Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:31

Żoliborzanki wiedzą jak się bronić. "Ćwicząc pewne reakcje oswajamy się zagrożeniem"

Panie z Żoliborza po raz kolejny mają okazję wziąć udział w darmowych zajęciach z samoobrony. - To nie tylko nauka ciosów, ale też uświadamianie zagrożeń jakie mogą przydarzyć się w każdej sytuacji – mówi Leszek Król instruktor sztuk walki z Klubu Sportowego Mushin. - Na samoobronę chodzę już trzy lata. Na pierwsze zajęcia namówiła mnie mama – wspomina licealistka Małgorzata. Darmowe zajęcia samoobrony Urząd Dzielnicy Żoliborz i Biuro Sportu i Rekreacji organizuje od kilku lat. - Prowadzę je już czwarty rok i cieszą się one dość dużym zainteresowaniem wśród mieszkanek Żoliborza. Mimo rosnącej z każdym rokiem frekwencji bardzo cieszy mnie fakt, że wiele uczestniczek z poprzednich edycji pojawia się na kolejnych – mówi trener prowadzący zajęcia Leszek Król.  W tegorocznym cyklu odbyły się już dwa treningi podczas, których pojawiły się uczestniczki w różnym wieku. Trening od rozgrzewki rozpoczęło niemal 20 pań, wśród których znalazły się licealistki, kobiety w średnim wieku, a także senioralnym. Wszystkie z zawzięciem , ale i uśmiechem wykonują rozgrzewkę. - Oddychamy! Raz, dwa, trzy… - dyktuje tempo instruktor i dodaje: - Rozgrzewamy się, żeby był luz przy zadawaniu ciosów. Po rozgrzewce uczestniczki w parach ćwiczą unikanie ciosów, zadawanie ich i obronę przed różnego rodzaju chwytami. - Jak już was ktoś chwyci musicie umieć wić się jak żmije, by jak najszybciej wyswobodzić się – instruuje Leszek Król swoje kursantki. W razie potrzeby podchodzi, wyjaśnia poszczególne sekwencje i pokazuje dokładnie, w którą część ciała ma zostać skierowany cios. - Trener widzi kto co potrafi i w wielu kwestiach, dotyczących zachowania podczas niebezpiecznych sytuacji i techniki walki, doradzi. Można się dzięki temu dużo nauczyć i nic się na nie traci. Najwyżej człowiek nabawi się zakwasów – mówi pani Karina.

Nie są to zajęcia ukierunkowane na agresję

- Każda z uczestniczek ma inne przygotowanie fizyczne, dlatego też niezbędne jest indywidualne podejście – podkreśla prowadzący zajęcia z samoobrony. Trener próbuje również otworzyć swoje kursantki samą rozmową. - Często jakieś doświadczenia kobiet powodują, że trzeba rozmawiać, żeby przełamać bariery. Nie raz były takie sytuacje, że kobiety przychodziły na zajęcia zaraz po jakiejś gorącej sytuacji i chciały bardzo szybko nauczyć się walki, albo chciały wyrzucić złe emocje, ale to nie są tego typu zajęcia, żeby wyładowywać na nich tą agresję.  W takich przypadkach, moim zdaniem, potrzebne jest raczej wyciszenie i rozmowa z odpowiednimi specjalistami. Są różne pobudki osób, które przychodzą na zajęcia i trzeba brać to pod uwagę. Panie przychodzą, bo chcą dobrze spędzić czas, bo są to zajęcia darmowe, chcą poprawić formę i przy okazji nauczyć się bronić, więc nie są to zajęcia ukierunkowane na agresję – mówi mi Leszek Król.
Ze strachem trzeba się zaprzyjaźnić, a nie przed nim uciekać
Część zajęć poświęcona była również oswajaniem się z niekomfortowymi sytuacjami takimi jak duszenie, czy po prostu ze strachem. - Moim zdaniem jest on trudny do zdefiniowania. Każdy odczuwa go inaczej. Jednych paraliżuje, a inni zaczynają działać pod wpływem impulsu. Ćwicząc pewne reakcje i udając je oswajamy się zagrożeniem. Taka jest właśnie formuła tych zajęć – wyjaśnia Król. Małgorzata, która aktywnie brała udział w zajęciach i z widoczną pewnością siebie powtarzała sekwencje, w życiu codziennym nie musiała korzystać z technik walki. - Po tych zajęciach mam samą świadomość tego, że jestem w stanie obronić się. Taka forma aktywności buduje przede wszystkim pewność siebie – zaznacza licealistka. - Ze strachem trzeba się zaprzyjaźnić, a nie przed nim uciekać. Dlatego zajęcia są dość kontaktowe po to, żeby kursantki wyzbyły się strachu i uwierzyły w swoją siłę i nie bały się zadać albo przyjąć ciosu czy zrobić uskok – wyjaśnia instruktor.

