Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:57
Reklama

Prochownia z samą gastronomią? Ogłoszono konkurs na dzierżawę

30 października Żoliborski Dom Kultury ogłosił konkurs ofert na wydzierżawienie Prochowni Północnej. Po wielu perturbacjach związanych ze zmianami zarządców obu prochowni w parku Żeromskiego, pod koniec września przeszły w administrowanie Żoliborskiego Domu Kultury. Jak się okazało wiele kontrowersji wzbudził informator konkursowy, gdzie na terenie ogródka gastronomicznego nie dopuszcza się możliwości odtwarzania muzyki oraz korzystania z urządzeń służących prezentacji materiałów audiowizualnych. Czy oznacza to, że przyszła Prochownia Północna będzie wyłącznie lokalem małej gastronomii?
Prochownia z samą gastronomią? Ogłoszono konkurs na dzierżawę
Prochownia Żoliborz w okresie swojej działalności

Autor: Wiktor Zając

Prawie 2 lata bez „Prochowni Żoliborz”

W lutym 2022 r. zakończyła się umowa dzierżawy pomiędzy Zarządem Zieleni a Marianną Zjawińską, która od 9 lat prowadziła „Prochownię Żoliborz” na terenie parku Żeromskiego. Zarząd Zieleni postanowił, że tym razem nie dojdzie do przedłużenia umowy, ani zawarcia nowej umowy bez konkursu na kolejne 3 lata. „Prochownia Żoliborz” musiała opuścić lokal, aby następnie zgłosić swoją ofertę w konkursie. Niedługo później okazało się, że konkurs wygrał ktoś inny. Zwycięzcą była firma Dapius, która w swojej ofercie zaproponowała bistro. Oferent przedstawił najlepszą cenę 6 700 zł. Było to jedyne kryterium przez które oferent wygrał. Niedługo później okazało się, że nowy dzierżawca zaaranżował lokal zupełnie inaczej niż było to w jego ofercie konkursowej. Od samego początku Dapius nie przestrzegał warunków umowy. Sam lokal był dostępny dla klientów wyłącznie na parterze, z czego połowa powierzchni była wydzielona. Wybór menu był bardzo ograniczony, a ceny mocno wygórowane. Meble ogrodowe nie spełniały warunków umowy, o co Zarząd Zieleni interweniował po interwencjach mieszkańców. Po pewnym czasie okazało się, że nowy dzierżawca zniknął. Okazało się, że przez cały ten okres nie płacił czynszu.

Cisza w eterze

Po odejściu Dapiusa z Prochowni Żoliborz z końcem 2022 r. wśród wielu mieszkańców nastała nadzieja, że nadchodzi nowa szansa. Jedni spodziewali się szybkiego ogłoszenia nowego konkursu przez Zarząd Zieleni, drudzy że Zarząd Zieleni pójdzie na rękę i podpisze umowę z Marianną Zjawińską. Niestety miesiące mijały, a o zagospodarowaniu słynnej Prochowni nikt z władz Miasta nic nie mówił. W kwietniu b.r. władze Warszawy podjęły decyzję, że obie prochownie odbierze Zarządowi Zieleni i przekaże je pod zarządzanie Zarządowi Mienia Miasta. Wtedy też wiceprezydent Tomasz Bratek zaprosił dawną dzierżawczynię Prochowni na rozmowę. W przeciągu 2 miesięcy miały być przygotowane dokumenty i umowa dla Marianny Zjawińskiej, której zaproponowano dzierżawę nie tylko Prochowni Północnej, ale także Prochowni Południowej. Niestety miesiące mijały, a obietnice nie zostały dotrzymane.

Stanowisko Rady Dzielnicy, żeby parkiem Żeromskiego znów zarządzała Dzielnica

W maju radni dzielnicy podjęli stanowisko w sprawie przywrócenia administrowania Urzędowi Dzielnicy parku Żeromskiego. Miało to oznaczać, że parkiem już nie będzie zarządzać Zarząd Zieleni. O ile stanowisko to było wyłącznie opinią, gdyż Dzielnica jest jedynie jednostką pomocniczą Miasta, to w lipcu takie stanowisko podjęła także Rada Warszawy. Niedługo później okazało się, radni Żoliborza nie chcą przejęcia obu prochowni przez Dzielnicę, lecz chcą aby Urząd Dzielnicy mógł zarządzać parkiem jak za dawnych lat. Chwilę później okazało się, że zarówno Zarząd Mienia Miasta nie będzie mógł zawrzeć umowy z Marianną Zjawińską, gdyż jednak obie prochownie przejdą pod Dzielnicę. 

