Wywiad z Leszkiem Królem – 1 dan Shinkyokushin Karate. Założyciel oraz trener w Klubie Sportowym Mushin, działający prężnie na Żoliborzu od 2011 roku. Ich misją jest rozwijanie karate Shinkyokushin jako sztuki walki i dyscypliny sportowej w oparciu o najwyższe, światowe standardy dydaktyczne oraz nowoczesne metody treningowe. Zapewnienie odpowiednich warunków najbardziej uzdolnionej i pracowitej młodzieży w sporcie kwalifikowanym oraz inspirowanie ludzi do zdrowego stylu życia, promowanie uniwersalnych wartości Shinkyokushin w duchu idei olimpijskiej.
Mateusz Durlik:Dlaczego karate? Leszek Król:W dzisiejszych czasach dzieci często spędzają wolny czas przed ekranem telewizora, komputera czy smartfona. Często w związku z tym mają obniżoną sprawność fizyczną, a przebywanie w wirtualnym świecie nie uczy ich, niestety, jak obcować z rówieśnikami. Karate nie jest pewnie cudownym lekarstwem na wszelkie problemy współczesnego świata, ale może im częściowo zaradzić. Po pierwsze, karate to niezwykle urozmaicony trening ogólnorozwojowy. Dzieci uczą się koordynacji ruchowej, dynamiki i szybkości, sprawności, która pozostaje na wiele lat. Trening karate to nie tylko sprawność fizyczna, to także nauka życia i kształtowanie charakterów. Poprzez trening karate dziecko nabiera cennych umiejętności, takich jak: wzmożona koncentracja, konsekwencja w działaniu, zdrowa rywalizacja, w tym umiejętność radzenia sobie (nie poddawania się) w sytuacji porażki. Dodatkowo, trening karate to działanie w grupie. Ćwiczymy z partnerami, a klub staje się grupą przyjaciół, którzy wzajemnie sobie pomagają na treningach i wspierają się na zawodach. Dzieci nabierają poczucia pewności siebie i lepiej radzą sobie w sytuacjach kryzysowych. Wszystkie umiejętności, których dziecko nabywa podczas treningów karate, przydają mu się także w zajęciach szkolnych: koncentracja, wyznaczanie sobie realnych celów, współzawodnictwo, radzenie sobie z niepowodzeniami, praca indywidualna, a także zdolność do pracy w grupie, to cechy wręcz pożądane, by nie powiedzieć niezbędne w realiach współczesnej szkoły. MD:Rola instruktora w treningu karate? LK: Aby móc nauczyć czy przekazać te wszystkie wartości dziecku, potrzebny jest dobry instruktor – sensei. Przed zapisaniem dziecka czy wybraniem szkoły karate warto sprawdzić trenerów, zapytać znajomych, a nawet przejść się na trening. MD:A jak to wyglada w UKS Mushin? LK: W naszym klubie zajęcia prowadzę ja i Zosia Nowakowska, wspaniały nauczyciel, który ma świetne przygotowanie pedagogiczne i merytoryczne, dzieci ją wręcz kochają. Była bardzo dobrą zawodniczką i członkinią kadry nie tylko w karate, ale i w lekkiej atletyce. Odwołujemy się do tradycji, która obowiązuje w Japonii, mianowicie obowiązki instruktora karate porównuje się do zasady działania kompasu, w tym sensie, iż wskazuje on swym uczniom prawidłowy kierunek drogi. Instruktor zyskuje szacunek i zaufanie uczniów, dając przykład nienagannej postawy i nieskazitelnego charakteru. Poprzez ustawiczny wysiłek i pracę nad wzniesieniem się na wyższy poziom techniczny, zawsze o krok wyprzedza rozwój swojego ucznia, znowu wskazując mu w ten sposób drogę. Dzięki uważnej analizie fizycznej, psychicznej i psychologicznej kondycji ucznia, zawsze znajduje się w odpowiedniej pozycji, by pokierować jego rozwojem. Tak rozumiany symbol kompasu jest wskaźnikiem jego oddania i poświęcenia się najwyższym standardom karate w roli instruktora, trenera i nauczyciela. MD:Skąd pomysł na karate na Żoliborzu? LK: Z Żoliborzem oboje jesteśmy związani od urodzenia. Tutaj się wychowaliśmy, tu mieszkali nasi dziadkowie, rodzice. Na Żoliborzu chodziliśmy do szkoły. Planując założenie klubu, chcieliśmy, aby nasza filozofia życia i spędzania czasu była zgodna z miejscem, w którym będziemy prowadzić szkołę karate. Nasze barwy klubowe – zieleń – nawiązują do zielonego Żoliborza, do parków i przyrody, która nas tutaj otacza. MD:Gdzie trenujecie? LK: Prowadzimy zajęcia karate w szkołach podstawowych na terenie dzielnicy Żoliborz. Głównym miejscem, w którym odbywają się treningi, jest hala sportowa przy SP nr 267 przy ul. Braci Załuskich 1. Prowadzimy zajęcia także w innych szkołach, zapraszam do odwiedzenia strony www.karatezoliborz.pl, na której znajdą Państwo dokładne informacje i godziny treningów w poszczególnych sekcjach. Wychodząc naprzeciw rodzicom, którzy są zapracowani, odbieramy dzieci ze świetlic; staramy się poszerzać i rozpowszechniać karate w naszej dzielnicy, propagując zdrowy styl życia, i pokazać karate na najwyższym poziomie. Chciałbym zaznaczyć, że karate będzie już w 2020 r. pokazową dyscypliną olimpijską na IO w Tokyo. Może nie w 2020 r., a cztery lata później, jakiś wychowanek – Żoliborzanin, Żoliborzanka – weźmie udział w igrzyskach. MD:Kto może trenować karate? LK:Karate mogą trenować wszyscy od 5. do 105. roku życia, tak naprawdę nie ma żadnych ograniczeń wiekowych. W zależności od wieku i zaawansowania, dzieci