Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 14:21

Mieszkańcy i mieszkanki bronią Prochowni. Idą na protest pod żoliborski urząd

W środę odbędzie się protest w sprawie Prochowni. W tym samym czasie w żoliborskim urzędzie odbędzie się posiedzenie rady dzielnicy.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o planowanym proteście,
- o petycji w sprawie Prochowni.

Przypomnijmy, sprawa Prochowni ciągnie się od ponad roku. Marianna Zjawińska, twórczyni Prochowni decyzją Zarządu Zieleni Warszawy przegrała konkurs na dzierżawę. W atmosferze skandalu wygrała go spółka Dapius, która – jak przyznała w wywiadzie dla Gazety Żoliborza, Magdalena Młochowska, dyrektorka koordynatorka ds. zieleni w Warszawie dopuściła się oszustwa w związku z wystawionymi referencjami. Dapius długo nie poprowadził Prochowni, bo zaledwie po kilku miesiącach zamknął ją, wskutek czego ZZW wypowiedziało umowę.

Był to duży zwrot w sprawie Prochowni, ale jeszcze większym była obietnica Rafała Trzaskowskiego i zarządzenie, w myśl którego budynki obu Prochowni z parku Żeromskiego trafiły z ZZW do Zarządu Mienia Warszawy nadzorowanego przez wiceprezydenta Tomasza Bratka. To właśnie on z ramienia ratusza spotykał się z twórczynią Prochowni próbując wypracować model współpracy.

Pod koniec kwietnia w czasie spotkania z dziennikarzami, Tomasz Bratek poinformował, że miasto porozumiało się z Marianną Zjawińską i na okres trzech lat zamierza wydzierżawić dwie Prochownie, wraz ogródkami. Zgodnie z procedurami lokal pojawił się w wykazie, a następnie pozostało jedynie podpisać umowę. – Decyzja Pani Marianny, za którą jej dziękujemy, pozwoli na funkcjonowanie Prochowni i jednoczesne wypracowanie ze stroną społeczną modelu długoterminowej umowy, przynajmniej 10 letniej dla podmiotu, który będzie funkcjonował po wygaśnięciu umowy krótkoterminowej – zapewniał wówczas wiceprezydent Bratek.

W połowie maja, radni dzielnicy zagłosowali za złożeniem wniosku w sprawie przejęcia parku Żeromskiego przez dzielnicę. Następnie, apel dzielnicowych radnych poparła rada miasta. To sprawiło, że sprawa Prochowni na jakiś czas utknęła w martwym punkcie, ponieważ jak przyznał w czasie jednej z sesji rady miasta Rafał Trzaskowski, miasto ma dylemat w związku z tym co zrobić z Prochownią.

Prochownie dla Żoliborskiego Domu Kultury, mimo że dyrektorka ich nie chciała

Wreszcie, 4 lipca do naszej redakcji przesłano komunikat miasta, w którym czytamy, że obie Prochownie przejmuje Żoliborski Dom Kultury. Okazało się jednak, że dyrektorka wnioskowała jedynie o teren, na którym można by organizować wydarzenia plenerowe, jak choćby jogę na trawie.

Czekając na podpisanie umowy, Marianna Zjawińska zebrała personel i zainwestowała w niezbędny do uruchomienia Prochowni sprzęt. – Jest mi po ludzku niezwykle przykro, ponieważ włożyłam w zbudowanie i prowadzenie Prochowni Żoliborz całe moje serce i czuję się zwyczajnie oszukana. Te półtora roku walki o zachowanie tego miejsca dla mieszkańców Warszawy było ekstremalnie wyczerpujące i odbiło się negatywnie na moim zdrowiu – mówiła zaraz po ogłoszeniu decyzji przez ratusz Marianna Zjawińska.

