Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:15
Reklama

Co ze straszącym pawilonem dawnego Ital-Motu przy pl. Grunwaldzkim?

Przed wojną plac Grunwaldzki miał być pięknym reprezentacyjnym placem wieńczącym Aleję Wojska Polskiego. Dziś to jeden wielki węzeł komunikacyjny wraz ze straszącym pustym pawilonem na samym środku. Wciąż nie wiadomo kiedy zniknie.
Co ze straszącym pawilonem dawnego Ital-Motu przy pl. Grunwaldzkim?
Aktualny stan pawilonu (listopad 2023 r.)

Autor: Wiktor Zając

Nielegalny pawilon ma już 30 lat

Tuż przy skrzyżowaniu Alei Wojska Polskiego z ul. Ks. Popiełuszki (dawną Stołeczną) w 1994 r. powstał Ital-Mot - pawilon z salonem samochodowym Fiata. Pawilon ten powstał tam jako obiekt tymczasowy. Początkowo miał istnieć ok. 2-3 lata, lecz zgodę przedłużono do 2004 r., ale pawilon mimo to wciąż stał. Około 2010 r. przeprowadzono remont elewacji pawilonu, a szyld Ital-Motu zmieniono na Pol-Mot Auto, a 2-3 lata później salon samochodowy zamieniono na sklep spożywczy. Kolejne lata mijały, a mimo to nic się nie zapowiadało, aby w najbliższym czasie pawilon miał zniknąć. Wielu okolicznych mieszkańców zdążyło się przyzwyczaić zważywszy na fakt, że w pawilonie nie stały już auta, a pojawiło się coś co zaczęło służyć okolicznym mieszkańcom. Od 2016 r. Urząd Dzielnicy Żoliborz usiłuje coś zrobić w celu wyegzekwowania rozbiórki nielegalnego pawilonu. W marcu 2022 r. pawilon opustoszał. Zlikwidowano w nim sklep, a mieszkańcy zaczęli spodziewać się rozbiórki. I tak dwa lata już mijają, a pawilon jedynie niszczeje i coraz bardziej szpeci okolicę. 

Pawilon blokuje wyprostowanie osi jezdni

Obecnie pawilon blokuje wyprostowanie północnej osi jezdni Alei Wojska Polskiego. Zgodnie z monumentalnymi i osiowymi założeniami Antoniego Jawornickiego i Józefa Jankowskiego Aleja Wojska Polskiego z 1922 r. jako Aleja Chwały Oręża Polskiego miała łączyć plac Gwardii na Cytadeli z placem Inwalidów oraz placem Grunwaldzkim. Obie równoległe jezdnie Al. Wojska Polskiego miały prostopadle wpadać w ul. Stołeczną, zaś po drugiej jej stronie znajdować się miał półkolisty plac, od którego miało odchodzić pięć mniejszych promienistych ulic. Założenia nie udało się zrealizować, z uwagi na wybuch II wojny światowej, zaś w latach PRL odstąpiono od realizacji założenia, w czasach kiedy nie było popularne myślenie w kontekście Bitwy Warszawskiej 1920 r. (zwycięstwa nad Sowietami). Dziś z uwagi na zupełnie inne zagospodarowanie nie ma możliwości w pełni zrealizowania założenia Jawornickiego i Jankowskiego, tym niemniej plan zagospodarowania przestrzennego dopuszcza przebudowę tego fragmentu Al. Wojska Polskiego, a także wprowadzenie zaokrąglonej linii zabudowy po południowo-zachodniej pierzei placu.     

Kto jest właścicielem pawilonu?

W styczniu 2023 r. wiceprzewodnicząca Rady Dzielnicy Żoliborz Jolanta Zjawińska wystąpiła w interpelacją ws. terminu rozbiórki budynku posadowionego w pasie drogowym przy Al. Wojska Polskiego 60. „W ramach prowadzonego przez Wydział Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Żoliborz postępowania egzekucyjnego mającego na celu doprowadzenie do likwidacji istniejącego pawilonu, w dniu 01.12.2016 r. wystawiono pierwszy tytuł wykonawczy stosowany w egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym na właściciela pawilonu. Z uwagi na sprzedaż pawilonu, kolejne tytuły wykonawcze wystawiano na kolejnych właścicieli, którzy składali kolejne zażalenia do Wojewody Mazowieckiego. Po wystawieniu Postanowień Nr 17/2019 i 18/2019 w dniu 15.01.2019 r. dotychczasowy właściciel poinformował Prezydenta m.st. Warszawy o kolejnej sprzedaży pawilonu kolejnej firmie” - pisze w swojej interpelacji radna Zjawińska. 

Wiceprzewodnicząca zapytała Burmistrza Dzielnicy:

• Jakie Wojewoda Mazowiecki wydał stanowisko w sprawie zaskarżonych postanowień nr 17/2019 i 18/2019 przekazanych do Wojewody Mazowieckiego w dniu 04.02.2019 r.?
• Czy zakończyło się postępowanie egzekucyjne prowadzone przez Wydział Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Żoliborz. Wydział Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Żoliborz?
• Czy aktualny właściciel budynku posiada zezwolenie na zajecie pasa drogowego Al. Wojska Polskiego?
• Czy wyznaczono termin likwidacji budynku wskazano i kiedy to nastąpi?

Burmistrz Dzielnicy Żoliborz Paweł Michalec poinformował w odpowiedzi na interpelację, że Wojewoda Mazowiecki do dnia dzisiejszego nie zajął stanowiska w sprawie zaskarżonych postanowień nr 17/2019 i 18/2019 przekazanych w dniu 04.02.2019 r. Natomiast postępowanie egzekucyjne prowadzone przeciw Tenes ONE Sp. z o.o. zostało umorzone z uwagi na wykreślenie spółki z KRS i bazy Regon. 
Jak pisaliśmy na łamach naszej gazety, zespół prasowy wojewody mazowieckiego poinformował, że obecnym właścicielem jest Freezeme Sp. z o.o. Z kolei Zarząd Dróg Miejskich przekazał, że obecny właściciel nie ma wydanej zgody na zajęcie pasa drogowego. W maju b.r. rzeczniczka Urzędu Dzielnicy Żoliborz Donata Wancel przekazała informację, że właściciele pawilonu sukcesywnie się zmieniają, co nie tylko wydłuża, ale mocno utrudnia zakończenie całego procesu. „Równolegle Wojewoda Mazowiecki rozpatruje zażalenia pełnomocnika właścicieli pawilonu na postanowienie Prezydenta Warszawy w sprawie wszczęcia wobec nich postępowania egzekucyjnego” - dodała rzecznik.

Kolejny sklep...?

W ubiegłym tygodniu w mediach społecznościowych pojawił się post ze zdjęciem na którym widnieje pawilon z otwartym wejściem, a przed nim stoi samochód dostawczy z logotypem firmy Gram Market. Choć wcześniej znajdował się tam Carrefour Market, to jak sami mieszkańcy twierdzą, widzieli jak wynoszone były z pawilonu lodówki. Czy 30-letni relikt przeszłości w końcu zniknie z krajobrazu dzielnicy, czy też okaże się, że nowy właściciel wynajmie powierzchnię pod kolejne usługi? Zapewne niedługo się dowiemy...
 

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