W tym artykule przeczytasz o:
- wdrożeniu w warszawskich szkołach systemu wspomagającego naukę matematyki
- celach wprowadzenia nauki online
- kosztach wdrożenia systemu
Na egzaminach ósmoklasistów, warszawska młodzież osiąga z matematyki jedne z najlepszych wyników w kraju - w zeszłym roku w Warszawie średni wynik z tego przedmiotu wyniósł 67 proc. (dla porównania średnia dla Mazowsza wyniosła 59 proc., a ogólnopolska 53 proc.). Równie wysoko warszawscy uczniowie, plasują się, pod względem umiejętności matematycznych, w światowych testach, w tym w programie PISA. Ale wyniki z 2022 r. są słabsze niż w poprzednim badaniu przeprowadzonym w 2018 roku.
Ponad 14 mln zł na naukę matematyki
Aby pomóc dzieciom szkół podstawowych osiągać jeszcze lepsze wyniki od nowego roku szkolnego stołeczny ratusz chce uruchomić nowe działania związane ze wsparciem uczniów klas 4-8 w nauce matematyki online.
W ramach projektu, placówki w każdej dzielnicy Warszawy będą mogły wybrać formę wsparcia w nauce matematyki korzystając z nowoczesnych aplikacji i platform edukacyjnych. Te rozwiązania zapewniają również bieżącą ocenę wyników osiąganych przez uczniów. Projekt będzie kosztował 14,5 mln zł.
Platformy edukacyjne do nauki matematyki
Część warszawskich uczniów szkół podstawowych już uczestniczy w projekcie organizowanym przez Politechnikę Warszawską. To „Zeszyt.online”, z którego obecnie w różnych szkołach w większości dzielnic korzysta ok. 20 tys. uczniów z klas 4-8. Najdłużej z tego rozwiązania korzystają placówki na Woli i w Wawrze. Nauczyciele i uczniowie otrzymują dostęp do platformy internetowej, która jest zgodna z podręcznikami szkolnymi. Na podstawie tej informacji system dobiera uczniom zadania zgodne z tematem lekcji, uzależniając poziom trudności do bieżących predyspozycji ucznia. I tak mniej więcej działać ma system, który zostanie wdrożony od przyszłego roku. Będzie mógł być wykorzystywany zarówno w szkole na lekcjach matematyki, jak i w domu. W obu przypadkach kluczową wartością będzie także pomoc sztucznej inteligencji, gdy uczeń ma trudność z rozwiązaniem zadania.
Napisz komentarz
Komentarze