Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 12:27

Mityczny jednorożec i medialny wizerunek Cristiano Ronaldo, czyli wystawa zderzająca ze sobą męską homoseksualność z męską dominacją nad światem

W żoliborskiej Galerii Sztuki Wystawa można oglądać ekspozycję „Homocornis” Sebastiana Winklera. Tytuł wystawy to słowny kolaż uruchamiający grę znaczeń – wyjaśnia artysta. - W mojej pracy zestawiam ze sobą dwie figury – mityczne przedstawienie jednorożca i medialny wizerunek Cristiano Ronaldo. Staram się pokazać, jak w obu tych obrazach odbijają się dwie, czasem odrębne, a czasem rymujące się narracje: o męskiej homoseksualności i o męskiej dominacji nad światem – pisze autor wystawy Sebastian Winkler. Wystawa składa się z kilku elementów. Na dwóch równoległych ścianach wyświetlane są animacje. Naprzeciw siebie staje manekin przypominający do złudzenia Cristiano Ronaldo. Postać skadrowana od dołu na tle przesuwających chmur daje wrażenie wielkości. Po przeciwnej stronie galerii wyświetlana jest fotografia rzeźby wykonanej przez Winklera przedstawiająca mitycznego jednorożca. Oba obiekty w rzeczywistości są jednymi z głównych elementów ekspozycji. Wspomniana figura przypominająca piłkarza, opleciona przewodami i urządzeniami do pomiarów życiowych przypomina bardziej cyborga. Efekt potęgują takie elementy, jak podświetlone oko i  gdzieniegdzie zamontowane diody. Duże wrażenie robi wystawiona rzeźba jednorożca, która odbiega od najpopularniejszego współcześnie wyobrażenia magicznej istoty. Figura bardziej koresponduje z relacją podróżnika Johna Campbella, który rzekomo natknął się na prawdziwego jednorożca zabitego przez mieszkańców południowej Afryki. Jak relacjonował, zwierzę miało głowę metrowej długości i róg znajdujący się na czubku jego nosa. fot. Sebastian Winkler W swojej twórczości podejmuje problemy funkcjonowania stereotypów Sebastian Winkler ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jego praca dyplomowa „Wielka Ryba” była prezentowana podczas zeszłorocznej wystawy „Coming Out”, podczas której prezentowane są najciekawsze prace dyplomowe absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jest również autorem statuetki wykonanej z okazji 20-lecia istnienia Polskich Nagród Filmowych „Orły” przyznawanych przez członków Polskiej Akademii Filmowej. W swojej twórczości podejmuje problemy funkcjonowania stereotypów, wybiórczego widzenia czy pozornej wiedzy. Sebastian Winkler zajmuje się malarstwem, tworzy formy przestrzenne i animacje wideo. Róg jako symbol duchowej potęgi, władzy i nieśmiertelności - Tytuł ekspozycji to słowny kolaż uruchamiający grę znaczeń – kulturowych motywów i osobistych skojarzeń. Pochodzi od łacińskiego unicornis, oznaczającego jednorożca, przy czym człon uni, czyli jeden zostaje zastąpiony bliskoznacznym homo- ten sam. Zabieg ten otwiera przed nami dwie ścieżki interpretacyjne – tłumaczy artysta. Całości dopełnia kolaż, na którym zebrano m.in. ilustracje encyklopedycznego zapisu zoologii Conrada Gessnera, przedstawiające wyobrażenie jednorożca czy rysunek nosorożca Albrechta Dürera z początku XVI wieku, który stanowił wzór dla artystów i przyrodników. Ilustracje kontrastują ze zdjęciami Ronaldo, starym zdjęciem człowieka z wyrastającym rogiem z karku czy współczesnymi przebraniami ludzi w jednorożca. - „Homocornis” wciąż może oznaczać mityczne stworzenie o jednym rogu, występujące tu jednak w funkcji popularnego symbolu kultury gejowskiej. To samo słowo można jednak odczytywać inaczej: homo to również człowiek, homo-cornis więc to także rogaty człowiek lub człowiek z rogiem. Taka interpretacja inaczej rozkłada akcenty. Pozwala zastanowić się nad symboliką rogu, który w kulturze często wiązany jest z diabelskością, ale również z dumą, duchową potęgą, agresywnością, zwycięstwem, męską potencją, władzą, a ostatecznie z nieśmiertelnością – wyjaśnia autor wystawy. Wystawa „Homocornis” dostępna jest w Galerii Sztuki Wystawa do końca lutego.

plakat

plakat

homocornis-03

homocornis-03

fot. Sebastian Winkler


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.