Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:24

Nowy chodnik zrujnowany - tak wygląda ul. Śmiała po remoncie

Niespełna dwa miesiące temu zakończył się II etap remontu ul. Śmiałej na odcinku od Al. Wojska Polskiego do ul. Hauke-Bosaka. Oprócz nowej jezdni, mieszkańcy od lat czekali na wymianę chodników. Niestety jest już zupełnie zdewastowany.
Nowy chodnik zrujnowany - tak wygląda ul. Śmiała po remoncie
Połamane płyty chodnikowe na ul. Śmiałej

Autor: Wiktor Zając

Długo wyczekiwany remont

Na remont ul. Śmiałej mieszkańcy Żoliborza Oficerskiego czekali od przeszło 30 lat. W pierwszym etapie wyremontowano odcinek ulicy przechodzący przez kolonię „Śmiała” budynków wielorodzinnych z lat 50. projektu J. Nowickiego - odcinek od ul. Gen. Zajączka do Al. Wojska Polskiego. Kolejnym etapem był remont willowej części ul. Śmiałej od Al. Wojska Polskiego do ul. Hauke-Bosaka. Największą gehenną tego odcinka były „klawiszujące” płyty chodnikowe sprzed kilkudziesięciu lat.

Płytki 35x35 a 50x50...

Zapewne ze względów konserwatorskich, jak również w celu ujednolicenia nawierzchni chodników z przylegającymi uliczkami Żoliborza Oficerskiego zdecydowano się na zastosowanie betonowych płyt o rozmiarach 35x35x5 cm zamiast 50x50x7 cm. Chodniki odtworzono w ten sam sposób jak poprzednie, czyli ułożone zostały w karo. Przy takiej technice płyty karo, czyli płyty układane pod kątem 45 stopni, zakończone są specjalnymi płytkami nazywanymi infułami (są to pięciokątne płyty przypominające kształtem biskupią czapkę). O ile taki sposób układania chodników jest bardzo elegancki i doskonale wpisuje się w krajobraz Żoliborza Historycznego, to nie jest on praktyczny. Zdają one egzamin wtedy, kiedy mamy gwarancję, że na takim chodniku nie będą wjeżdżać samochody.

Połamane infuły

W przypadku ul. Śmiałej chodniki przylegają bezpośrednio do krawędzi jezdni, wzdłuż której od niepamiętnych czasów parkują samochody, mimo że chodniki te mają po 1,5 metra szerokości. Na tej, jak i na wielu uliczkach Żoliborza Oficerskiego stosowana jest praktyka parkowania po jednej stronie jezdni, ograniczając tym samym wymaganą szerokość chodnika. Niemniej ta zasada gwarantowała możliwość swobodnego korzystania pieszym z chodnika po drugiej stronie jezdni. W przypadku omawianego odcinka ul. Śmiałej zachowano starą zasadę i jednocześnie nie rozważono możliwości zastosowania tam większych i grubszych płyt, które starczyłby na dłużej, w sytuacji ich ciągłego najeżdżania.

Ostatnio mieliśmy okazję przespacerowania się ul. Śmiałą między ul. Mierosławskiego a ul. Hauke-Bosaka. Na wysokości posesji nr 50 oraz 60 zastaliśmy całkowicie połamany chodnik, w szczególności wspomniane wcześniej infuły, które stanowią skrajnię chodnika łączącą krawężnik z jezdnią. Wątpliwe wydaje się także wykonanie i jakoś użytych materiałów.

Płyty układane w karo mają sens, ale na ul. Czarnieckiego

Pobliska ul. Czarnieckiego przeszła remont już 10 lat temu. Tam również ulica ta ma płytki układane w karo z infułami. Tylko, że na Czarnieckiego chodniki od jezdni, dzieli pas zieleni. W rezultacie nie ma tam możliwości, aby auto mogło wjechać tam na chodnik. Inaczej jest na wspomnianej już ul. Śmiałej, ale także ul. Hauke-Bosaka czy ul. Kaniowskiej, gdzie chodniki po obu stronach jezdni przylegają bezpośrednio do niej.

Co można było zrobić?

Oprócz możliwości przekonania konserwatora zabytków do zastosowania większych płyt jest wprowadzenie organizacji ruchu drogowego. Najprostszym sposobem byłoby ustawienie tam zakazu parkowania, z czego zapewne nie byliby zadowoleni mieszkańcy pobliskich domów. Innym zapewne bardziej zadowalającym rozwiązaniem byłoby wytyczenie linii do parkowania równoległego, lecz wyłącznie na samej jezdni.

Niestety najbardziej zadziwiającą kwestią jest fakt, że zniszczone płyty znajdują się po przeciwnej stronie niż obecnie parkują tam samochody, choć zapewne i po przeciwnej można byłoby znaleźć połamane infuły. Aktualnie największe zniszczenia znajdują się zarówno przed Śmiałą 50, ale także przed posesją nr 60. Już na etapie budowy, kiedy chodniki były już ułożone, a jezdnia nie była jeszcze ukończona - widoczne były liczne uszkodzenia płyt. Parkowały tam często furgonetki, które w przekraczają masę 2,5 tony i nie mają prawa w ogóle wjeżdżać na chodnik.

Czy Zarząd Dzielnicy i Wydział Infrastruktury doprowadzą do naprawy i zabezpieczenia chodników na ul. Śmiałej...?

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Zalibusz 10.02.2024 19:07
Ale jak takiemu jełopowatemu kierowcy zwrócić uwagę, to odpowiada "Ale o co chodzi? Przecież ja tylko na chwilę stanąłem". Jednak płytka chodnikowa nie przyjmuje do wiadomości że to ma być tylko chwila i nieśmiało pęka...

rymarz 06.02.2024 14:58
Bo na tych wysokosciach wlasnie od lat trwaja budowy na ktore nie powinno byc wydane pozwolenie. Ciezki sprzet, dzwigi, ciezarowki, tiry demoluja ulice. Wlasciciele powinni prawnie i finansowo odpowiedziec za zniszczenia

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 32 km/h