Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 05:21

Alicja w krainie Feniksa

Feniks Gym to studio treningowe, w którym trenerzy stawiają przede wszystkim na zdrowie i trwałość metamorfozy. Jedną z podopiecznych Amelii Andrzejak, właścicielki Feniks Gym, jest Alicja Białek, która opowiada o swojej przemianie.
Alicja w krainie Feniksa

Źródło: Archiwum prywatne

Mateusz Durlik: długo już ćwiczysz u Amelii?

Alicja Białek: Od maja zeszłego roku. 


Podobno jesteś tym samym typem człowieka, co ja. W pełni angażujesz się w to, co robisz. 

Tak, dokładnie. Amelia jest dla mnie idealną trenerką, bo dobrze rozumie moje ograniczenia, dokładnie tłumaczy dlaczego jakieś ćwiczenie wchodzi w skład treningu, w takiej, a nie innej kolejności i doskonale tłumaczy, co i w którym miejscu w ciele powinnam poczuć. Jestem drobiazgowa, potrzebuję wszystko zrozumieć, a ona lubi tłumaczyć, więc idealnie się znalazłyśmy. Potrafi wykorzystać moje zaangażowanie i pokazuje, co mogę zrobić poza salą treningową, żeby wspomóc siebie i swoje zdrowie. Kiedy przyszłam do Amelii trudno mi było wykonywać niektóre ruchy głową, bolały mnie plecy i barki. 


Żyjemy w takich czasach, że ze wszystkim chcemy pędzić. Również z ćwiczeniami. Czy miałaś tak, że oczekiwałaś natychmiastowych rezultatów?

Trochę tak, a trochę nie. Na pewno miałam założenie, że chcę mieć szybko efekty wizualne. Może nie za wszelką cenę. Dojrzałam wreszcie do tego, żeby zrozumieć, że potrzebuję zmiany w sposobie życia. Amelia na samym początku powiedziała mi, żebym przez pierwsze 3 miesiące nie oczekiwała cudów, że mogę w ogóle nie zauważyć zmian w wyglądzie, bo takie szybkie zmiany, zrobione, np. w miesiąc, mogą odbyć się kosztem zdrowia. Za to szybko nastąpiły zmiany w samopoczuciu, przestała boleć mnie szyja i zaczęłam mieć więcej energii.


Było tak?

Nie! Robiłam sobie co miesiąc zdjęcia. Zmiany nie były ogromne, ale je widziałam. To mnie bardzo motywowało. Widzę, jak moje ciało się zmienia, staje się silniejsze, skóra jest bardziej napięta. Zauważyłam, że choć na początku chciałam przede wszystkim poprawić swój wygląd, to przestał on być na pierwszym miejscu. W trakcie treningów stało się coś niesamowitego. Zaczęłam łaknąć treningów, choć wcześniej wolałam leżeć na kanapie. Czuję potrzebę ćwiczenia.


Czy przy okazji zmieniła ci się definicja osoby fit?

Tak, zdecydowanie. Wcześniej osobą fit był dla mnie ktoś, kto dużo ćwiczy i jest na diecie. Teraz bycie fit, to dla mnie wytrzymałość, to że nie boli mnie ciało, mogę pójść dalej i dłużej. Chciałam wejść na dietę, jak tylko przyszłam do Amelii, ale ona wyjaśniła mi, żeby z tym poczekać. Rozpoczęcie treningu jest tak dużym obciążeniem dla układu nerwowego, że dietę lepiej zostawić na później, jak już organizm się choć trochę przyzwyczai do wysiłku. Moja trenerka hamowała mnie z wdrożeniem diety wiedząc, że mój sposób odżywiania się nie jest idealny!


A teraz już jest?

Nie do końca. Jem zdrowo, odpowiednią ilość kalorii, ale staram się nie zwariować. Współpraca z Amelią uczy mnie na różnych polach takiego odpuszczania sobie. Wszystko jest dla ludzi, tylko w odpowiednich ilościach.

 

Głęboki mentoring.

No tak, ona jest trochę takim coachem. Jest bardzo dobra w czytaniu ludzi. Ma zmysł. Szybko wyłapuje to, czego podopieczny potrzebuje. Potrafi dopasować trening do kontekstu dnia podopiecznego. Jeśli przychodzę super zmęczona czy obolała od okresu, Amelia modyfikuje mi trening, żeby był wyzwaniem, ale żebym się nie zajechała. Nie ma jednego scenariusza, do każdego ma indywidualne podejście. Myślę, że to jest jej ogromna moc.


Ćwiczysz w ubraniach jej marki?

Mam jej bluzkę! Teraz chcę kupić leginsy i stanik.


Masz jej bluzkę i jak się w niej czujesz? Dlaczego się na te ubrania decydujesz?

Widzę, że materiał jest dobrej jakości. Poza tym mam potrzebę wspierania osób wokół mnie, szczególnie jeśli robią dobrą robotę. Amelia robi świetną robotę. Skoro chciałam kupić leginsy, to czemu miałabym ich nie kupić od Amelii, skoro widzę, że się nie mechacą, guma trzyma i ogólnie są bardzo dobrej jakości? 


