Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 17:47
Reklama

Radny Robert Rogala, który jest diakonem, zataja swoje dochody

Radny Dzielnicy Żoliborz Robert Rogala z PiS zataja swoje dochody w oświadczeniach majątkowych. Od maja 2022 r. zasiada w Radzie Nadzorczej Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, z której nie wykazuje dochodu.
Radny Robert Rogala, który jest diakonem, zataja swoje dochody

Źródło: opatrznoscboza.waw.pl

Radny diakonem

Robert Rogala zasiada w Radzie Dzielnicy Żoliborz od ponad 20 lat. W tym okresie niejednokrotnie zasiadał w organach Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, zarówno jako członek Rady Nadzorczej, jak i w Radzie Osiedla WSM Żoliborz III (na Sadach Żoliborskich). Jednocześnie od lat zaangażowany był w życie parafii p.w. św. Jana Kantego służąc we mszach świętych. Od lat służył w parafii jako szafarz, a od 20 grudnia 2023 r. biskup Michał Janocha w archikatedrze św. Jana Chrzciciela udzielił święceń diakonatu Robertowi Rogali. „Robert Rogala od 9. roku życia posługuje przy ołtarzu jako ministrant, później lektor, a ostatnio akolita. Ojciec i dziadek przygotowuje się właśnie do przyjęcia święceń” - pisał Gość Niedzielny niespełna tydzień przed święceniami.

Biskup Michał Janota i diakon Robert Rogala Źródło: opatrznoscboza.waw.pl

Związany z dwiema parafiami

Katolickim Żoliborzanom, radny Robert Rogala kojarzyć się może z parafią p.w. św. Jana Kantego, lecz to nie jedyna parafia z którą radny jest związany. Z oświadczenia majątkowego wynika, że jest zatrudnionym kancelarystą w parafii p.w. Opatrzności Bożej przy ul. Dickensa. To właśnie w ramach tej parafii Rogala został wyświęcony na diakona. „Diakonem stałym został Robert Rogala z parafii pw. Opatrzności Bożej w Warszawie, mąż i ojciec trojga dzieci oraz dziadek. Został on szóstym diakonem stałym Archidiecezji Warszawskiej i drugim w swojej parafii” - czytamy na portalu diakonat.pl.

PHU Dowell Robert Rogala - własna działalność gospodarcza

Jak czytamy w oświadczeniach majątkowych, Robert Rogala prowadzi własną działalność gospodarczą o nazwie FHU Dowell Robert Rogala. Jest to firma usługowo-handlowa, która zajmuje się najmem i dzierżawą nieruchomości, handlem hurtowym książkami, wynajmem miejsc parkingowych oraz pośrednictwem handlowym. Firma zarejestrowana jest przy ul. Broniewskiego 26A. To nieruchomość na której znajduje się parking komercyjny na skraju Górek Włościańskich. Co ciekawe, teren ten jest własnością m. st. Warszawy w użytkowaniu wieczystym, gdzie użytkownikiem wieczystym jest Klasztor Sióstr Zmartwychwstanek.

Parking komercyjny należący do Klasztoru Sióśtr Zmartwychwstanek zarządzany przez FHU Dowell Robert Rogala

 

Nie mogli go zwolnić

Najstarsze informacje prasowe w sieci o Robercie Rogali do których udało nam się dotrzeć, to artykuł w Gazecie Wyborczej z 15 grudnia 2005 r. pt. „Dlaczego radnego trudno zwolnić z pracy?”. Wynika z niego, że już 19 lat temu radny zarabiał 8 tysięcy złotych miesięcznie. W tamtym czasie Rogala był dyrektorem sprzedaży mazowieckiego oddziału Polskich Wydawnictw Profesjonalnych. „Robiliśmy reorganizację w całym kraju. Kilka oddziałów miało słabe wyniki finansowe. Panu Rogali zaproponowaliśmy nowe warunki pracy, ale nie chciał przyjąć niższej pensji. Zgodził się na zwolnienie, jednak żądał 24 pensji odprawy” - mówił dla Gazety Wyborczej prezes wydawnictwa Włodzimierz Albin. Wydawnictwo nie chciało płacić tak wysokiej pensji jak na tamte lata. Z uwagi na przepis o samorządzie gminnym pracodawca musiał pytać o zgodę pozostałych radnych dzielnicy, którzy solidarnie bronili kolegi. „To zaszłość historyczna z czasów PRL-u. Przepis chronił wtedy radnych rad narodowych. Ale nadal zdaje egzamin” - przekonywał ekspert samorządowy prof. Adam Jaroszyński w wywiadzie z Gazetą Wyborczą.

