Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:54

Będzie SCT, ale mniejsza. Relacja z protestu

Pomimo protestów grupy mieszkańców, Strefa Czystego Transportu została przegłosowana. Będzie jednak o wiele mniejsza.
Będzie SCT, ale mniejsza. Relacja z protestu

Autor: Zjednoczeni Warszawiacy przeciwko SCT

Już od 9:00 pod Pałacem Kultury zgromadziło się kilkadziesięcioro protestujących. Podnoszono różne hasła. Część z nich skupiła się na prawie do własności i wolności poruszania się, padło również słowo "segregacja". Tym razem jednak głośniej wybrzmiała kwestia społeczna i problematyka wykluczenia osób mniej zamożnych. Pojawili się również miłośnicy klasycznych samochodów, którzy nie wyobrażają sobie, by ukochane cztery kółka porzucić. Jeden z transparentów zawierał treść "Zostawcie w spokoju mojego bąbelka!" - a obok narysowany był Renault Twingo.

PiS i Konfederacje przeciwni SCT 

Przed obradami odbyły się również konferencje prasowe.   

Przedstawiciele inicjatywy Stop Korkom wyrazili pogląd, że to nie prywatne samochody odpowiadają za zanieczyszczenie powietrza w miastach, ponadto SCT utrudni życie osobom z niepełnosprawnościami, które muszą być dowożone na badania czy rehabilitację. Opowiadają się za przeprowadzeniem referendum w tej sprawie. 

Konfederacja stanowczo sprzeciwiła się procederowi, który zapoczątkował Rafał Trzaskowski. Jeden z posłów tej formacji zaznaczył, że nie chodzi tu wcale o żadną ekologię, a o ograniczenie wolności poruszania się, przy czym 40% warszawiaków posiada samochody niespełniające narzuconych kryteriów. Tutaj również podniesiono kwestię zamożności i spraw pracowniczych, jak choćby konieczność dojazdu na zmiany wczesnoporanne bądź powrót w nocy, co bardzo wydłuża podróż. Jak zaznaczył przedstawiciel Konfederacji, lobby producentów samochodów elektrycznych chce uderzyć w osoby najmniej zamożne. Oczywiście nie obyło się też bez wolnego rynku, który szybko zweryfikowałby rzekomą wyższość samochodów elektrycznych.

Posłowie PiS deklarowali, że, w przeciwieństwie do swoich głównych antagonistów, oni mają konkretny plan. Również chcieli referendum, które to plany - ich zdaniem - torpeduje Rafał Trzaskowski. PiS chciał "wprowadzić poprawki, które uczynią tę sprawę możliwą do rozważenia". Obecna ustawa jest, ich zdaniem, nie do przyjęcia, a sam Trzaskowski wykazuje się hipokryzją, przybierając szaty liberała i ograniczając warszawiakom ich prawa.

Burzliwe obrady

Ze względu na duże zainteresowanie obradami, nie wszystkim udało się na nie wejść. Przed wejściem zgromadził się tłum, który głośno wyrażał swoje niezadowolenie. W sali obrad znalazła się jednakowoż zarówno reprezentacja zwolenników, jak i  przeciwników SCT.

Paląca kwestia SCT była pierwszą w porządku obrad.    

Prelegenci wyjaśniali, na podstawie jakich przepisów i dyrektyw unijnych SCT ma zostać wprowadzona. O tym szerzej opowie prezydent Michał Olszewski, który udzielił nam wywiadu. Wywołało to poruszenie w tylnej części sali, gdzie wśród okrzyków dało się usłyszeć: Hańba!", "Referendum!" oraz "Nie dla SCT!". Protestujący żądali wpuszczenia mieszkańców, którzy przyszli na Radę Miasta i zostali zatrzymani w drzwiach. Radnym zarzucano także kłamstwa i manipulacje w kwestii emisji spalin. Wytknięto także nieobecność "sprawcy całego zamieszania", czyli właśnie prezydenta Trzaskowskiego. Żądano dymisji nieuczciwych radnych. Podkreślano również, że konsultacje dotyczące wprowadzenia SCT były, zdaniem protestujących, pseudokonsultancjami, przeprowadzanymi z niereprezentatywną grupą ludności.

Ożywione dyskusje

Uczestnicy protestu domagali się także wyjaśnienia, jakie lobby stoi za planami wprowadzenia SCT. Na pomysł wprowadzenia specjalnych kamer rejestrujących, kto wjeżdża do strefy, odpowiedziano, że jest to inwigilacja.

Nie zabrakło również personalnych scysji pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami SCT. Jedna z uczestniczek opowiadająca się za SCT mówiła o astmie u swojego dziecka, którą to astmę zaostrza zła jakość warszawskiego powietrza. W odpowiedzi usłyszała, że skoro jej dziecko jest tak bardzo chore, dlaczego nie wyprowadzi się z nim na wieś? Niestety, poza wymianą argumentów, doszło też do wymiany inwektyw, głównie ze strony przeciwników SCT. Z ust jednego z mężczyzn padły takie słowa jak "maDka" czy  "aktywiszcze". Zaatakowana w ten sposób kobieta wypowiadała się później na mównicy. Opowiadała o fatalnej jakości powietrza, która utrudnia jej rodzinie normalne funkcjonowanie. 

Zwolennicy STC argumentowali, że zła jakość powietrza w Warszawie bardzo negatywnie wpływa na życie osób ją zamieszkujących, a stężenie CO2 i tlenku azotu znacznie przekracza dopuszczalne normy. Zaznaczono także, iż wiele europejskich miast z powodzeniem wprowadziło takie rozwiązanie.

Przeciwnicy zaś zwracali uwagę na fakt, że podczas lockdownu, kiedy ruch był minimalny, jakość powietrza wcale się nie poprawiła. Przyczynę zanieczyszczeń upatrywali zaś w tym, że mieszkańcy obrzeży Warszawy posiadają nieekologiczne piece i palą w nich niewłaściwymi rzeczami.

W końcu na mównicy pojawił się prezydent Michał Olszewski, zastępca Rafała Trzaskowskiego. Wyjaśniał, że wprowadzenie SCT jest obowiązkowe dla Warszawy w celu uzyskania funduszy unijnych.

Debata trwała długo, a wynik głosowania de facto nie zadowolił nikogo.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

kierowca bombowca 09.12.2023 15:30
chory poroniony pomysł garstki lemingów nie chodzi o ekologię tylko o hajs

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.