Lubisz zwierzęta? 

Oczywiście! Nela, piesek Amelii, jest niezwykle miłym dodatkiem do treningu. 


Ja na początku nie czułem się w pełni komfortowo. Ale czy nie jest tak, że to z czasem wprowadza taką domową atmosferę? 

Totalnie! Wychowywałam się z psami, więc obecność Neli sprawia, że czuję się prawie jak w domu. Zabawa z psem między seriami jest bardzo odprężająca, a Nela jest przesłodkim psem. Atmosfera tego miejsca jest bardzo zachęcająca. Jednocześnie Amelia jest bardzo skupiona na treningu i potrafi wychwycić najdrobniejszy błąd. Amelia ma dwie twarze: tę twardą, kiedy jesteśmy skupione na treningu, i tę drugą, kiedy ze sobą luźno rozmawiamy, żartujemy, tańczymy. Feniks Gym to miejsce, do którego mogę przyjść z każdym humorem, pełne akceptacji. 


Gdzie widzisz siebie za kilka miesięcy? W maju minie ci rok, od kiedy zaczęłaś trenować z Amelią.

Najbardziej chciałabym się wreszcie nauczyć podciągać. To oczywiście nic poważnego, ale zawsze miałam ambicję, żeby się podciągnąć. A tak na serio, to po prostu chciałabym dalej czuć się dobrze, wzmacniać ciało i mieć frajdę z aktywności fizycznej!


Nie masz takiego ciśnienia, żeby dojść do jakiegoś niesamowitego wyniku? Amelia wkręciła cię w spokojną, zrównoważoną pracę nad swoim ciałem?

Tak, zdecydowanie. Na początku miałam w sobie ten pośpiech, ale w trakcie treningów zrozumiałam, że nie o to jest gra. Gram o swoje zdrowie i o to, żeby za parędziesiąt lat nie chodzić zgarbiona, tylko mieć silne ciało. Pierwszy raz w życiu mam tak, że to, jak wyglądam, jest drugorzędne. Choć siłą rzeczy wiele się w mojej aparycji poprawiło. Teraz byłam przez trzy tygodnie na wakacjach i puszyłam się jak paw na plaży. Boczki? Jakie boczki! Oczywiście, że nie mam idealnej sylwetki, ale zaczęłam akceptować siebie! Wszystko wypracowałam na treningach z Amelią. Jestem u niej dwa lub trzy razy w tygodniu. To ciągła praca, ale uważam, że to błogosławieństwo, że trafiłam akurat na nią. 


Do tego stopnia cię to kręci, że chce ci się dojeżdżać na treningi na Żoliborzu aż z Ochoty? Kawał drogi.

Jak nie ma korków, to jestem w stanie być u Amelii w ciągu 40 minut. Oczywiście, że jak sobie zsumuję ten czas, to robi się go sporo. Jednak potem sobie myślę, że prawdopodobnie gdziekolwiek indziej bym nie trenowała, to dojazdy byłyby niewiele krótsze. 


Na koniec chciałbym cię zapytać czy poleciłabyś Amelię jako trenerkę?

No oczywiście! Non stop ją wszystkim polecam. Moja przyjaciółka trenowała z Amelią i również była bardzo zadowolona. 


Określiłabyś siebie jako trudny przypadek treningowy?

Myślę, że średni, albo nawet łatwyi. Nie mam bardzo poważnych problemów z postawą. Mam pewne bóle, ale dzięki ćwiczeniom są coraz mniejsze. Ale  jak już wspomnialam, moja głowa nie jest najłatwiejsza do opanowania. Myślę, że gdybym miała innego trenera, który jest mniej uważny, jeżeli chodzi o względy charakterologiczne, to mogłabym się bardzo szybko wypalić w tych ćwiczeniach. 


Czy trenowałaś też z Przemkiem z Feniks Gym?

Tak! Przemek też jest super trenerem. Ma trochę inne podejście niż Amelia, ale jest wspaniałym trenerem, jest bardzo ciepły. 


To prawda, ale wygląda jak łysy koks. Wygląd cię nie zmylił?  

Przemek jest do rany przyłóż. I też ma swojego psa! Ma ogromną wiedzę i potrafi ją przekazać w lekki sposób. Dobrze tłumaczy technikę wykonywanych ćwiczeń, ma wiedzę na temat suplementacji i odżywiania. Na treningu stoi z zegarkiem i mierzy interwały, więc go nie przegadasz, ale daje dużo praktycznych wskazówek, jak robić ćwiczenia lepiej. Mnie bardzo pomógł właśnie w zrozumieniu suplementacji i doboru kaloryczności. A jego trening obwodowy nie pozostawia suchej nitki! Tak układa trening, że nie ma szans na mniej niż 100%. Plus opowiada ciekawe historie ze świata zawodów, a to dla mnie zupełnie inny świat.

Bardzo ci dziękuję za rozmowę. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 37 km/h