Źródło: opatrznoscboza.waw.pl 

Działalność Rogali w Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej

W życiu Roberta Rogali widać wiele powiązań między samorządem, parafią, klasztorem, płatnym parkingiem, a Warszawską Spółdzielnią Mieszkaniową. Sady Żoliborskie to osiedle wybudowane w latach 60. i 70. ubiegłego stulecia, gdzie z uwagi na brak parkingów podziemnych jest deficyt miejsc. Dla mieszkańców każde miejsce parkingowe jest na wagę złota. O ile WSM posiada swoje liczne parkingi, gdzie mieszkańcy mogą wynająć miejsce, to najbardziej okazałym wydaje się parking na uboczu Górek Włościańskich, który nie należy do WSM. Użytkownikiem wieczystym jest Klasztor Sióstr Zmartwychwstanek. Siostry powierzyły zarządzanie parkingiem firmie FHU Dowell Robert Rogala.

Trudno nie zauważyć, że Rogala ma silną pozycję w WSM nie tylko jako radny, aktywny parafianin i spółdzielca, ale również z racji prowadzonej działalności gospodarczej. W maju 2022 r. został członkiem Rady Nadzorczej, gdzie sprawuje funkcję jej sekretarza. Członkowie Rady Nadzorczej pobierają wynagrodzenie za swoją pracę. W przypadku sekretarza wynagrodzenie w 2022 r. wynosiło 2709 zł brutto.

W oświadczeniu majątkowym za 2022 r. nie ma nic o WSM

W oświadczeniu majątkowym za 2022 r. Robert Rogala nie podaje informacji, że pracuje w Radzie Nadzorczej Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Znajdziemy w nim tylko informację, że Rogala pracuje jako specjalista ds. Zamówień Publicznych w Poczcie Polskiej S.A., jako kancelarysta w Parafii p.w. Opatrzności Bożej, że jest radnym dzielnicy, a także że prowadzi wspomnianą wcześniej działalność gospodarczą. Dotychczas na żadnym walnym zgromadzeniu, zebraniu mieszkańców nie padło słowo, żeby Rogala zrzekł się wynagrodzenia z Rady Nadzorczej. Nie ma też żadnego potwierdzenia w jakichkolwiek protokołach, chociażby w posiedzeń Rady Nadzorczej Spółdzielni. W związku z czym liczni członkowie Spółdzielni zastanawiają się, dlaczego radny Rogala nie zamieścił w swoim oświadczeniu jakiejkolwiek informacji o działalności w WSM oraz kwoty z wynagrodzenia w Radzie Nadzorczej? To pytanie skierowaliśmy do Zarządu Spółdzielni, oraz do samego zainteresowanego - Roberta Rogali, lecz na ten moment nie uzyskaliśmy jakiejkolwiek odpowiedzi.

Msza święta w intencji założycieli WSM, m.in. za Bieruta i Hempla. Całowanie sztandaru Żródło: fb Stowarzyszenia Zatrasie

Co z wynagrodzeniem za pracę w Poczcie Polskiej?

W połowie 2019 r. Poczta Polska S.A. przeprowadziła rekrutację na głównego specjalistę ds. Zamówień Publicznych zatrudniając Roberta Rogalę. W oświadczeniu majątkowym za 2019 r. Rogala wykazał, że miał dwie umowy o pracę, z których uzyskał kwotę 33 846,08 złotych oraz 8 813 złotych. Z kolei w oświadczeniach za 2020, 2021 i 2022 r. wykazał, że miał tylko jedną umowę o pracę, z których uzyskał kolejno 70 020,84 złotych, 72 436 złotych, 92 232,57 złotych. W każdym z tych trzech oświadczeń wynika, że Rogala był zatrudniony zarówno jako kancelarysta, jak i jako główny specjalista ds. Zamówień Publicznych w Poczcie Polskiej S.A. Czy w tej sytuacji radny próbuje ukryć dochody w spółce?

Dom i kredyty

Z oświadczeń majątkowych również wynika, że radny od lat zaciąga liczne kredyty i pożyczki. W ostatnim oświadczeniu wynika, że ma dwie pożyczki i dwa kredyty na łączną sumę blisko 900 tysięcy złotych. W 2020 r. Rogala nabył w ramach małżeńskiej wspólnoty majątkowej dom o powierzchni 121 mkw. o wartości 750 tysięcy złotych, wraz z działką o powierzchni 263 mkw. W lutym 2022 r. radny zaciągnął kolejny kredyt na zakup domu na kwotę 540 tysięcy złotych.

Jako diakon nie może pełnić funkcji publicznych

Z naszych ustaleń wynika, że Robert Rogala nie zamierza startować w najbliższych wyborach samorządowych. Powodem jest fakt, że w grudniu ubiegłego roku został diakonem. Mimo to, najprawdopodobniej pozwolono mu pozostać radnym do końca obecnej kadencji. Niemniej czy osoba, która zataja informacje w swoich oświadczeniach majątkowych i sprawuje równie istotną funkcję w Spółdzielni może sprawować tak ważną rolę w Kościele katolickim?

Źródło: opatrznoscboza.waw.pl

Córka będzie kandydatką do Rady Dzielnicy

Z naszych ustaleń wynika, że na listach Prawa i Sprawiedliwości do Rady Dzielnicy Żoliborz ma się znaleźć córka Roberta Rogali. 

 

Do czasu publikacji artykuł zarówno Robert Rogala, jak i Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa nie odpowiedzieli na nasze pytania.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