Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:19

Dzielnicowy z Żoliborza w ostatniej chwili uratował życie mężczyzny

Dzięki interwencji policjanta nie doszło do tragedii. - Na parapecie siedział mężczyzna, który zamierzał popełnić samobójstwo – informuje policja. - Do lokalu przy ulicy Wyspiańskiego przyszedł dzielnicowy, aby doręczyć wezwanie. Drzwi do mieszkania mieszczącego się na 3 piętrze otworzyły mu dwie kobiety, prosząc go o pomoc – relacjonuje oficer prasowy Elwira Kozłowska. Na miejscu okazało się, że jeden z lokatorów chciał popełnić samobójstwo. W momencie gdy mundurowy interweniował desperat próbował wyskoczyć z mieszkania przez okno. - Dzielnicowy zdążył dosłownie w ostatniej chwili i ściągnął mężczyznę z parapetu – informuje Kozłowska i dodaje: - Dzięki natychmiastowej reakcji i pomocy policjanta mężczyźnie nie zagraża już niebezpieczeństwo. Dzielnicowy, który udaremnił próbę samobójczą to sierż. szt. Patryk Maroszek, który od 7 lat służy w policji, a funkcję dzielnicowego na Żoliborzu pełni od prawie trzech lat. W Warszawie, według policyjnych statystyk z każdym rokiem liczba samobójstw maleje. Od 2013, gdzie zgonów spowodowanych targnięciem się na życie było 444, do 2017 roku zmalała o niemal sto.
Sierż. szt. Patryk Maroszek od 7 lat służy w policji, od prawie 3 lat jest dzielnicowym
Choroba psychiczna, kalectwo, nieporozumienia rodzinne, zawód miłosny i utrata źródła dochodu to najczęstsze powody samobójstw W Polsce co roku z powodu samobójstw ginie dwa razy więcej osób niż w wypadkach drogowych. Najbardziej narażeni są mężczyźni w średnim wieku. Zabijają się sześć razy częściej niż kobiety. Samobójstwo w naszym kraju co roku popełnia 18,5 osób na 100 tys. mieszkańców – alarmowała Światowa Organizacja Zdrowia. Średnia dla Europy to 14,1. Pod tym względem wyprzedza nas tylko Litwa (26,1) i Białoruś (19,1). Według danych Głównego Urzędu Statystycznego najczęstszymi powodami, dla których Polacy popełniają samobójstwa, są: choroba psychiczna, kalectwo, nieporozumienia rodzinne, zawód miłosny i utrata źródła dochodu. Statystki pokazują, że nie bez znaczenia pozostaje czynnik ekonomiczny. Ponad 40 proc. ofiar nie miało określonego źródła dochodu. Pozostałe grupy stanowili emeryci, renciści, osoby na zasiłku dla bezrobotnych. Jednym z głównych powodów samobójstw są również zaburzenia depresyjne. Dużym zagrożeniem jest też alkohol. Mężczyźni popełniają sześć razy częściej samobójstwa niż kobiety Polskę w ostatnich latach wyróżnia liczba mężczyzn, którzy targają się na własne życie. Popełniają samobójstwa sześć razy częściej niż kobiety. Jest to wynik dwa razy większy niż średnia światowa. W rankingu męskich samobójstw Polska zajmuje 12. miejsce na świecie, a pod względem samobójstw kobiet – 93. Kobiety z kolei dwa razy częściej niż mężczyźni podejmują się prób samobójczych.
W 2018 roku odnotowano jeden przypadek próby samobójczej wśród dzieci do lat 6, 26 przypadków wśród dzieci między 7 a 12 rokiem życia oraz 745 przypadków dzieci między 13 a 18 rokiem życia
- Szczególnie poważnym problemem są próby samobójcze. Stanowią one w chwili obecnej w Polsce pierwszą przyczynę zgonów w wieku pomiędzy 14 a 19 rokiem życia - piszą członkowie powołanego przy ministerstwie zdrowia zespołu do spraw zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Jak wynika z danych Eurostatu wynika Polska jest w czołówce krajów europejskich, w których najczęściej dochodzi do samobójstw osób do 19. roku życia. W zestawieniu przeganiają nas jedynie liczniejsze Niemcy, gdzie liczba samobójstw wyniosła 224 – to o 15 więcej niż w Polsce. Statystyki krajowe nieco rozmywają się z danymi Eurostatu, bo obejmują jedynie osoby do 18 roku życia. W ostatnich latach znacznie wzrosła liczba prób samobójczych wśród nieletnich. W 2018 roku w Polsce takich prób zanotowano 772. W ciągu dwóch lat ich liczba wzrosła o niemal 300. - W 2018 roku odnotowano jeden przypadek wśród dzieci do lat 6, 26 przypadków wśród dzieci między 7. a 12. rokiem życia oraz 745 przypadków dzieci między 13. a 18. rokiem życia – informował o liczbach samobójstw wśród dzieci i młodzieży podczas wywiadu w TOK FM Dariusz Minkiewicz z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Resort zdrowia jako główne powody prób samobójczych u dzieci wymienia: nieporozumienia rodzinne, przemoc w domu, zaburzenia psychiczne. Nie bez znaczenia pozostaje również obecny hejt i zawód miłosny. W grupie nastolatków w wieku 13-18 lat najczęściej jest to: choroba, zaburzenia psychiczne czy zawód miłosny. - Niezwykle ważne jest więc tworzenie i rozwój psychiatrii środowiskowej, zwłaszcza adresowanej do pacjentów w wieku rozwojowym. Nie uda się jednak tego zrealizować bez wykwalifikowanej kadry - dodają członkowie zespołu do spraw zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Światowa Organizacja Zdrowia wyliczyła, że w kraju o średnim poziomie dochodów standardem jest liczba psychiatrów dziecięcych wynosząca 10 na 100 000 populacji dzieci i młodzieży. W Polsce wskaźnik ten jest o połowę mniejszy.

Sierż. szt. Patryk Maroszek od 7 lat służy w policji, od prawie 3 lat jest dzielnicowym

Sierż. szt. Patryk Maroszek od 7 lat służy w policji, od prawie 3 lat jest dzielnicowym

Sierż. szt. Patryk Maroszek od 7 lat służy w policji, od prawie 3 lat jest dzielnicowym


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