Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 10:53

Weekend japoński w Żoliborskim Domu Kultury!

W sobotę i niedzielę, 24 i 25 lutego Żoliborski Dom Kultury organizuje weekend japoński poświęcony kulturze, sztuce, rzemiosłu czy kulinariom Kraju Kwitnącej Wiśni.
Weekend japoński w Żoliborskim Domu Kultury!

Źródło: freepik

Weekend japoński w Żoliborskim Domu Kultury, który odbędzie się w dniach 24-35 lutego w Forcie Sokolnickiego ma na celu przybliżenie mieszkańcom Żoliborza szeroko pojętej kultury Japonii. Podczas tego wyjątkowego weekendu będzie można spróbować swoich sił w shodo, czyli kaligrafii japońskiej, stworzyć własny i niepowtarzalny notes wykorzystując do celu tradycyjne szycie japońskie, zapoznać się z historią, nauczyć się parzyć, a przy okazji również zdegustować japońską herbatę – matcha. Będzie można własnoręcznie naprawić ceramiczne naczynia japońską techniką kintsugi.
Odbędą się również warsztaty szycia nowoczesnych kimon, co pozwoli pogłębić wiedzę na temat ich rodzajów, historii, znaczenia itp., a przy okazji poznać japońską filozofię tworzenia form jako sposobu na samodzielną interpretację współczesnego ubioru. Na koniec będzie można zapoznać się z wycinkiem japońskiej kultury kulinarnej, dowiedzieć się co to jest onigiri i jak się je robi, a także uformować i spróbować typowych wypełnień do onigiri.


PROGRAM:


______________SOBOTA, 24.02.2024_______________
 

Shodo – warsztaty kaligrafii japońskiej
Dzień i Godzina: sobota, 12:00 – 15:00
Prowadzenie: Robert Bąk
Czas trwania: 3 godz.
Grupa: 12 os.
Wiek: 18+
Koszt warsztatu: 30 zł


Shodo – kaligrafia japońska, dosł. „droga pisma”. W Japonii zaliczana jest do sztuk pięknych. Shodo to sztuka wyrażająca ducha słowa za pomocą pędzla i tuszu. Pisanie ręczne w ogóle, a kaligrafowanie w szczególności ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala udoskonalić umiejętności manualne, daje szczególne doznania estetyczne i pomaga wypracować nawyki związane z koncentracją. Przetwarzając myśli w wytworzony manualnie ciąg znaków nasz umysł dokonuje szeregu czynności obejmujących m.in. analizę informacji oraz wybór formy przekazu.
 

Warsztaty kulinarne z formowania onigiri z Niigata Onigiri
Dzień i Godzina: sobota, 12:00 – 13:30
Prowadzenie: Niigata Onigiri
Czas trwania: 1.5 godz.
Grupa: 12 os.
Wiek: 16+
Koszt warsztatu: 30 zł

Podczas naszego spotkania przeniesiemy się na chwilę do Japonii, aby poznać kawałek tamtejszej kultury kulinarnej, porozmawiamy o historii onigiri w Japonii i w Polsce. Podczas warsztatów: dowiecie się co to jest onigiri i jak się je robi, poznacie proces przygotowania japońskiego ryżu, będziecie mogli spróbuje klasycznych japońskich nadzień (umeboshi, natto, kombu, tuna mayo, sake itp.), uformujecie 4 onigiri w różnych kształtach. Prosimy o zabranie pudełka/lunch boxu.
Niigata Onigiri - niektórzy przywożą z Japonii magnesy, słodycze z matchą czy kimona. My przywieźliśmy onigirownię. Kiedy wróciliśmy z naszej drugiej wyprawy do Japonii od razu za nią zatęskniliśmy. Stworzyliśmy namiastkę Japonii w postaci onigiri shopu, miejsca spotkań Polaków tęskniących za Japonią, Japończyków tęskniących za onigiri i wszystkich osób zainteresowanych tym niejednoznacznym krajem. W 2018 roku na Wilanowie powstał pierwszy lokal pod szyldem Pani Onigiri. W niecały rok później zostałam zaproszona przez TV Tokyo do udziału w programie "Who wants to come to Japan", w ramach którego odbyłam praktyki w dwóch słynnych onigirowniach w Tokio (Onigiri Bongo i Kamataya). W 2020 roku przenieśliśmy lokal do okienka tuż przy Politechnice, a w 2022 otworzyliśmy filię na Mokotowie.
*Onigiri to japoński street food, comfort food i soul food. To ryżowy posiłek, najbardziej przypominający polską kanapkę na wynos. To też najbardziej popularna przekąska w Japonii - smaczna, szybka, codzienna. Japończykom towarzyszy przez całe życie w formie pożywnych śniadań, szybkich przekąsek, sycących lunchów, a nawet kolacji "ostatniej szansy".
 

Warsztaty szycia nowoczesnego kimona cz. 1
Dzień i Godzina: sobota, 12:00 – 16:00
Prowadzenie: Krzysztof Skorupka
Czas trwania: 4 godz.
Grupa: 10 os.
Wiek: 18+
Koszt warsztatów: 100 zł – zawiera wszystkie niezbędne materiały
Uwaga! Warsztat dwudniowy (sobota-niedziela).