dzielone są na grupy. Zajęcia treningowe (nabory) dla dzieci prowadzimy w trzech grupach wiekowych. Najmłodsza grupa to dzieci w wieku 4-5 lat (przedszkolaki), kolejne grupy to dzieci w wieku 5-8 lat i 9 – 12 lat, a także starsi, młodzież, dorośli – studenci (zaliczamy WF). W naszym klubie pilnujemy ze szczególną troską, by dzieci ćwiczyły w grupie rówieśników – nie ma mowy, by dzieci np. 5- czy 6-letnie ćwiczyły z dziećmi w wieku 10 – 12 lat (ze względów pedagogicznych jest to poważny błąd na tym etapie szkolenia). Dzieci są uczone karate od podstaw. W pierwszych miesiącach największą wagę przykładamy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, w które wplatane są elementy karate (podstawowe pozycje, uderzenia i kopnięcia). Równie ważnym elementem treningu jest wpajanie dzieciom podstawowych zasad i cech, którymi kierują się sztuki walki, takich jak: dyscyplina, kultura, cierpliwość, szacunek do innych i siebie samych, wytrwałość w dążeniu do celu oraz radzenie sobie w sytuacjach nowych, trudnych i nieznanych. Wszyscy nasi trenerzy kierowani do grup dziecięcych posiadają odpowiednie kwalifikacje, jak również, co bardzo ważne, odpowiednie podejście. W grupach dziecięcych zajęcia prowadzone są przez dwóch trenerów, co zapewnia najwyższą jakość nauczania. Klub aktualnie specjalizuje się w szkoleniu dzieci – jest to zasługa odpowiedniego systemu szkolenia wypracowanego przez lata. Każde dziecko, które do nas trafi, ma zapewnioną ciągłość szkolenia, tzn. zaczynając swoją przygodę z Karate Shinkyokushin w wieku dziecięcym, ma zapewnione szkolenie aż do wieku seniorskiego. Na każdym etapie szkolenia dzieci mają wyznaczane nowe cele, co powoduje, że trening jest dla nich cały czas atrakcyjny. Jesteśmy klubem, który w swoim dorobku ma medalistów mistrzostw Europy, mistrzostw Polski czy innych zawodów ogólnokrajowych i zagranicznych. Jesteśmy przekonani, że przy odrobinie talentu oraz ciężkiej pracy i wytrwałości, każde dziecko, które do nas trafi, jest w stanie osiągnąć sukcesy sportowe na miarę naszych najlepszych zawodników. MD:Czy dorosły może ćwiczyć karate? LK:Mamy zajęcia dla dorosłych, seniorów - trenujących zarówno zawodniczo, jak i rekreacyjnie. Ćwiczy sporo rodziców, którzy dołączyli do klubu dzięki namowom swoich dzieci. Treningi w tych grupach mają na celu naukę realnej samoobrony, treningi wzbogacamy o trening Crossfit, który poprawia ogólne przygotowanie fizyczne i motoryczne. Dla Pań z Żoliborza prowadzimy bezpłatne zajęcia z samoobrony w porozumieniu z Biurem Sportu Dzielnicy Żoliborz. Panie nabierają na nich pewności siebie i realnych umiejętności radzenia sobie ze stresem czy napastnikiem. W okresie ferii zimowych czy wakacji letnich organizujemy kolonie sportowe, obozy, gdzie dzieci i dorośli oprócz treningów aktywnie spędzają czas na nartach, snowboardzie, pływaniu i wycieczkach. MD:Jak można sprawdzić postęp w karate? LK: Trzy razy w roku przeprowadzane są egzaminy na stopnie kyu. Czas pomiędzy egzaminami przeznaczony jest na naukę i doskonalenie nowych elementów technicznych i założeń taktycznych. Adepci karate uczą się kata – układów formalnych, ćwiczą kihon – techniki ręczne i nożne, a na samym kóncu staramy się to wszystko połączyć i zastosować w kumite, czyli walce. Dzieci walczą w kaskach i ochraniaczach tułowia, dbamy o bezpieczeństwo dzieci podczas kumite i podczas całego treningu. Dzieci ćwiczą u nas w profesjonalnym i atestowanym sprzęcie do karate. Na koniec zapraszamy wszystkich chętnych, niezależnie od wieku i umiejętności, na pierwsze bezpłatne zajęcia oraz do odwiedzenia naszej strony www.karatezoliborz.pl polubienia nas w mediach społecznościowych – na Facebooku i Instagramie!Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).
Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.
Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.
Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.
Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.
Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.
Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.
Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.
Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.
Oferujemy m.in.:
- Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
- Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
- Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
- Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
- Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
- Relacje (stories) z logotypami partnerów.
- Plakat promocyjny informujący o współpracy.
- Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
- Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.
Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.
Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.
Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.
Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.
Napisz komentarz
Komentarze