Prochownie przechodzą pod Żoliborski Dom Kultury

Dnia 20 września Urząd Dzielnicy Żoliborz przekazał Żoliborskiemu Domowi Kultury w użytkowanie na 3 miesiące grunt o powierzchni ok. 250 m2, zabudowany obiektami Prochowni Północnej i Południowej. Aneksem z dnia 24 października 2023 przedłużono ŻDK okres użyczenia obu obiektów z 3 miesięcy na 3 lata - czyli do września 2026 roku. Oznacza to, że ŻDK nie tylko będzie mieć ograniczoną czasem możliwość wydzierżawienia obu prochowni, to jeszcze będzie w przyszłości musiało mieć przedłużane użyczenie od Urzędu Dzielnicy. W końcu 30 listopada Żoliborski Dom Kultury ogłosił konkurs na okres 3 lat Prochowni Północnej.

Konkurs bez ogródka gastronomicznego

Żoliborski Dom Kultury ogłaszając konkurs zamieścił na swojej stronie informator konkursowy. W ramach tego informatora przyszły oferent będzie musiał dostosować swoją ofertę do wymagań opracowanych nie tylko przez Żoliborski Dom Kultury, ale także przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, jak i przez Zarząd Zieleni. W informatorze zamieszczono granice przyszłego ogródka gastronomicznego, który ma mieć 250 m2, co stanowi niewielką część terenu w stosunku do tego co mieszkańcy pamiętają z dawnych lat. Ponadto Żoliborski Dom Kultury określił profil działalności ma mieć przyszły ogródek.

Prochownia bez muzyki i kina plenerowego

Jak się okazuje cały profil ma się kończyć wyłącznie na małej gastronomii. Jednym z zapisów jest „nie dopuszcza się działalności muzycznej na terenie ogródka, w tym odtwarzania muzyki oraz korzystania z urządzeń służących prezentacji materiałów audiowizualnych”. Oznacza to, że przyszły dzierżawca nie będzie mógł organizować tam zarówno potańcówek, jak i pokazów letniego kina plenerowego. Spore kontrowersje może dziwić fakt, że umowa dzierżawy na ogródek gastronomiczny z Zarządem Zieleni w okresie od 1 kwietnia do 31 października nie jest formalnie w żadnej sposób związana z samym konkursem czy umową za lokal. Powstanie tu wiele rozbieżności czy obszar ogródka gastronomicznego będzie ograniczony wyłącznie do 250 m2, czy też Zarząd Zieleni wyrazi ewentualną wolę na wydzierżawienie większej powierzchni przyszłemu dzierżawcy? Trudno nawet się dziwić, że konkurs nie dopuszcza organizowania większych imprez, skoro dzierżawca miałby tak niewielki teren do wykorzystania na tego typu działalność.

Kary za uchybienia

Ogródek zgodnie z zaleceniami konserwatora nie może być niczym wygrodzony, w związku z czym trudno jest upilnować by jakiekolwiek większe imprezy mogły się tam odbywać, skoro każdy kto przyszedłby na taką imprezę swobodnie poruszałby się po znacznie większym terenie. Zgodnie z zapisami w informatorze konkursowym „za każde stwierdzone naruszenie w/w zakazów lub obowiązków Wydzierżawiający naliczy Dzierżawcy karę umowną w wysokości 1 500 złotych”.

Termin zgłaszania ofert i otwarcie kopert

Termin zgłaszania ofert trwa do 30 listopada. Część jawna konkursu zostanie przeprowadzona w dniu 5 grudnia 2023 r. o godz. 11:00 w Forcie Sokolnickiego w Warszawie, ul. Czarnieckiego 51. O szczegółach konkursu możecie przeczytać na stronie Żoliborskiego Domu Kultury. 

 

Inne artykuły tego autora:


Prochownia Żoliborz w ostatnią zimę swojej działalności.

Prochownia Żoliborz w ostatnią zimę swojej działalności.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