Dotychczasowemu najemcy Prochowni przedłużono dzierżawę. PiS chce by dzielnica zarządzała parkiem Żeromskiego, a sprawą tajemniczego przycięcia drzew w parku zajmie się policja.
- W związku ze stanowiskiem Rady Dzielnicy Żoliborz, biorąc pod uwagę głos podkreślający znaczenie Prochowni Północnej dla Parku Żeromskiego jako ośrodka animacji i upowszechniania kultury, odwołaliśmy konkurs na dzierżawę Prochowni Północnej – poinformował pod koniec lutego Zarząd Zieleni m. st. Warszawy.
Przypomnijmy. W połowie lutego ZZW ogłosił konkurs na dzierżawę Prochowni Północnej. Żoliborzanie szybko zareagowali i zaprotestowali przeciwko potencjalnej zmianie najemcy. W sieci pojawiła się w tej sprawie petycja. Z poszukiwań nowego dzierżawcy ostatecznie zrezygnowano.
Umowę na dzierżawę Prochowni w parku Żeromskiego przedłużono dotychczasowemu najemcy. Umowa dotyczy jedynie użytkowania lokalu o powierzchni 93 m2 na cele gastronomiczne i dopuszczenie działań kulturalnych. Do tej pory ważnym elementem działalności Prochowni był przylegający do niej teren, gdzie organizowano kino letnie, zajęcia z jogi czy po prostu można było korzystać z letniej aury na leżaku. Zgodnie z decyzją Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z maja zeszłego roku najemca Prochowni Północnej ma pozwolenie "na organizację ogródka gastronomicznego wraz z możliwością ustawiania leżaków, oświetlenia oraz sprzętu niezbędnego dla organizacji kulturalno - rozrywkowych na terenie położonym przy nieruchomości położonej przy ul. Czarnieckiego 51". Termin ważności wydanej decyzji kończy się wraz z 2022 rokiem.
W uzasadnieniu decyzji MWKZ czytamy: "działania objęte wnioskiem nie mają negatywnego wpływu na wartości istotne pod względem konserwatorskim".
Przedstawiciel ZZW poinformował, że kwestia ogródka pozostaje do negocjacji i aktualnie "jest za wcześnie by mówić o szczegółach". Kwestia zamknięcia parku w godzinach nocnych również jest jeszcze do wyjaśnienia.
Kto przyciął 14 głogów? Sprawą zajmie się policja
- W parku Żeromskiego wydarzyła się dziwna sytuacja. Nieznany wykonawca przyciął w sposób karygodny 14 głogów. Nie był to wykonawca ZZW, inwestycyjny, podwykonawca, ani wykonawca codzienny. Trudno mi to interpretować – odpowiada Tomasz Niewczas pytany przez jedną z radnych dzielnicy, podczas posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, o to co stało się w ostatnich dniach w parku Żeromskiego.
Dodatkowo gaśnicą przeciwpożarową wykonano napisy na murach Fortu Sokolnickiego. Pomazana została także ławka znajdująca się w pobliżu. W tym przypadku użyto jednak farby.
Sprawą zajmie się policja
W kwestii zniszczenia 14 głogów, sprawa została zgłoszona na policję. W czwartkowe popołudnie widzano dwóch mężczyzn przycinających gałęzie. - Przed fortem stała furgonetka prywatnej firmy ogrodniczej – pisze jedna z mieszkanek pod postem zamieszczonym przez Zielony Żoliborz, na temat czwartkowych wydarzeń. - Wszyscy trzej moi wykonawcy będą zeznawać w tej sprawie. Ja znam tych ludzi i wiem, kiedy próbują mówić nieprawdę. Twierdzą, że tego nie zrobili jednak, żeby sprawa została obiektywnie prowadzona będą zeznawać – mówił Tomasz Niewczas koordynator ds. zieleni na Żoliborzu.
Pod postem w mediach społecznościowych Zielonego Żoliborza pojawiło się kilka teorii. „Rzeczywiście wygląda tak, jakby zwolennicy zamykania parku starali się udowodnić, że mają rację. Może jednak monitoring w parku powinien z rozważań przejść do etapu szybkiej realizacji?” – stwierdza jedna z komentujących sprawę. Z kolei inny użytkownik pisze: „Nie wierzę w to, że przyszło paru gości po piwku i tak sobie przycięli drzewa. Zrobiła to któraś z firm opiekujących się parkiem.” „Czy ktoś mógł mieć interes w tym, że głogi przysłaniały jakąś działalność Fortu?” – pyta jeden z użytkowników.
Zastanowimy się nad sposobem prowadzenia działalności kulturalnej i animacyjnej na terenie Parku Żeromskiego”
W lutym urzędnicy ZZW poinformowali również, że rozważają zamykanie parku w godzinach nocnych z powodu dewastacji terenu - w sezonie letnim pomiędzy północą a godz. 6 rano, poza sezonem od godz. 22 do 6. Ostatecznie jednak spory wpływ będą miały przeprowadzone konsultacje społeczne. – Przygotowujemy proces konsultacyjny, w ramach którego, wspólnie z mieszkańcami Żoliborza zastanowimy się nad sposobem prowadzenia działalności kulturalnej i animacyjnej na terenie Parku Żeromskiego – zapewniał w lutym ZZW.
Radni PiS chcą, by park Żeromskiego wrócił w zarząd dzielnicy
Stołeczni radni PiS zaproponowali, by park Żeromskiego zarządzany był przez lokalny samorząd. - Nigdy centralne instytucje takie jak Zarząd Zieleni nie będą potrafiły nim zarządzać zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców dzielnicy. Przykładem tego może być ostatnia sytuacja z Prochownia Żoliborz czy wcześniejsza z Fundacja "Dziecko i Sztuka" – argumentują politycy PiS. W ubiegłym tygodniu podczas konferencji prasowej Maciej Binkowski stwierdził, że nikt nie zna lepiej swojej lokalnej społeczności i ich potrzeb niż lokalny samorząd, a nie ogólnomiejska instytucja jaką jest Zarząd Zieleni.
Radni PiS złożyli projekt uchwały, w myśl której park Żeromskiego miałaby przejąć dzielnica. Projekt zdjęto z obrad rady Warszawy ze względu na wstrzymanie go przez komisję środowiska. Powodem był brak sporządzenia opinii prawnej.
Podziel się
Oceń
Napisz komentarz
Komentarze
Aktualnie nie ma żadnych komentarzy. Bądź pierwszy, dodaj swój komentarz.
Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).
Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.
Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.
Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.
Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.
Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.
Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.
Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.
Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.
Oferujemy m.in.:
Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
Relacje (stories) z logotypami partnerów.
Plakat promocyjny informujący o współpracy.
Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.
Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.
Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.
Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.
Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.
Napisz komentarz
Komentarze