Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 10:32

Znamy szczegóły przebiegu konkursu na Prochownię Północną

5 grudnia poznaliśmy zwycięzcę konkursu na Prochownię Północną. Zwyciężczynią została Marianna Zjawińska, która przez lata prowadziła tu Prochownię Żoliborz, o czym pisała już nasza gazeta. Teraz znamy więcej szczegółów co do przebiegu konkursu.
Znamy szczegóły przebiegu konkursu na Prochownię Północną

Źródło: facebook.com/prochowniazoliborz

Skład komisji konkursowej

Zarządzeniem nr 14/2023 Dyrektora Żoliborskiego Domu Kultury w Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy z dnia 21 listopada 2023 r. ws. powołania Komisji Konkursowej do wykonywania czynności związanych z przeprowadzeniem konkursu na wydzierżawienie na okres do 3 lat nieruchomości o powierzchni 150 mkw., położonej w Warszawie, w Dzielnicy Żoliborz, przy ul. Krasińskiego 15, zabudowanej obiektem Prochowni Północnej w Parku Żeromskiego, z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gastronomicznej (mała gastronomia) powołał komisję w składzie: 

  1. Przewodniczący - Joanna Felbur-Wołynko - Główna Księgowa Żoliborskiego Domu Kultury;
  2. Zastępca przewodniczącego - Krzysztof Dejnarowicz - Naczelnik Wydziału Nieruchomości Urzędu Dzielnicy Żoliborz;
  3. Członek Komisji - Zdzisława Frydrych - Specjalista ds. administracyjno-technicznych Żoliborskiego Domu Kultury
  4. Członek Komisji - Małgorzata Pawełczyk-Gromuł - Przewodnicząca DKDS Żoliborz;
  5. Członek Komisji - Artur Trojanek - Kierownik ds. Programowych Żoliborskiego Domu Kultury.
O wygranej w konkursie decydowała cena i spełnienie wszystkich wymogów formalnych

Do konkursu przystąpiło czterech oferentów:

  • Oferta nr 1: Grupa Cabrio Sp. z o.o.  - zaproponowana kwota czynszu 7001,00 zł;
  • Oferta nr 2: Myata Sp. z o.o. - zaproponowana kwota czynszu 10 799,00 zł;
  • Oferta nr 3: Ciemna 1 Sp. z o.o. - zaproponowana kwota czynszu 12 600, 00 zł;
  • Oferta nr 4: Marianna Zjawińska - zaproponowana kwota 10 225,77 zł.

Jak poinformowała nas Dyrektorka Żoliborskiego Domu Kultury - pani Iwona Mirosław-Dolecka, jedynym kryterium była zaproponowana cena czynszu miesięcznego, co określa punkt 7.1 Regulaminu konkursowego. „Oferty nr 1 i 2, nie zawierały wymaganych dokumentów lub oferenci nie spełniali wymaganych warunków (3 letnie doświadczenie oferenta), zostały więc odrzucone ze względów formalnych. Złożone oferty nr 3 i 4 zakwalifikowane zostały przez komisję konkursową do części niejawnej konkursu ofert, w trakcie której przygotowany został i przyjęty protokół z części jawnej konkursu ofert oraz dokonany został wybór najkorzystniejszej oferty. W toku dalszych prac komisja stwierdziła, że oferta nr 3 nie zawierała oświadczenia o wyrażeniu zgody na wydzierżawienie nieruchomości, wymaganego zgodnie z pkt. 4.2. Regulaminu Konkursu Ofert. Mając na względzie  pkt. 9.9. Regulaminu Konkursu Ofert, komisja konkursowa uznała w związku z tym, że oferta nr 3 zawiera brak formalny, który uniemożliwiał jej dalsze rozpoznawanie” - zaznaczyła Dyrektor Żoliborskiego Domu Kultury. „Komisja konkursowa stwierdziła, że oferta nr 4 jest kompletna od strony formalnej. Oferta ta została uznana przez komisję konkursową za ofertę najkorzystniejszą” - dodała. 

Trwają rozmowy ws. zawarcia umowy

Jak poinformowała nas Dyrektora Żoliborskiego Domu Kultury - pani Iwona Mirosław-Dolecka, w tej chwili prowadzi rozmowy z panią Marianną Zjawińską w celu jak najszybszego podpisania umowy.

Należy podkreślić, że umowa dotyczy tylko dzierżawy samego budynku Prochowni Północnej i niedużej przestrzeni na zewnątrz, w skład której wchodzą stopnie, podjazd dla wózków inwalidzkich i niewielki fragment kostki granitowej znajdującej się przed lokalem. Oznacza to, że kwestie związane z wydzierżawieniem w sezonie letnim będą zależne od osobnej umowy, którą najemczyni będzie musiała zawrzeć z Zarządem Zieleni, co będzie się wiązało z dodatkowymi kosztami. Nie wiadomo też jak ostatecznie zostanie rozwiązana kwestia co do zajęcia powierzchni przyszłego ogródka gastronomicznego. W informatorze konkursowym była zawarta informacja, że ogródek ten ma być mocno ograniczony względem tego co mieszkańcy pamiętają z poprzednich lat. Od tego zależy też czy poza samą gastronomią będzie szansa na powrót jakiejkolwiek działalności kulturalno-rozrywkowej. Dawna Prochownia znana była z wielu eventów, m.in. letnie kino plenerowe,  silent disco, kameralnych koncertów, potańcówek, zajęć jogi, itd. „W pierwszym konkursie na dzierżawę Prochowni Północnej, który wygraliśmy w roku 2012, kluczowe były koncepcja i program kulturalno-rekreacyjny dla mieszkańców.  W przypadku tegorocznego konkursu - poza spełnieniem wymogów formalnych - wyłączne kryterium stanowiła cena, czyli wysokość miesięcznego czynszu” - poinformowała w mediach społecznościowych Prochownia Żoliborz. 

Umowa na gwiazdkę...!?

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty była dzień przed Mikołajkami. Jak udało nam się dowiedzieć od przyszłej najemczyni, spotkanie w sprawie podpisania umowy uzgodnione zostało na 22 grudnia. Czy na gwiazdkę mieszkańcy Żoliborza będą już mieli pewność o dalszym losie Prochowni i dowiedzą się o szczęśliwym finale? O tym dowiemy się już wkrótce.

Przypomnijmy, że w lutym 2022 r. zakończyła się umowa dzierżawy pomiędzy Zarządem Zieleni a Marianną Zjawińską, która od 9 lat prowadziła „Prochownię Żoliborz” na terenie parku Żeromskiego. Zarząd Zieleni postanowił wtedy, że tym razem nie dojdzie do przedłużenia umowy, ani zawarcia nowej umowy bez konkursu na kolejne 3 lata. „Prochownia Żoliborz” musiała opuścić lokal, aby następnie zgłosić swoją ofertę w konkursie. Niedługo później okazało się, że konkurs wygrała firma Dapius Sp. z o. o., która nie trafiła ze swoją ofertą do mieszkańców, a po kilku miesiącach umowa została rozwiązana w związku z niepłaceniem czynszu. 

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Paweł 18.12.2023 09:16
A w sąsiednim budynku zarząd zieleni nadal będzie miał kanciapę na grabki i łopaty.To jest kosmos

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 32 km/h