oferty branży oraz opracowania nowych strategii lokowania kapitału w nadchodzącym roku, co jest dużym wyzwaniem w szybko zmieniającej się sytuacji geopolitycznej.
Hasłem przewodnim Warszawy na MIPIM 2024 jest: „Warsaw – Smart People. Smart Technology. Smart City.” Podczas tegorocznej edycji targów odbędzie się wiele paneli i dyskusji z udziałem przedstawicieli stołecznego ratusza.
Na targach będziemy promować inwestycje w stolicy, w tym te w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego oraz rozmawiać o dalszym rozwoju Warszawy. Jedziemy do Francji również z ofertą siedmiu działek inwestycyjnych – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. Na MIPIM, po raz kolejny będziemy razem z partnerami Warszawy, firmami deweloperskimi, które realizują w stolicy swoje projekty i są najlepszym dowodem na to, że to jest wspaniałe miejsce do inwestowania, rozwoju i życia – dodaje Olszewski.
Oferta dla inwestorów
Podczas MIPIM 2024 Warszawa będzie promować siedem działek inwestycyjnych w tym dwie zlokalizowane na Bielanach:
- przy ulicy J. Kasprowicza, róg ulicy Nocznickiego (4589 m2) – Bielany,
- przy ulicy Krzemienieckiej (3271 m2) – Bielany,
- przy ulicy M. Rodziewiczówny (2765 m2) – Praga Południe,
- przy ulicy Kijowskiej (4643 m2) – Praga Północ,
- przy ulicy Dobrej 33/35 (2112 m2) – Śródmieście,
- przy ulicy Kłobuckiej (3364 m2) – Ursynów
- przy ulicy Waliców (1403 m2) – Wola.
W Cannes delegacja Warszawy zaprezentuje projekty, które będą realizowane w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) i przedstawi inwestycje dotychczas zrealizowane w tej formule.
Wśród projektów PPP, na uwagę zasługuje planowana renowacja i zagospodarowanie Hali Gwardii. Drugim projektem w przygotowaniu jest budowa nowoczesnych, energooszczędnych przedszkoli w miejsce istniejących budynków. Trzeci ważny projekt dotyczy modernizacji kompleksu Ośrodka Polonia, w tym budowy wielofunkcyjnej hali sportowej i Centrum Wsparcia Sportu.
Miasto Stołeczne jest niezmiennie krajowym liderem pod względem wolumenu nowoczesnej powierzchni biurowej – 6,26 mln m2, jak również powierzchni handlowej – 1,9 mln m2. Przyciąga talenty i jest drugim miastem w Europie pod względem liczby studentów – każdego roku, w 69 szkołach wyższych kształci się ich ponad 245 tys. Warszawa to również lider regionu Europy Środkowo-Wschodniej w obszarze ESG (Environmental, social, and corporate governance).
Drogowskazem, na drodze w tworzeniu i rozwijaniu nowych inicjatyw gospodarczych, są dla stolicy główne cele rozwoju, wyznaczone w Strategii #Warszawa2030. Polityka rozwoju gospodarczego, którą zakomunikował w styczniu tego roku ratusz, określa warunki sprzyjające: generowaniu innowacji, rozwojowi biznesu, przyciąganiu talentów oraz liderów, zarówno z rynku krajowego, jak i globalnego. Obecność Warszawy na MIPIM 2024 jest jednym z działań, które wpisują się w realizację założeń tego dokumentu.
Zielona strefa
Stoisko targowe Warszawy sąsiaduje m.in. z Wrocławiem, Łodzią, Katowicami, Poznaniem, Krakowem i Trójmiastem. Wspólnie tworzą polską strefę na wydarzeniu.
Główną ideą koncepcji architektonicznej strefy Warszawa jest nawiązanie do zieleni w infrastrukturze miejskiej. Wypełnia ona zabudowę stoiska, podobnie jak tkankę miejską stolicy. Tworząc elegancką, minimalistyczną, opartą na naturalnych materiałach zabudowę projektanci połączyli ciepłe odcienie drewna z chłodnym betonem. Harmonijną kompozycję, poza roślinnością, dopełniają szklane elementy, stanowiące dyskretne nawiązanie do stylistyki warszawskich biurowców. Salkę spotkań zdobić będzie panorama Warszawy autorstwa Tytusa Brzozowskiego, akwarelisty i architekta zafascynowanego duszą miasta.
Prezentacja atrakcyjności inwestycyjnej Warszawy podczas targów MIPIM 2024 odbywa się we współpracy miasta i 11 partnerów: BBI Development, cmT, Develia, Echo Investment, Futureal|Cordia, Ghelamco, NOHO Investment, Karimpol, Polski Holding Nieruchomości, SGI, Skanska. W ramach promocji warszawskiego sektora kreatywnego, w strefie Warszawa zaprezentowane zostaną przedmioty, które zostały wyłonione w ramach konkursu „Przedmiot Promujący Warszawę – Sztuka Użytkowa”. Są to: świece sojowe Homeliness, warszawskie gadżety Love Poland Design, ekologiczny odświeżacz powietrza Pani Szyszka, autorski projekt zakładki Sawa by Kasia Brągiel czy inspirowane Warszawą kosmetyki marki Koi.
Ubiegłoroczna edycja MIPIM zgromadziła 22,5 tys. uczestników, w tym ponad 6,5 tys. inwestorów. Na 300 stoiskach w 2023 r. zaprezentowały się kluczowe europejskie miasta i organizacje z ponad 90 krajów. W tym roku organizatorzy spodziewają się równie dużego zainteresowania MIPIM i oczekują, że targi po raz kolejny staną się ważnym globalnym wydarzeniem.
Napisz komentarz
Komentarze