Na ostatniej sesji rady miasta do sprawy odniósł się również Marek Szolc, radny miasta z ramienia Nowej Lewicy. – Okazało się, że po niewiążących stanowiskach rady dzielnicy i rady miasta, cały park i Prochownie wrócą do podmiotów, które nie chcą ani nie potrafią kompetentnie nimi zarządzać. Będę domagał się wyjaśnień w sprawie tego jak działalność kulturalną w budynku Prochowni ma prowadzić Żoliborski Dom Kultury, który nie ma do tego ani zasobów finansowych ani zasobów ludzkich. Będę żądał wyjaśnień również w sprawie tego jaką rolę w tej sprawie odgrywały osobiste animozje i spory, w szczególności wiceburmistrzyni Żoliborza – powiedział radny miejski.

Protest w sprawie Prochowni przed żoliborskim urzędem. „Chcemy wyrazić sprzeciw, wobec tego, w jaki sposób miasto traktuje przedsiębiorców”

W odpowiedzi na decyzję Rafała Trzaskowskiego oraz radnych, powstała petycja skierowana zarówno do radnych dzielnicy jak i radnych miasta. Na godzinę dwunastą, 11 lipca podpisało ją niemal 3,5 tys. osób.

„Usłyszcie nasz głos - mieszkańców Żoliborza i Warszawy! Chcemy powrotu Prochowni Żoliborz taką, jaką była, i to jeszcze w tym sezonie!

Nie zgadzamy się na podejmowanie przez Was stanowisk wbrew naszej woli. Nie dostaliście na to naszego mandatu” – zwracają się do radnych autorzy petycji. Dodatkowo na środę, 12 lipca organizowany jest protest przed urzędem dzielnicy, w którym tego dnia odbędzie się sesja rady dzielnicy. – Chcemy wyrazić sprzeciw, wobec tego, w jaki sposób miasto traktuje przedsiębiorców – mówi Katarzyna Nowak jedna z organizatorek protestu. – Dlaczego radni podjęli taką decyzję, skoro powrót Prochowni w pierwszej petycji poparło 6 tys. osób. W wyborach samorządowych żaden żoliborski radny nie dostał nawet tylu głosów – dodaje.

Z kolei Maria Janiak, współorganizatorka protestu podkreśla, że widzi podobieństwo w sprawie Pawilonu Kulturalnego i Prochowni. – To są kolejne lokale, które przekazano na infrastrukturę publiczną i tym sposobem liczba miejsc jest większa niż liczba pracowników Żoliborskiego Domu Kultury. Efekt może być taki, że obie Prochownie będą stały puste jeszcze dłużej – dodaje Maria Janiak.

„Niech władze dzielnicy raz jeszcze usłyszą, że my, mieszkańcy chcemy powrotu Prochowni Żoliborz, ważnego dla nas miejsce na mapie Żoliborza. Nie zgadzamy się na podejmowanie decyzji wbrew naszej woli, a wybrani przez nas radni powinni reprezentować nasz głos” – czytamy w Facebookowej zapowiedzi protestu, który odbędzie się w środę, 12 lipca o godz. 16.30 przed urzędem dzielnicy Żoliborz.

Przeczytaj również: Prochownia nie wróci. Dzielnica przejmuje cały Park Żeromskiego

– Bardzo żałuję, że znajdujemy się dziś w tym miejscu. Celem działań prezydenta Warszawy było uporządkowanie sytuacji związanej z Prochownią. Udało się nam porozumieć z twórczynią tego miejsca, rozmawialiśmy też z mieszkańcami, byliśmy o krok od podpisania umowy dzierżawy. Okazało się jednak, że nie wszyscy chcą powrotu „starej” Prochowni. Prezydent Rafał Trzaskowski miał inne zdanie od Rady Dzielnicy i Radnych Miasta. Tak stanowcze i jednoznaczne stanowisko radnych blokuje jednak możliwość realizacji przyjętego na jego polecenie scenariusza – mówi zastępca prezydenta Warszawy Tomasz Bratek, wyznaczony przez prezydenta Trzaskowskiego do nadzorowania sprawy.

procho sm

procho sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 37 km/h