Uczymy podejmowania dobrych decyzji, które nie obrócą się przeciwko nam

Pozornie wydawać się może, że samoobrona to jedynie ćwiczenie ciosów, padów, kopnięć czy uników. Nic bardziej mylnego. - Podczas zajęć, uczulam uczestniczki na sytuacje, które mogą im się przydarzyć choćby w pracy czy w drodze do domu. Chodzi głównie o to, żeby w głowie zapalało się  tzw. czerwone światełko, które będzie informowało, że w danej sytuacji może pojawić się zagrożenie. Poruszamy trudne tematy, analizujemy różne sytuacje i zastanawiamy się nad nimi. Najgorzej kiedy popadniemy w rutynę, bo ona może nas zabić poprzez wykreowanie zgubnej odwagi. Przykładem jest pokonywanie tej samej drogi z pracy do domu. W pewnym momencie nabieramy przeświadczenia, że skoro tyle razy nią przeszliśmy to już nic złego nie może nas spotkać. Nie możemy też popadać w paranoje, ale musimy myśleć o potencjalnym zagrożeniu – mówi Leszek Król.

Czy samoobrona to sport?

- Sport ma regulamin reguły, to są zajęcia sportowo-rekreacyjne, których elementem przewodnim jest samoobrona. Tak jak w sytuacjach zagrożenia nic nie jest tu pewne. Wprowadzam też elementy z różnych dyscyplin z takich jak lekkoatletyka, balet, joga, a nawet fitness. Na zajęciach będę wprowadzać coraz więcej rozciągających ćwiczeń, bo elementy oddychania i rozluźnienia ciała są bardzo ważne w samoobronie. Kiedy mięśnie są napięte reagujemy wolniej, a gdy ciało jest luźniejsze cios jest zawsze szybszy – wyjaśnia prowadzący zajęcia z samoobrony.
Chciałam spróbować czegoś innego”
Zajęcia odbywają się do 15 czerwca w soboty w żoliborskim Ośrodku Sportu i Rekreacji o godzinie 12.30 i trwają dwie godziny. - Wycisk jest, ale taki pozytywny. Na zajęcia chodzę już trzeci rok, więc jestem już zaprawiona w boju. Jak wspominam pierwszy cykl zajęć to sposób w jaki trener je prowadzi jest zachęcający. Trenowałam judo i chciałam spróbować czegoś innego. Impulsem do pójścia na samoobronę były też różne incydenty w moim życiu, przez które urodziła się chęć poznania sposobów radzenia sobie z nimi w przyszłości – mówi pani Karina. Szczegóły na temat zapisów dostępne są tutaj.

samoobrona

samoobrona

sanoobronaplakat

sanoobronaplakat

190126_Warszawa_GNZ_Samoobrona_KingaGut_3

190126_Warszawa_GNZ_Samoobrona_KingaGut_3

190126_Warszawa_GNZ_Samoobrona_KingaGut_6

190126_Warszawa_GNZ_Samoobrona_KingaGut_6

190126_Warszawa_GNZ_Samoobrona_KingaGut_1

190126_Warszawa_GNZ_Samoobrona_KingaGut_1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.