Kimono to najbardziej kultowy symbol Japonii, a jego kolory i wzory są przykładem japońskiej wrażliwości i estetyki. Powstało w dalekiej przeszłości jako rodzaj bielizny a następnie stało się ubraniem zewnętrznym, bogato barwionym i haftowanym. Współcześnie nosi się je wyłącznie na specjalne okazje, takie jak: wesela, ceremonie parzenia herbaty, oficjalne imprezy i pogrzeby. Odpowiedni styl i kolor kimona zależy od okazji, wieku, stanu i pozycji społecznej noszącej je osoby.
Uczestnicy zajęć zapoznają się z krótką historią kimona, poznają budowę i rodzaje kimon współcześnie prezentowanych i użytkowanych. Wykonując samodzielnie proste formy kimona przejdą do samodzielnego krojenia i szycia z wykorzystaniem metod ręcznego montażu, a także przy użyciu maszyn krawieckich. Podejmowane w trakcie realizacji decyzje dotyczące etapów realizacji oraz wyboru wykończeń pozwolą uczestnikom warsztatów rozwinąć zainteresowanie modą i kulturą, oraz pogłębić wiedzę na temat tworzenia form jako sposób na samodzielną interpretację współczesnego ubioru.
 

______________NIEDZIELA I 25.02.2024______________
 

Warsztat introligatorski – szycie japońskie
Dzień i Godzina: niedziela, 12:00 – 16:00
Prowadzenie: Łukasz Zbieranowski
Czas trwania: 4 godz.
Grupa: 12 os.
Wiek: 18+
Koszt warsztatu: 30 zł


W ramach warsztatów uczestnicy poznają zasady tradycyjnego szycia japońskiego. Na podstawie inspiracji oraz poznanych zasad wykonają własne przeszycie i wykorzystają je w swoim notesach. Każdy uczestnik własnoręcznie wykona oprawę notesów.
 

Warsztaty szycia nowoczesnego kimona cz. 2
Dzień i Godzina: niedziela, 12:00 – 16:00
Prowadzenie: Krzysztof Skorupka
Czas trwania: 4 godz.
Grupa: 10 os.
 

Kimono to najbardziej kultowy symbol Japonii, a jego kolory i wzory są przykładem japońskiej wrażliwości i estetyki. Powstało w dalekiej przeszłości jako rodzaj bielizny a następnie stało się ubraniem zewnętrznym, bogato barwionym i haftowanym. Współcześnie nosi się je wyłącznie na specjalne okazje, takie jak: wesela, ceremonie parzenia herbaty, oficjalne imprezy i pogrzeby. Odpowiedni styl i kolor kimona zależy od okazji, wieku, stanu i pozycji społecznej noszącej je osoby.
Uczestnicy zajęć zapoznają się z krótką historią kimona, poznają budowę i rodzaje kimon współcześnie prezentowanych i użytkowanych. Wykonując samodzielnie proste formy kimona przejdą do samodzielnego krojenia i szycia z wykorzystaniem metod ręcznego montażu, a także przy użyciu maszyn krawieckich. Podejmowane w trakcie realizacji decyzje dotyczące etapów realizacji oraz wyboru wykończeń pozwolą uczestnikom warsztatów rozwinąć zainteresowanie modą i kulturą, oraz pogłębić wiedzę na temat tworzenia form jako sposób na samodzielną interpretację współczesnego ubioru.
 

Warsztat wiedzy o herbacie matcha
Dzień i Godzina: niedziela, 12:00 – 14:30
Prowadzenie: Martyna Kubiak
Czas trwania: 2.5 godz.
Grupa: 12 os.
Wiek: 18+
Koszt warsztatu: 30 zł
 

Matcha, japońska herbata, która staje się coraz bardziej popularna w Europie a dla wielu jest idealnym zamiennikiem kawy. To drobno sproszkowana zielona herbata, którą ubija się z wodą, tworząc całkowicie wyjątkowy napój-zawiesinę.
Harmonogram warsztatów:
- rozgrzewający napój powitalny
- wstęp do Japońskiej herbaty Matcha
- z czego powstaje (degustacja liści Tencha), jak jest uprawiana, co odróżnia ją od innych herbat
- po czym rozpoznać, że jest dobrej jakości (porównanie oraz degustacja na przykładach 3 produktów)
- nauka przygotowania herbaty matcha, dwie odsłony („klasycznie” z użyciem wody sam ubijesz zielony proszek używając bambusowej łyżeczki (chashaku), sitko (furui), miotełki (chasen), w klasycznej misce (chawan) oraz „nowocześnie” w wersji matcha latte.
 

Kintsugi – japońska metoda naprawy potłuczonych naczyń
Dzień i Godzina: niedziela, godz. 16:30-19:30
Prowadzenie: Justyna Skowyrska-Górska
Czas trwania: 3 godz.
Grupa: 12 os.
Wiek: 18+
Koszt warsztatu: 50 zł
 

Kintsugi to japońska technika i sztuka naprawy potłuczonych wyrobów glinianych, polegająca na łączeniu elementów wyrobu laką z dodatkiem sproszkowanych metali szlachetnych, takich jak złoto, srebro, platyna. Efektem końcowym jest odtworzenie zniszczonego przedmiotu i dodatkowe ozdobienie go żyłami szlachetnych metali. Tradycja kintsugi przypisuje naprawionemu przedmiotowi większą wartość artystyczną niż posiadał przed zniszczeniem.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.