Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:34

Sypka Mąka: Jest "mącznie" i "maślano", czyli tak jak lubię

Na Rydygiera, w lokalu po dawnym Eat and Meat, kilka miesięcy temu otworzyła się restauracja Sypka Mąka i Masło. Okazję do jej odwiedzenia miałam dopiero niedawno, w okresie przedświątecznym. W trakcie przygotowań do świąt miło jest znaleźć chwilkę wytchnienia od gotowania i próbowania kapusty z grochem, czy śledzi w śmietanie. Tym tropem idąc, w sobotni, grudniowy wieczór znaleźliśmy się w Sypkiej. Restauracja na Rydygiera to siostra ursynowskiej Sypkiej Mąki, cieszącej się bardzo dobrą sławą. Oba lokale to miejsca stworzone przez Jurka Sobieniaka, szefa kuchni znanego z telewizji śniadaniowej, warszawskiego restauratora, którego portret wiszący na ścianie mogłam oglądać podczas całego wieczoru spędzonego na degustacji. Miłym zaskoczeniem był dla nas właśnie rozpoczynający się koncert akordeonowy. Takiej muzycznej przyjemności w Sypkiej możemy zaznać w każdą sobotę wieczorem. Zacznę od karty – jest ona szeroka, a forma jej podania nie zachęca do czytania. Luźno spięte, chaotycznie poukładane kartki nie ułatwiają podjęcia decyzji, a karta śniadaniowa wieczorem nie jest mi potrzebna. Jest oczywiście mącznie i maślano, czyli tak jak lubię. Mamy duży wybór makaronów (28 zł – 36 zł), pizzy (27 zł – 44 zł), czy sandwiczy (29 zł – 39 zł), a na większy głód do wyboru są mięsa oraz inne dania główne (32 zł – 53 zł) i dość bogate przekąski, szczególnie cenowo (29 zł – 56 zł). Po dokładnym wczytaniu się w kartę, odnajduję sporo dań autorskich, szczególnie w swoich udziwnionych, w moim odczuciu, nazwach. Ze względu na tak obszerny wybór i skomplikowaną nomenklaturę, myślę sobie, że może warto dopytać o specjalność weekendu, którą restauracja chwali się również w swoich mediach społecznościowych. Przemiły kelner informuje mnie co daniem owym jest: burger z polędwicą z dorsza z sosem kaparowym, cukinią, papryką, czerwoną cebulą i pieczonymi batatami, serwowany z frytkami z selera w wędzonej papryce i sosem tatarskim. Nie ukrywam, czuję się zachęcona i ogarnia mnie nieodparta chęć skosztowania tego dania przy akompaniamencie czerwonego Primitivo w całkiem przyzwoitej cenie (15 zł). Kelner komunikuje również pospiesznie, że danie weekendowe to owszem jest, ale ja go nie dostanę… Jak to? A no tak to, że burger „tak ładnie się sprzedał, że zostało niestety tylko kilka porcji na jutro”... Mamy sobotę wieczór, weekend pełną gębą, a towar staje się towarem deficytowym? Nie odpuszczam. Proszę o decyzję szefa kuchni. Niestety wyrok już zapadł, burgera nie będzie. Choćbym się popłakała jak małe dziecko, któremu rodzic nie pozwala się bawić zabawką, bo ją zniszczy i nie będzie dla młodszego rodzeństwa, lub któremu nie pozwala się otworzyć prezentów od Mikołaja, decyzja jest niezmienna. Czuję się jak bohaterka świata Barei – pani kochana, a co by było, gdyby jutro gość przyszedł, a pani by mu "burgiera" zjadła? No wstyd! Utrzymuję jednak powagę i zamawiam coś innego. Na myśl przychodzi mi od razu właściciel i zastanawiam się, co On by zrobił w takiej sytuacji...
Koniecznie trzeba było osłodzić ten wieczór, a że desery w menu są naprawdę intrygujące, wybór padł na to, co w taki zimowy wieczór zdaje się być najlepsze – ganasz z gorzkiej czekolady z sosem karmelowym
Myśląc o Panu Jerzym, zamawiam Makaron Jurka, czyli wstążki w sosie maślano-truflowym z marchewką i ciecierzycą, podany z owczym serem (25 zł). Nadal rozczarowana, myślę sobie – raz kozie śmierć – i na przystawkę zamawiam danie o odpowiedniej nazwie, czyli zapiekany ser kozi w miodzie z pieca szamotowego z cytrynową sałatką, grzankami domowymi i piklowanymi jabłkami (29 zł). Drugim zestawem, jaki zamawiamy, jest sandwich z burgerem wołowym, rokietą, salami spianata i piklami (29 zł) oraz pizza – również z salami, ale na ostro (26 zł). Żadne z czterech dań nie poprawiło mi nastroju, nie zaczarowało. Makaron Jurka to danie bardzo proste, smaczne, ale bez polotu, mało wyraziste, a ciecierzyca z puszki to rozczarowanie. Kozi ser jest pyszny, ale zdominowany przez przesadną słodycz sosu na bazie miodu; sałata cytrynowa okazała się zbyt kwaśna, aby zrównoważyć smaki, a jej świeżość pozostawia nieco do życzenia. Niestety, burgera też nie mogę pochwalić, na co bardzo liczyłam. Pięknie podane danie, dobra bułka, uwielbiane przeze mnie pikle… wszystko OK, ale to, co najważniejsze, czyli mięso, nie było OK. Burger był suchy i zupełnie pozbawiony soków. Pizza przygotowana poprawnie, ale nie zmieniła ona mojego rankingu miejsc, w których można zjeść najlepszą pizzę na Żoliborzu. Koniecznie trzeba było osłodzić ten wieczór, a że desery w menu są naprawdę intrygujące, wybór padł na to, co w taki zimowy wieczór zdaje się być najlepsze – ganasz z gorzkiej czekolady z sosem karmelowym (17 zł). Nie ukrywam, że po raz pierwszy spotkałam ganasz jako deser sam w sobie. Zwykle delektowałam się nim jako polewą do ciasta, ale tutaj forma jego podania mnie bardzo zaskoczyła. Dostałam pyszny, ciężki i gęsty kawał czekolady polany ciepłym karmelem. Ten deser ma szansę stać się moim ulubionym ratunkiem na długie zimowe wieczory na Żoliborzu. Idealnie poprawi nastrój, nawet jeśli następnym razem w Sypkiej Mące i Maśle zjem pyszniej i bez wpadek, a nie wątpię, że taka szansa jest i na pewno z niej skorzystam. Sypka Mąka i Masło ul. Rydygiera 13 01-793 Warszawa, Żoliborz

kulinaria-3

kulinaria-3

kulinaria-2

kulinaria-2

kulinaria-1

kulinaria-1

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.