Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:22

Biblioteka na Żoliborzu wymaga remontu. „Teza, że ktoś chce likwidować, jest z gruntu fałszywa”

„Uważam, że to ważne i bardzo urokliwe miejsce na kulturalnej mapie Starego Żoliborza” – pisze jeden z sygnatariuszy petycji. Apel o zachowanie biblioteki im. Heleny Rudnickiej w tydzień podpisało ponad 750 osób. Biblioteka na Sułkowskiego jeśli nie przejdzie gruntownego remontu, może zostać zlikwidowana. Ekspertyza pożarnicza przeprowadzona w bibliotece im. Heleny Rudnickiej wykazała, że istniejące tam schody nie spełniają przepisów przeciwpożarowych, które  obejmują obiekty użyteczności publicznej.  Pracownicy biblioteki usłyszeli, że księgozbiór z dawnej willi Rudnickiej ma zostać rozdzielony między inne biblioteki, a sama wypożyczalnia zostanie zamknięta. Wstrzymano także organizację zajęć dla dzieci.

Książkę na fotelu w ogrodzie poczytać mogą także ci, którzy o wilii w ogrodzie mogą tylko pomarzyć

Informacja wzbudziła zdecydowaną reakcję żoliborzan, którzy w ramach sprzeciwu utworzyli petycję. Mieszkańcy apelują o przyznanie środków na remont biblioteki i dostosowanie jej do wymogów bezpieczeństwa przeciwpożarowego, a także zachowani funkcji czytelni dla seniorów i dzieci. - Dla żoliborzan to bardzo ważna biblioteka! Musi zostać! Perełka Żoliborza Dziennikarskiego – czytamy w komentarzach. - To jest biblioteka mojego dzieciństwa. Ukształtowała moje wyobrażenie o tym, jakie powinno być takie miejsce. To wyspa publicznego, darmowego dostępu i otwartości na Starym Żoliborzu! – podkreśla jeden z sygnatariuszy. Pod petycją podpisali się również niektórzy radni. - Wiele razy planowano jej likwidację. Średnio raz na kadencje jej byt był zagrożony. By raz zawsze, placówkę obronić potrzebny jest poważny remont. Dlatego proszę samorząd województwa mazowieckiego o przyznanie pieniędzy na dostosowanie biblioteki do wymogów bezpieczeństwa przeciwpożarowego  – apeluje Grzegorz Helbowicz. - Latem w ogrodzie, a zimą na trzeszczącej klatce schodowej spotykają się czytelnicy całkiem mali i całkiem sędziwi - bo Biblioteka na Sułkowskiego jest miejscem międzypokoleniowych spotkań i międzypokoleniowej wymiany, książek i doświadczeń. Książkę na fotelu w ogrodzie poczytać mogą także ci, którzy o wilii w ogrodzie mogą tylko pomarzyć – czytamy w petycji pod którą w tydzień podpisało się ponad 750 osób.

Willa w którym mieszkała i tworzyła Halina Rudnicka zgodnie z jej życzeniem ma być biblioteką

Biblioteka na Sułkowskiego liczy około 1000 czytelników. Od 36 lat budynek sprawuje funkcje biblioteki. Willę na Żoliborzu, zgodnie z życzeniem Haliny Rudnickiej, przekazał Bibliotece Głównej Województwa Mazowieckiego jej mąż pisarki. Aktualnie w budynku znajduje się gablota z pamiątkami autorki książek dla dzieci.

Dobudowanie klatki schodowej i adaptacja strychu pomysłem na uratowanie placówki

Apel został przekazany przez Marię Popielawską, zastępczyni burmistrza dzielnicy, Michałowi Strąkowi, który jest dyrektorem Biblioteki Publicznej  Warszawy. Miało to miejsce podczas spotkania dyrektora, przedstawicieli urzędu dzielnicy i mieszkańców Żoliborza, którzy wspólnie debatowali nad losem placówki. Plany ewentualnego remontu willi pojawiają się od około dekady. Jednym z pomysłów ratowania biblioteki jest dobudowanie klatki schodowej. Pomysł na podobną inwestycję pojawił się już kilka lat temu. Wtedy jednak na jej realizacje nie pozwolił konserwator zabytków. – Gdyby udało się przekonać konserwatora zabytków, żeby na miejscu garażu postawić zewnętrzną klatkę schodową byłbym usatysfakcjonowany – podkreślał Michał Strąk podczas spotkania. W drugim wariancie rozważane jest organizowanie zajęć dla dzieci na parterze. Część zbioru książek dla dorosłych, po sprawdzeniu wytrzymałości stropu, można przenieść na piętro willi. Pozostała część książek miałaby trafić do innych bibliotek. Inna koncepcja zakładała likwidację czytelni na rzecz miejsca szkoleń dla pracowników bibliotecznych. Ten wariant pod naporem sprzeciwu czytelników został przez dyrekcję odrzucony.

Księgozbiór zostanie przeniesiony

- W sprawie pieniędzy na remont wystosowaliśmy już pismo do Urzędu Marszałkowskiego, gdzie prosimy o dwie kwoty. Jedna to ponad 100 tys. zł na przygotowanie dokumentacji, która mogłaby być podstawą do przygotowania dokumentacji – poinformował dyrektor Michał Strąk, który oszacował koszt budowy zewnętrznej klatki schodowej i adaptacje strychu na około 1,5 mln zł. W ciągu dwóch tygodni księgozbiór zostanie przeniesiony do biblioteki przy ulicy Koszykowej. W myśl aktualnych obietnic jest to tymczasowe działanie.  

53596227_335917740362794_411734703368830976_n

53596227_335917740362794_411734703368830976_n

Spotkanie przedstawicieli urzędu dzielnicy, czytelników i dyrektora biblioteki, podczas którego rozważano sposoby ratowania placówki przed zamknięciem. Fot. Urząd Dzielnicy Żoliborz


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.